AKSLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ders Adı: Bilgisayar Donanımına Giriş
Advertisements

ABKANT İLE BÜKME Cnc Abkantın Çalışma Prensibi
İzolatör ve Parafudr.
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
PERİYODİK BAKIM TALİMATI – 1 MODÜLÜ SUNUSUDUR
DÜŞEY EKSENLİ RÜZGAR TÜRBİNLERİ
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Kavrama ve Transmisyon
DSG.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Makina Elemanlarının Mukavemet Hesabı
DÜZENLEYEN İlkOkulu 4-B Sınıf Öğretmeni
PERİYODİK BAKIM TALİMATI – 2 MODÜLÜ SUNUSUDUR
 Abradable hareketli halindeki çok aşınan bölgelerde kullanılan ve ana metali aşınmalardan korumak için kullanılan kompozit malzemedir.  Hareket halindeki.
ve TORNALAMA İŞLEMLERİ
Freze tezgahları ve Frezecilik
TEMEL TAŞLAMA İŞLEMLERİ
AKIŞ ÖLÇÜMÜ.
İZOLATÖR VE PARAFUDR.
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –
Bölüm 5: Akım ve Gerilim Ölçümü
DUVAR BAĞLANTILI PANOLU KATLANIR YEMEK MASASI
Rulmanlara Giriş.
2011/2. Vize Çatallı çubuk düşey pime geçmiş A bileziğine kaynaklanmıştır. Bileziğin y ekseni doğrultusundaki hareketi engellenmemektedir. 800 N’luk düşey.
MAKİNE ELEMANLAR DERSİ YILİÇİ PROJESİ
NASIL SOLUK ALIP VERİRİZ?
HADDELEME Hazırlayan : HİKMET KAYA.
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE. GİRİŞ. BÖLÜM 3. köprüler prof. dr
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
MAKİNA ELEMANLARI I MİLLER
3. ÜNİTE.
Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı
7. CNC TAKIM TEZGAHI PERİYODİK BAKIMLARI
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
HL801 Birçok Çeşitli Boru Geçiti Zayıf Noktalar’da Güvenilir Sızdırmazlık HL801HL800/160 Hızlı Montaj.
Düzgün Akışı HL Sağlar HL WC-Bağlantıları.
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.
Aktarma Organları. Günümüzde Senkronizasyon işlemi, senkronizasyon mekanizması tarafından gerçekleştirilmektedir. Bir mekanizma,
BÖLÜM 5 ŞASİ VE KAROSER TASARIMININ TAŞIT PERFORMANSINA ETKİLERİ
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 1 GİRİŞ.
XP-D30C Serisi Kayış Arıza Tespit Cihazı Kayış tip makinelerinin güvenlik kontrolü için, kayışın içindeki arızalı çelik halat tespit edilir ve makine otomatik.
KALINLIK MAKİNESİ Kalınlık makinesi, bir yüzü planya makinesinde rendelenerek düzeltilmiş iş parçalarının kalınlıklarını eşit ve düzgün olarak rendelemede.
ORHAN BAYKAN MAKİNE MÜHENDİSİ. Düktil Boru kesme aparatı ; Düktil Boruların parçalı imal edileceği yerlerde boruların düzgün kesilmesi önem az etmektedir.
Disiplinler Arası Bitirme Projesi
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ MAKİNE RESMİ VE KONSTRÜKSİYON ANABİLİM DALI SÖKÜLEBİLİR BAĞLANTI ELEMANLARI Prof. Dr. H. Rıza BÖRKLÜ.
Doğrusal Yataklar (Kızaklar)
- BASİT MAKİNELER -   Hamza Solak.
T A Ş L A M A OTOMOTİV MAKİNE İŞLEMLERİ Yrd. Doç. Dr. Can ÇINAR
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
BAĞLAMA ELEMANLARI ÜNİTE-3.
MERDİVENLER 8. HAFTA.
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
EEM362 – ELEKTRİK MAKİNELERİ II Asenkron Makinelerin Yapısı
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 14.hafta
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 1.hafta
KÜREK SETİ.
KAT ISITMASI Kat kaloriferi.
DİFERANSİYEL.
Örnek-1 Bir milin A ve B uçlarındaki yataklara gelen radyal kuvvetler aşağıda verilmiştir. Mil üzerindeki eksenel kuvvet 3640N dur. A ve B noktalarındaki.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ MAKİNE RESİM VE KONSTRÜKSİYON ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI LİSANS TEZİ YUVARLAMALI YATAKLAR Hazırlayan : Aslı ŞAN.
28 N/mm2 (oda sıcaklığında)
Motorlu Redüktör Çeşitlerimiz.
TEKNOFEST ROBOTİK FETİH 1453 YARIŞMASI PLATFORM
Sunum transkripti:

AKSLAR

Görevleri Diferansiyelden çıkan döndürme hareketini tekerleklere ileten millere aks denir. Arkadan itişli taşıtlarda arka köprü muhafazasının içine iki adet aks yerleştirilmiş ve yataklandırılmıştır. Aksların görevleri ise şunlardır: Diferansiyel ile tekerlekler arasındaki bağlantıyı sağlar. Diferansiyelden çıkan döndürme momentini tekerleklere iletir. Aracın yükünü üzerinde taşır.

Yapısal Özellikleri Taşıtın çekiş sistemine göre aksların yapısı da değişmektedir. Önden çekişli taşıtlarda sağ ve sol taraflarda kullanılan aksların boyları ve bağlantı şekilleri farklılık göstermektedir. Arkadan çekişli taşıtlarda ise arka köprünün meydana getirdiği muhafazanın içine iki aks yerleştirilmiştir ve bu aksların boyları eşittir. Aksların iç tarafta kalan uçları diferansiyel dişli kutusunun içinde yer alır ve aks dişlilerine frezeli olarak bağlantılıdır. Dış tarafta kalan uçları ise köprüden dışarıya çıkar ve çoğunlukla üzerlerindeki flanşlar aracılığı ile tekerlekleri taşır. Aksların iç uçları belli bir derinliğe kadar frezelidir ve bu frezeli uçlara aks dişlileri geçmiştir. Dış uçları ise aks kovanının içinde bilyeli yataklarla (rulmanlarla) yataklanmıştır

Tekerleklerin akslara bağlantısı genellikle iki şekilde yapılır Tekerleklerin akslara bağlantısı genellikle iki şekilde yapılır. Aksın ucu konikleştirilmiş ve ucuna bir somun yerleştirilmiş olabilir ya da yukarıda belirtildiği gibi flanşlı hâle getirilmiş olabilir. Flanşa tekerlek göbeği cıvatalarla bağlanır.

Aks Rulmanları Görevleri Aksların, aks kovanı içersinde merkezlenmesini ve dolayısıyla da yataklandırılmasını sağlayan makine elamanlarıdır. Aks rulmanları, aynı zamanda aracın ağırlığını da üzerinde taşır. Aks Rulmanlarının Yapısal Özellikleri Aks rulmanları kayma yerine yuvarlanma sürtünmesi meydana getirir. Bu nedenle yüksek hızlarda rahatlıkla çalışabilme ve üzerindeki yükü taşıyabilme özelliğine sahiptir. Aks rulmanlarının yuvarlanma elemanının direkt olarak muylu veya yatak yuvası ile irtibatı yoktur. Yuvarlanma elemanı, muylu üzerine sıkı geçirilen bir iç bilezik ve yatak yuvasına geçirilen bir dış bilezik arasına yerleştirilmiştir.

Aks Rulmanlarının Çeşitleri Rulmanlar kullanıldıkları yerlere göre konik ve düz olmak üzere iki çeşit yapılmaktadır.

Aks Keçeleri Görevleri Aks keçeleri, aks kovanına monte edilir. Görevi, aks mili ile aks kovanı arasındaki yağ sızdırmazlığını sağlamaktır. Önden çekişli araçlarda aks keçesi, vites kutusu aks çıkışlarına monte edilir ve vites kutusu yağının dışarıya kaçmasını engeller.

Aks Keçelerinin Yapısal Özellikleri Aks keçeleri geçmiş yıllarda hayvansal yağ emdirilmiş salmastralardan yapılmaktaydı. Günümüzde ise aks keçeleri, çelik halka üzerine kauçuk ile kaplanmış ve iç kısımları yağ kaçağını önlemek için yumuşak lastikle karışık kauçuk malzemeden imal edilmektedir.

Aks Keçelerinin Çeşitleri Aks keçeleri, ön aks keçesi, arka aks keçesi, dış aks keçesi ve iç aks keçesi olmak üzere dört çeşide ayrılır. Ön aks keçeleri, önden çekiş sisteminde akslar üzerinde bulunur. Arka aks keçeleri ise arkadan itişli taşıtlarda diferansiyel ve akslar üzerinde bulunur

Aks Körükleri Görevleri Aks körükleri, aksların iç ve dış kısımlarında bulunur. Görevleri ise şunlardır: Toz, su vb. yabancı maddelerden aksları, rulmanları korur. Bu yabancı maddelerin içeri girmesini engeller. Aks milinin, rulmanların etrafındaki yağın tutulmasını sağlar, dışarı kaçmasını engeller. Aks Körüklerinin Çeşitleri Aks körükleri, dış aks körüğü, iç aks körüğü, rulmanlı aks körüğü olmak üzere üç çeşide ayrılır.

Aks Körüklerinin Yapısal Özellikleri Aks körükleri malzeme olarak ısıya dayanıklı plastik malzemeden yapılır. Körük şeklinde yapılmasından dolayı değişik açılarda esneklik göstermelidir.