DOKU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mimaride kimlik.
Advertisements

8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
Ders Kitaplarında Tasarım
“Resimde İç Mekan” nedir?
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
SANAT KURAMLARI.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
Nesneye Dayalı Programlama
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
MATEMATİK VE DOĞA Hatice BAŞKAYA
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Tuğba ERSÖZ 1981:Doğum yeri İZMİR 1999:Mezuniyet İmam hatip Lisesi 1999:100.Yıl Üniversitesi Radyoloji 2011:Yeni Yüzyıl Üniversitesi Tıbbi Görüntüleme.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
1. KUŞAK DÜZEN.
Hücre Vücudumuz hücrelerden oluşmuştur.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
KAYAÇLAR-MİNERALLER-MADENLER
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
TASARIM ÖĞELERİ.
CAMLAR.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
YANARDAĞ, SİS, YAĞMUR VE BULUT OLUŞUMU
Sanat Eseri İnceleme.
HAZIRLAYAN: Fen Bil. Öğrt. Mervenur HOŞGÖR
DOKU.
T A Ş L A M A OTOMOTİV MAKİNE İŞLEMLERİ Yrd. Doç. Dr. Can ÇINAR
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI
MALZEMELERİN SINIFLANDIRILMASI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Kumaş Nedir?.
Duyuşsal Alan.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
TC. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI 6.SINIFLAR İÇİN KOLAJ TEKNİĞİ.
AFİŞ.
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
MAKALE. Herhangi bir konuda bilgi vermek, bir gerçeği ortaya koymak, bir tezi kanıtlamak veya bir düşünceyi savunmak amacıyla kaleme alınan ve temel öğesi.
EKOSİSTEM VE MÜHENDİSLİK İLİŞKİSİ Hazırlayanlar ve sunanlar : Mustafa ÜLGEN Yunus AKBAŞ.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Hayatın Başlangıcı Bu konuda birçok görüş ve hipotez vardır.
Sunum transkripti:

DOKU

DOKU ( Tekstür ) Doğadaki tüm nesnelerin iç yapılarının işlevsel özelliklerini dışa vuran yüzeysel etkilere Doku denir.

Yani doku, yüzeyleri oluşturur. Bir yüzey değerlendirmesidir. Objelerin dış görünüşlerindeki ayrıcalıkları sağlayan üzerlerindeki dokusal yapı farklılıklarıdır. Yani doku, yüzeyleri oluşturur. Bir yüzey değerlendirmesidir. Gözün gördüğü her şey özel bir dış yüzey yapısına sahiptir.

Dokunun, iç yapısına STRÜKTÜR denir. Benzer formların, iki ya da üç boyut üzerinde, tekrarlanmasından strüktür oluşur. Dokunun, iç yapısına STRÜKTÜR denir. Örnek: İnsan iskelet yapısı, arı peteği.

Doku Çeşitleri ve Özellikleri Bulundukları Yere Göre Dokular İç Doku: Nesnenin iç yapısının (strüktür) dokusudur . Dış Doku: Bir maddenin iç yapısının (tekstür) yüzeyde görünüşüdür.

Oluşumları Yönünden Dokular Doğrudan dokunma duyumuza etki eden, insana bağlı olmaksızın kendi iç ve dış yasalarıyla var olan canlı, cansız tüm varlıkların gerçek dış yapılarına doğal doku denir.

Doğal dokular “Organik ve İnorganik” olarak ikiye ayrılır. Organik Dokular Tüm canlıların iç yapılarına, bağlı dokular ’’Organik’’ dokuları oluşturur.

İnorganik Dokular Cansız dediğimiz fiziksel, kimyasal yapılar İnorganik dokuları oluşturur.

Bir geometrik elemandan hareket edilerek değişik işlemlerle oluşur. Geometrik Yapılı Dokular Bir geometrik elemandan hareket edilerek değişik işlemlerle oluşur.

Bu özellikler dokunma duygusu ile anlaşılır. Kristal Yapılı Dokular Doğadaki kristalize yapılı varlıklarda bulunur, (kar, tuz, buz vs. mineralleri gibi). Bu özellikler dokunma duygusu ile anlaşılır.

Yapay doku, insan eliyle üretilen nesnelerin dokularıdır. Yapay Dokular Yapay doku, insan eliyle üretilen nesnelerin dokularıdır.

Duyumları Yönünden Dokular Dokunsal (Gerçek ) Dokular Gözle görülen aynı zamanda dokunulduğunda girinti-çıkıntılı, yumuşaklığı-sertliği, pürüzlülükleri hissedilen dokulara ’’Dokunsal (Gerçek ) Dokular denir.

Görsel Dokular Gözle görülen ve algı yoluyla kavranan sanat malzemeleriyle iki boyutlu yüzey üzerinde (nokta-çizgi, açık-koyu ve renklerle) yapılan dokulara ’’Görsel Dokular’’ denir.

Anlatımları Yönünden Dokular Taklit Doku Dokulu bir objeye bakarak gözleme ve etüde dayalı çalışarak oluşturulan dokuya ’’Taklit Doku’’ denir.

Buluş Doku Tasarımcının dokulu bir objeden yola çıkarak ya da tamamen kendi yaratıcı düşüncesini kullanarak bireysel anlatımı ile oluşturduğu özgün dokuya ’’Buluş Doku’’ denir.

SANATSAL TASARIMDA DOKU Doku- uyum(ritim)-yapı ve form ilişkisi çoğu zaman birbirleriyle örtüşüm içindedir. Düz yüzeyler üzerinde görsel bir algı yanılsaması oluşturma düşüncesi, sanatsal yaratıların temel fikrini oluşturur. Doku öğesi bünyesinde çizgi, biçim, tekrar ritim, kontrast gibi diğer öğeleri de barındırır. Sanat ve tasarımda, dokunun farklı biçimlerle ifade edilişi ritim kavramını oluştur. Doku çeşitliliğinden, zıtlık ve uyum gibi özellikleri kullanılarak yüzeyde bu ritmin oluşumunu sağlar.

DOKUSAL TEMELLİ ÇALIŞAN SANATÇILAR VE ESERLERİ ANSELM KİEFER Anselm Kiefer, Rapunzel, yağlı boya, toprak, saç, 2006, 100 cm x 148 cm.

Anselm Kiefer, Senin Altın Saçların Margarethe,344 cm x 260 cm, 1981.

CEBRAİL ÖTGÜN Cebrail Ötgün, Düşler:Kargalar, yağlı boya,saman,talaş, 2004, 140cm x 200cm.

Cebrail Ötgün, Travma Günlükleri:Gargos’la Dans, akrilik, talaş, izolasyon astarı, 2016, 130cm x 160cm.

Kullanılacak malzemeler UYGULAMA Kullanılacak malzemeler

Dokulu malzemelere boya sürerek, resim kağıdı üzerine baskı denemeleri yapılır.

Kompozisyon denemeleri oluşturmaya çalışırız.

Hayvan kompozisyon çalışmaları yapabiliriz.

KAYNAKÇA https://www.forumalv.com/soru-lar-ve-cevap-lar/524280-gorsel-sanatlarda-doku-nedir.html, (17 Kasım 2017). http://www.tamsanat.net/atolye/tasarim-atolyesi/ilkeler-elemanlar.php?post=173, (17 Kasım 2017). http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/struktur.pdf, (17 Kasım 2017). http://www.tekstildershanesi.com.tr/bilgi-deposu/doku-nedir.html, (17 Kasım 2017). Kayserili,M.Emin, (2012), Modern Resimde Doku Lirizimi, Sanatta Yeterlilik Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anabilim Dalı.  

Gülşah TEKİN 617080629