Örgütlerde Kendimizi Anlamak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEŞTİRİ VE TAKDİR.
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Liderlik ve Örgütsel Adalet
Örgütsel Güven ve Adalet
TUTUMLAR VE İŞ TATMİNİ 3. hafta.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
NİÇİN İZCİLİK.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Eğitim – Yönetim – Örgüt
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKULTESİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HEIDER’IN DENGE KURAMI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Örgütsel bilgi kullanımı
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Motivasyon Dürtüler Güdüler
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Davranış Bilimlerine Giriş
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
KENDİNİ TANIMA.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
 Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam sistemini ifade eder.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
AİLEDE İLETİŞİM.
KİŞİLİK VE BENLİK.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
13. Hafta Grup ve Grup Süreçleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Örgütlerde Kendimizi Anlamak

BENLİK KAVRAMI: KENDİMİZİ NASIL ALGILARIZ? Benlik=> bireyin kendisiyle ilgili inançları ve değerledirmeleridir. Ben kimim? Kendim hakkında ne hissediyorum? Algılanan benlik İdeal benlik…

POZİTİF BENLİK ALGISI YANILSAMASI BENLİK GELİŞTİRME İnsanlar kendilerini yetenekli, çekici, şanslı, etik ve önemli görmek isterler. Genel ortalamanın üzerinde olduklarına inanırlar. Başarılarını kendileriyle, başarısızlıklarını dışsal koşullarla açıklamak isterler. POZİTİF BENLİK ALGISI YANILSAMASI

BENLİK DOĞRULAMA Bireyin mevcut benlik algısını doğrulamak için içsel motivasyonu. Bu motivasyon=>Bireyin benliğini dengede tutmasını sağlar. Çok abartılı olmayan geribildirimler aranır ki bu da mevcut benlik algısını pekiştirecektir. SORU: Benlik Geliştirmeyi mi Benlik Doğrulamayı mı tercih ederiz? Yani=> övgü mü / isabetli eleştiriler mi? Genellikle olumlu geribildirimleri hatırlarız. Benlik açıklığı arttıkça çelişen olumsuz geribildirimler reddedilir. İnsanlar benliklerini onaylayan kişilerle etkileşmek isterler.

BENLİK DEĞERLENDİRME Herkes, POZİTİF BENLİK ALGISINA sahip olmak ister. Benlik değerlendirmesinin ne denli pozitif olacağını 3 unsur belirler: Özsaygı Kendimi sevme derecem Ne kadar başarılıyım? Diğerleri beni ne kadar onaylıyor? Öz Yeterlilik Belli bir görevi başarmak için yeteneğim, motivasyonum var mı? Rolümü doğru algılayabildim mi? Başarmak için kaynaklarım yeterli mi? Denetim Odağı Hayatımdaki olayları kontrol edebiliyor muyum? İçten denetim? Dıştan denetim?

BİREYSEL KİMLİK SOSYAL KİMLİK SOSYAL BENLİK Herkesin en az birkaç kimlik içeren (müdür-ebeveyn-futbolcu) benliği vardır. Bazıları=> BİREYSEL KİMLİK (=İÇSEL BENLİK) (özgün) Bazıları => SOSYAL KİMLİK (= DIŞSAL BENLİK) tir. (başkalarıyla ilişkiler) BİREYSEL KİMLİK Ait olduğumuz sosyal gruptan bizi ayıran özellikler Sıra dışı bir başarı SOSYAL KİMLİK Ait olunan ya da duygusal bağ hissedilen gruplar üzerinden tanımlanan kimlikler TC Vatandaşı Ankara Üniversitesi Çalışanı ODTÜ Mezunu

Sosyal ve bireysel kimliklerimizi dengelemeye çalışırız. Farklı olmaya(bireysel kimlik) ve ait olmaya (sosyal kimlik) verilen önem bireyden bireye değişir. Benliğini sosyal kimliğe dayandıranlar => grup normlarına uyma motivasyonu yüksek kişilerdir. Bireysel kimliğine vurgu yapanlar => çoğunluk Aleyhine daha çok konuşurlar; takım üyelerinin isteklerine uymak istemezler.

Sosyal Kimlik Teorisi Bireyin Sosyal Kimliği Ankara Üni. Çalışanı Diğer üniversitelerin çalışanları Bireyin Sosyal Kimliği Türk Vatandaşı Başka Ülke vatandaşları Başka Üni. mezunları ODTÜ Mezunu

Sosyal Kimlik Teorisinin Boyutları Karşılaştırma Kendi gruplarımızın karakteristiklerini diğer gruplarla kıyaslama Homojenleştirme Bir gruptaki herkesin benzer karakteristikleri olduğunu algılama Zıtlaştırma Kendi grubumuzdan olmayan kişilerin imajlarını istenir değil olarak betimlemek

Çalışma Yaşamı Açısından Benlik… Liderlik Takım dinamikleri Motivasyon Karar verme Etkileme Örgüte bağlılık Gibi konular için Çok önemlidir.

Öz Farkındalık (Johari Penceresi) Başkalarından Geribildirim Kişinin Bildiği Kişinin Bilmediği Başkaları tarafından bilinen Açık Alan Kör Alan Gizli Alan Bilinmeyen Alan Open Area Blind Unknown Hidden Başkalarına Açıklama Başkaları Tarafından Bilinmeyen

Johari Penceresi Johari penceresi, iki ya da daha fazla kişi arasında bilinen (paylaşılan) veya bilinmeyen (paylaşılmayan) iletişim sürecini betimler. Modele göre, her türlü bilgi dört kategoriden birine düşer.

Johari Penceremi Çiziyorum Etkinlik Biliyorum Bilmiyorum Açık alan Kör Alan Maskelenen (Gizli) Alan Bilinmeyen Onlar biliyor Onlar bilmiyor