31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Konusundaki Yeterlilik Algılarına İlişkin Bir Değerlendirme Fatma Kübra ÇELEN & Prof.
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Sunum transkripti:

31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya Akademik Bilişim 2007 31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya Şerife ATLI- Mehmet AKSÜT Gülçin ATAR- Nazlı YILDIZ

Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi -2007 Türkçe Öğretmen Adaylarının Bilişim Teknolojilerine Yaklaşımı Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi -2007

TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YAKLAŞIMI Giriş Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve bu gelişmelerin başka alanlarla birlikte eğitim öğretim alanına uygulanması beklenen bir sonuçtur. Bu gelişmeler öğretmenlik mesleğini geleneksel olmaktan çıkarıp, çağdaş teknolojileri kullanabilen bireylerin mesleği haline getirmektedir.

Araştırmanın evrenini; YÖNTEM Araştırmanın evrenini; Türkçe Öğretmenliği bölümüne devam eden son sınıf öğrencileri, örneklemini ise Uşak Eğitim Fakültesinde Türkçe Öğretmenliği dördüncü sınıfına devam etmekte olan öğrenciler (192 aday öğretmen) oluşturmaktadır

Cinsiyet Erkek 70 Kız 122

Tablo 1. Bilgisayar/internet Kullanma Düzeyi f % Düşük 28 14.58 Orta 81 42.19 İyi 70 36.46 Çokiyi 13 6.77 Toplam 192 100.00

Tablo 2. Öğretmen adaylarının Türkçe konularından hangilerini bilgisayarlı eğitimle daha kolay öğretilebileceği durumu Konular f % İmla-noktalama 93 48.44 Sözcük Türleri 42 21.88 Cümlenin Öğeleri 43 22.40 Diğer 14 7.29 Toplam 192 100.00

Öğretmenlerle İletişim Kurmada İnterneti Kullanma Durumu Tablo 3. Öğretmenlerle İletişim Kurmada İnterneti Kullanma Durumu Tercihler F % Zevkle ders işleme 70 36.46 Kolaylık 61 31.77 İlgi Çekmek 32 16.67 Süreyi Kısaltma 16 8.33 Diğer 1 0.52 Toplam 192 100.00

Türkçe Öğretiminde Daha Etkili Olan Faktör Tablo 4. Türkçe Öğretiminde Daha Etkili Olan Faktör Faktörler f % Öğretmen 119 61.98 Kitap-Basılı materyal 45 23.44 BS-İnternet 28 14.58 Toplam 192 100.00

BULGULAR Bilgisayar/internet tercih etme nedeni olarak; % 36.46 ’sı dersi zevkle işleyebilmek ilk sırada yer alırken, Dersin işlenmesinde kolaylık sağlaması % 31.77 İlgi çekmesi % 16.67 seçenekleri izlemiştir.

BULGULAR Yüz yüze eğitimi tercih eden katılımcı oranı yarıdan fazladır (% 61.98). Aday öğretmenlerin % 95.79’luk bir bölümü Türkçe konularının öğretilmesinde bilişim teknolojilerini kullanılması gerektiği görüşüne katıldıklarını %71.36' sı görev başındaki Türkçe öğretmenlerinin bu yeterliğe sahip olmadıklarını düşündüklerini belirtmişlerdir.

BULGULAR On-line test sisteminin Türkçe öğretiminde etkin kullanılması % 73.96’ lık oranla, Okullarda Türkçe derslerinin en az 1/3 ünün bilgisayarlı eğitimle verilmesi % 73.24 lük oranla desteklenmektedir. Eğitim sitelerinin Türkçe öğretimini desteklediği görüşüne katılanlar az sayıdadır.

7- Türkçe öğretmenleri bilişim teknolojilerini kullanarak derslerini işleyebilecek durumdadırlar 1.21 3.79 yetersiz

16- Eğitim siteleri Türkçe öğretimini destekler niteliktedir 1.71 2.29 desteklemez

12- Bilgisayarlı eğitim dilimizin kurallarından sapmaları tespit etmede etkilidir 1,81 2,19 etkisiz

Türkçe Bozulmaya Uğramaktadır 19- Sohbet Odalarında Türkçe Bozulmaya Uğramaktadır 65 3,35 bozuluyor

10-Görsel materyaller öğrenmeyi kalıcı kıldığından bilişim teknolojileri kullanılmalı 0.85 Kullanılmalı 3,15

11- Dilimize yabancı kelimelerin akışında bilişim teknolojileri etkili olmaktadır 1,29 2,71 etkili

bilişim teknolojilerini kullanılmasını istemekte SONUÇLAR Okuma, yazma, konuşma ve dinlemeden oluşan dört temel beceriyi kazandırmak için, aday öğretmenler bilişim teknolojilerini kullanılmasını istemekte ancak bu konuda verilen eğitimi yetersiz bulmaktadırlar.

Türkçe öğretiminde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri arasına SONUÇLAR Türkçe öğretiminde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri arasına bilgisayarlı eğitimin girmesinin yararlı olacağı bu araştırma ile bir kez daha kanıtlanmış sayılabilir.

KAYNAKÇA [1] COŞKUN, A. (2005) “Bilgisayar Teknolojilerindeki Gelişmelerin Öğretmenlik Mesleğine Etkileri”, Akademik Bilişim 2005 Bildiri Özetleri Kitabı,Sf.114, Gaziantep Üniversitesi 2-4 Şubat 2005 Gaziantep. [2]MEB,(1999) dersdestekmerkezi/BilgKitap/pdf/BOLUM8_internet.pdf [3]AKSÜT, M. Z. BATUR, T.AVŞAR.(2005) "Sanalca, Sanal Odalarda (İnternet) İletişim ve Türkçe", Akademik Bilişim 2006 +Bilişim Teknolojileri IV. Kongresi. 9,10,11 Şubat 2006 Pamukkale Üniversitesi Denizli.

DİNLEMEK BİR SANATTIR ATLI&AKSÜT