ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Reggio Emilia Yaklaşımı
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
ZİHİN ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI ÖĞRETİMİ
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUNUN GELİŞİMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Etkileşime Dayalı Teknikler
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Yaratıcı Drama.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI Ankara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI

Oyunun çocuğun yaşına bağlı olarak gelişimi incelendiğinde; belirli ardışık aşamalardan geçtiği görülmektedir. Parten, sosyal oyunu inceleyerek altı evrede ele almıştır. Katılımsız davranış (Uğraşsız) Seyirci davranışı Yalnız oyun Paralel oyun Birlikte (İlişkili) oyun İşbirlikçi oyun

Katılımsız davranış (Uğraşsız) Bu evrede çocuk, olayın içine girip katılmaz, sadece bakıp, izlemekle yetinir.

Seyirci davranışı Diğer çocukların oyunlarını uzun süre takip eder, onları seyreder.

Yalnız oyun Seçtiği oyuncaklarla kendi kendine oynar. Başkalarının ne yaptığı ya da ne oynadığı ile ilgilenmez.

Paralel oyun Çocuk, başka bir/birkaç çocuğun yanında aynı türden oyunu bağımsızca oynar. Aynı mekanda ve aynı tür oyun tercih edilmesine rağmen, etkileşim görülmez.

Birlikte (İlişkili) Oyun Çocuk başka çocuklarla bir etkinlik içinde oynar. Diğer çocuklarla iletişime geçme ve oyuncak alışverişi vardır.

Birlikte (İlişkili) Oyun Organize olmuş bir grup içinde oynama ve grubun belirlenen kurallarına uyma yoktur. 12/28/2018

İşbirlikçi oyun Çocuklar bu aşamada, oyunu seçer, planlar, rolleri dağıtır, sorumlulukları konuşur, aralarında kararlar alarak oyunun kurallarını belirlerler.

Smilansky’e göre oyunda görülen bilişsel gelişim aşamaları Smilansky de birbirinden farklı, ardışık dört oyun evresi belirlemiştir. Bunlar; İşlevsel Oyun Yapı (Yapı-İnşa) Oyunu Sembolik (Dramatik) Oyun Kurallı Oyun

İşlevsel Oyun Bu tür oyunda çocuklar; Fiziksel ve dil becerilerine ilişkin alıştırmalar yaparak, çevreyi araştırmaya çalışırlar.

Yapı (Yapı-İnşa) Oyunu Çocuklar sadece nesnelere dokunmanın yanı sıra nesneleri kullanarak bir şeyler inşa etmek, yaratmak isteği gösterirler.

Yapı (Yapı-İnşa) Oyunu Bu oyunlar yalnız ve paralel oyun zamanında başlar. Küçük kas gelişimini gerektirdiği gibi çocuğun zihinsel alanda gelişimine de destek olur.

Sembolik (Dramatik) Oyun Çocuklar, hayal güçlerinin elverdiği oranda sembolik oyundaki etkinlikleri gerçek dünyada yer aldığı şeklide canlandırmaya çalışırlar.

Sembolik (Dramatik) Oyun Çocuğun dilinin gelişmesiyle, sözcükler nesneleri ve kişileri temsil etmeye başlar. Bu dönemde sembolik oyun değişik şekillerde kendini gösterir.

Kurallı Oyun Önceden belirlenmiş kurallar çerçevesinde uygun bir şekilde davranmayı ve sınırlılıkları hesaba katarak sorumluluk almayı öğrenirler. Sosyal yaşamın yeni boyutları ve kavramları gelişmeye başlar.

Kaynaklar Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. İstanbul: MORPA Kültür Yayınları. 12/28/2018