Birey ve Toplum.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
Advertisements

ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Baba ve minik oğlu şehrin sıcak(!) bir sokağından arabayla geçerken…
BENİM EŞSİZ YUVAM Hazırlayan:Turan KAYA.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUK HAKLARI Çocuk Haklarının Önemi Ve Anlamı Çocuk Haklarının Konusu
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
SORUMLULUK NEDİR?.
DAYANIŞMA.
KAZANIMLAR : 1. Sevmenin ve sevilmenin bir ihtiyaç olduğunu fark eder.
1.ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUK HAKLARI.
4. SINIF II. ÜNİTE: TEMİZ OLALIM
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
SEVGI.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM DEĞERLENDİRME SORULARI-1
MUTLU BİR AİLEyİz Hazırlayan: Bensu DEMİRYÜREK.
ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
ATATÜRK’ÜN İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİNE VERDİĞİ ÖNEM
Dünya Çocuk Günü.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
BENİM GÜZEL EVİM.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
MUTLUCAN1 AD(isim) AD(isim) Ali MUTLU Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
ÇOCUK HAKLARI.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Bugün neler öğreneceğiz?
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
SOSYAL BILGILER ÖDEVI KONU VATANDAŞ OLARAK SORUMLULUKLAR HAZıRLAYAN EYLÜL DEFNE KURTLUGIL ÖĞRETMEN REFIYE YAVUZ SıNıFı/NUMARASı 6 -Ö / 1546.
Kazanım Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler.
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER.
EVİMİZ VE AİLEMİZ Bekleriz….
Sunum transkripti:

Birey ve Toplum

ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ İÇİNDEKİLER KAVRAMLAR BİR GÜNÜMÜZ ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ HAKLARIMIZ OKULUMUZ AİLEMİZ SORUMSUZLUK ÇOCUK HAKLARI ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ

--------------------------------------------- KAVRAMLAR --------------------------------------------- HAKLARIMIZA SAHİP ÇIKALIM Düşünce Özgürlüğü Özel Hayatın Gizliliği Din ve Vicdan Hürriyeti Birey: Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü özellikleri bulunan tek fert. Rol: Bir işte bir kimsenin üstüne düşen görev. Grup: Birden fazla kişi veya nesnenin oluşturduğu küme. Sorumluluk: Kişinin kendi davranışla-rını veya kendi yetki alanına giren herhangi bir olayın sonuçlarını üstlenmesi. İş Bölümü: Bir toplumsal üretim düzeni içindeki değişik görev ve hizmetlerin toplumun üyeleri, kümeleri arasında karşılıklı bağımlılık ilişkileri içinde bölünmesi.

Bir günümüz nasıl geçer ? BİR GÜNÜNÜMÜZ --------------------------------------------- Bu kurumlar;hastane,bele-diye,okul, valilik ve muhtarlık gibi kuruluşlarken; gruplar ise,arkadaş grupları, futbol takımı,halk oyunları ekibi gibi küçük topluluklardır. Hemen hemen hepimiz gün içerisinde okul hazırlığımızı yapar, okula gider ve okuldan eve döneriz. Evde araştırma konularımız üzerinde çalışır, boş vakitlerimizde ise istediğimiz başka işlerle meşgul oluruz. Ama , büyük-küçük herkes bütün bu işleri gerçekleşti-rirken bir takım kurum ve gruplarla iletişime geçmek zorundadır. Çocuklar, Bir günümüz nasıl geçer ? Dahası bir günümüz ötekinden pek farklı değildir. Hemen hemen her gün aynı işleri tekrar eder dururuz. Büyüklerin yaptıkları işler bizlerden farklı da olsa kendi aralarında benzerlikler gösterir. İşe giderler, alış veriş yaparlar, eve dönerler.

ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ --------------------------------------------- İletişime geçtiğimiz bütün kurumlarda ve üyesi olduğumuz bütün gruplarda bizlere düşen bir takım roller vardır. Örneğin ; okulda öğrenciyken, markette müşteriyiz dir. Aynı şekilde anne ve babalarımız evde anne ya da babayken, iş yerinde birer doktor, müdür, teknisyen, mühendis, patron, öğretmen, memur veya işçidirler. Bu rollerin hepsi de bizlere bazı sorumluluklar yüklemektedir. Mesela , okulda öğrenciliğin gerektirdiği gibi ders dinlemeli, okula zamanında gelip okuldan zamanında ayrılmalıyız. Evde ise anne ve babamıza yardımcı olmalı, odamızı ve eşyalarımızı kendimiz düzenlemeliyiz. Büyüklerimiz ise çalıştıkları kurumlarda işlerinin gerektirdiği özenle çalışmalıdırlar.

--------------------------------------------- HAKLARIMIZ --------------------------------------------- Rollerimiz bizlere bir takım sorumluluklar yüklemekle birlikte bazı haklar da verir. Bu haklar sorumluluklarımızın gereklerini yerine getirebilmemiz için önemlidir. Örneğin ; Müşterisi olduğumuz bir mağazadan satın alacağımız bir ürünü, hasarlı olduğu ya da son kullanma tarihi geçmiş olduğu zaman iade edebiliriz. Bizlere kötü davrananları gerekli kurum ya da kişilere bildirebiliriz. Hakkımız olanı her durumda isteyebilir ve haklarımızın bizlere sağlayacağı bütün olanaklardan yararlanabiliriz.

OKULUMUZ --------------------------------------------- Biraz düşünelim …! Okulda bize düşen başka hangi sorumlulukların olabileceğini bulalım. Okulumuzda Görevli Olan Kişiler ** Okul Müdürü ** Müdür Yardımcıları ** Öğretmenler ** Memurlar ** Hizmetliler Okuldaki Sorumluluklarımız ~ Okul kurallarına uymak ~ Arkadaşlarımızla iyi geçinmek ~ Okul görevlilerinin sözünü dinlemek ~ Okulu temiz tutmak ~ Okul araç gereçlerini dikkatli kullanmak ~ Okula zamanında gidip okuldan zamanında ayrılmak Okulumuzda görev yapan görevlileri tek tek sayalım mı ?

--------------------------------------------- AİLEMİZ --------------------------------------------- Evimizde bizlere düşen sorumluluklar şöyledir: Mutlu bir ailenin bir üyesi olmak dünyanın en güzel şeylerinden biridir. Ama ailenin mutluluğunun aile üyelerinin sorumluluklarını yerine getirmeleriyle ilgili olduğunu da unutmamak gerekir. Anne ve babalarımızın çalışmadıklarını bir düşünün. Çok sıkıntı çekerdik ve huzurumuz bozulabilirdi öyle değil mi? İşte bu huzur ve mutluluğun devamı için çocuklara da düşen bazı sorumluluklar vardır. ~ Evimizi ve özellikle de odamız, tuvalet ve banyoyu temiz tutmak ~ Özellikle bize ait olan eşyaları düzenli tutmak ve ortalığa dağıtmamak ~ Ev işlerine yardımcı olmak ~ Yapmak istediğimiz işler için büyüklerimize danışmak İyi bir aile nasıl olur? Hep birlikte tartışalım.

Sorumsuzca Davranırsak Ne Olur? SORUMSUZLUK --------------------------------------------- Sorumsuzca Davranırsak Ne Olur? Yapmamız gereken iş yapılmadığı için aksaklıklar meydana gelir Bu durumdan birçok kişi etkilenir Bir öğrenci olarak bana düşen görevleri yerine getirmezsem bunun sonucunda neler olabilir? Saygınlığımız ve itibarımız azalır. Bize duyulan güven azalır.

--------------------------------------------- ATATÜRK’ÜN,ÇOCUK SEVGİ ÜZERİNE SÖYLEDİĞİ SÖZÜ OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ ÇOCUK HAKLARI --------------------------------------------- Bir.Milletler Çocuklara Yardım Fonu Sokak Çocukları Rehabilitasyon Derneği Çocuklar, BİZİM GELECEĞİMİZDİR… Çocuklar haklarını arama ve koruma konusunda yardıma muhtaçtırlar. Bu yüzden 1924 yılında İsviçre’nin Cenevre kentinde “Cenevre Çocuk Hakları Bildirgesi” yayınlanmıştır. Daha sonra Milletler Cemiyeti Genel Kurulu 27 Eylül 1934’te Çocuk Hakları Bildirgesini yeniden onaylamıştır. Bu bildirge Mustafa Kemal Atatürk tarafından 1931 yılında imzalanmıştır. 1924 yılında yayınlanan bu bildirge geliştirilerek 20 Kası 1959 yılından Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi adıyla yeniden yayınlanmıştır. Çocuklar,bir fidan gibidir… Su verirsen büyür… Çocuklar, ÇOCUK HAKLARI ‘nı savunan Kuruluşlar nelerdir ?

ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ --------------------------------------------- ATATÜRK’ÜN,ÇOCUK SEVGİ ÜZERİNE SÖYLEDİĞİ SÖZÜ OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ --------------------------------------------- 1. Bu bildirgede yer alan haklara tüm çocukları hiçbir ayrımcılık gözetilmeksizin sahip olmalıdırlar 2. Çocuk özel bir korumadan yararlanabilmeli, bu amaçla hazırlanan kanunlarda çocuğun çıkarları göz önünde bulundurulmalıdır. 3. Çocuk doğduğu andan itibaren bir ad ve vatandaşlık sahibi olmaya hak kazanmalıdır. 4. Çocuğun sağlıkla ilgili hakları vardır. 5. Özürlü çocukların özel hakları vardır. 6. Çocuğun öncelikle ailesinin sorumluluğu altında dır. Ailesi ve yeterli maddi desteği bulunmayan çocuklara özel bakım sağlamak toplumun ve devletin görevidir. 7. Çocuğun eğitim hakkı vardır. 8. Öncelikli yardım ve koruma hakkına sahiptir. 9. İstismar ve ihmale karşı korunması hakkı vardır. 10. Çocuğun ayrımcılık biçimlerini özendiren uygulamalardan korunması, Çocuğun anlayış, barış, hoşgörü, kardeşlik ilkeleri ve ortamında yetiştirilmesi esastır Çocuklar, Şimdi ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ’NİN ÖNEMLİ MADDELERİNE BAKALIM… Ve hep beraber tartışalım…

--------------------------------------------- ÇOCUK HAKLARI --------------------------------------------- GERİ DÖN ATATÜRK Diyor ki…