EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİNİN KÖKLERİ. AÇIKLAMALARIN KULLANIŞLILIĞI Kullanışlı bir kuram; ● Kapsayıcılık ● Doğrulanabilirlik ● Gözleme dayalılık ve ●
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Bilişsel ve Dil Gelişimi
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
Eylemsel Dönem (0-3 yaş):
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAVRAM HARİTALARI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Konu Başlıkları Zihinsel gelişim Zihinsel gelişimi etkileyen faktörler Zihinsel gelişim dönemleri Düşünme süreci

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Jean Piaget ve Zihinsel Gelişim Kuramı Piaget’e göre zeka çevreye uyum yapabilme (başa çıkabilme) yeteneğidir bu tanım, birey ile çevresi arasındaki ilişkileri merkeze almakta ve bireyin uyum gücünü ön plana çıkarmaktadır insanlarda doğuştan gelen dünyayı anlama, nesneler arasında düzen oluşturma, oluşumları tahmin edebilme ihtiyacı vardır insanların dünyaya ilişkin algıları ve deneyimleri arasında bilişsel bir denge durumu vardır Görsel: https://www.tzv.org.tr/#/haber/759

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Jean Piaget ve Zihinsel Gelişim Kuramı anlayışlarımız, algılarımız, gözlediğimiz olayları açıklayabiliyorsa, dünya anlamlıdır ve denge durumundayız; aksi halde daha iyi açıklamalar aramaya çalışırız Dengeleme, Piaget’in zihinsel gelişim kuramının temelidir insanlar deneyim edinirlerken yeni karşılaşılan durumları önceki bilinenlerle uyumlyu hale getirmeye çalışırlar Örgütleme, süreçleri sistematik ve tutarlı sistemler haline getirmek için birleştirme, koordinasyon sağlama, ve olayların birbirleriyle tutarlı bütünler haline getirilmesidir Şemalar, düşünmenin yapı taşlarıdır. farklı öğrenme şemalarının önemi yaşa göre değişir (ör. psikomotor şemalar; orantısal düşünme gibi soyut şemalar; kavram, prensip, kural ve prosedürler şeması)

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Şemaların Uyumu Piaget bilgiyi üç temel kavramla tanımlamaya çalışmıştır: Özümleme, verilere karşı uyumun sağlandığı dahili bir süreçtir (yaşantının mevcut bir şemaya yerleştirildiği uyum biçimi) Genel şemalar, organizmanın özümleme sürecinde kullandığı içsel kapasitedir Alma, genel şamaların özel durumlara uygulandığı harici bir süreçtir (yeni yaşantı karşısında mevcut bir şemanın değiştirildiği ya da yeni bir şemanın oluşturulduğu uyum biçimi) Denge Uyum Özümleme Uyaran değişir Eski şemaya Alma Şema değişir Yeni şema

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Zihin Gelişimini Etkileyen Etmenler Olgunlaşma: fiziksel gelişimi ifade eder. Bedensel açıdan gelişim demektir. Etkisi dada çok yoksunluk durumunda ortaya çıkar. Yaşantı: yaşantı şemaların biçimlendirilmesini etkiler. Zihin gelişimi yaşantılarla artar. Yaşantıyla birey yeni şemalar oluşturur. Sosyal etkişeşim: sosyal etkileşim bireylerin çevrelerindekilerle bir takım yaşantılar geçirmesi ve onlarla fikir alışverişinde bulunmasıdır. Kültürler, bireylerin zihinlerini nasıl kullanacakları üzerine gerek davranış kalıpları gerekse dil aracılığıyla belirlemede bulunmaktadır. Dengeleme: insan düşüncelerinde kararlılık ve tutarlılık vardır. Doğal haliyle zihin kararlı ve tutarlıdır, yani dengelidir. öğrenilen yeni bigiler önce dengesizlik oluştursa da sonra dengeye kavuşur. Zihin gelişimi, kolay dengelenebildiğinde daha hızlı olur.

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Zihin Gelişimi Dönemleri bu dönemler, farklı yaşlardaki bireylerin bilgiyi kullanma ve düşünme biçimlerini tanımlar bir dönemden diğerine geçiş, bireyin düşünme biçiminde niteliksel değişimin varlığını gösterir farklı yaşlardaki öğrencilerin düşünme biçimlerinin ve zihinsel kapasitelerinin farklı olduğu gerçeği öğretim sürecinde gözönünde bulundurulması gereken önemli bir unsurdur

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Zihin Gelişimi Dönemlerinin Özellikleri Gelişim yavaş ve aşamalıdır Aşamalardan edinilen yaşantılar sonraki aşamanın temelini oluşturur (hiyerarşik bir yapı vardır) Bu dönemler için tahmini yaş sınırları belirlenmiş olmasına rağmen bu sınırlar çocuktan çocuğa (olgunlaşma vb ile) değişebilir Gelişim oranlarında farklılıklar vardır. Aynı gelişim evresinde olan bireyler arasında gelişim oranları açısından farklılık görülebilir Evreler belirli bir sıra izler. Gelişim dönemlerine ilişkin yaş sınırları değişiklik gösterse bile, her insan gelişim evrelerindeki sırayı izler Gelişim kuramları ve Piaget’in gelişim kuramı, her evre için tipik gelişim özelliklerini belirtmektedir. Belirtilen özellikler, genel olarak, ilgili dönemde karşılaşılan veya kazanılan özelliklerdir.

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Piaget’in Zihinsel Gelişimi Dönemleri

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Piaget’in Zihinsel Gelişimi Dönemleri

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Dört Çeyrek Daireli Beyin Modeli

Ders # 5 - Zihinsel Gelişim ve Düşünme Süreci Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD