MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama MBLOCK Genel Yrd.Doç.Dr.Osman EROL
MBLOCK Blok tabanlı elektronik devre programlama Scratch Kod/syntax yerine bloklar Kod hatası yok Çocuklara programlama ve algoritma öğretimi Birçok kartı programlayabilme Anında iletim/alım
Arayüz Blok Komutlar Programlama Alanı Sahne Karakter
Blok Kodlar Özelliklerine göre her biri ayrı renkte olan 10 adet kod grubu vardır Kontrol Komutları Hareket Komutları Görünüm Komutları Ses Komutları Kalem Komutları Algılama Komutları Veri&Blok İşlemler Olaylar Robotlar
Özellikler Kodlar çalıştırıldığı zaman karakterin olayları gerçekleştirdiği yerdir. Sahnenin tam ortası koordinat düzlemindeki orjindir (0,0). Sahneye birden fazla karakter eklenebilir Sahnenin arka planı değiştirilebilir. Kütüphaneden eklenebilir Herhangi bir resim arka plan olarak ayarlanabilir Yada “Boya” seçeneği ile oluşturulabilir Eklenen arka plana programda kullanmak üzere bir isim tanımlanabilir.
Özellikler Sağ üst köşede komutları başlatan ve durduran butonlar vardır.
Özellikler Kodlar çalıştığı zaman durumu canlandıran nesne karakterdir. Süreci görselleştirir. Bu karakter default olarak “Panda” şeklindedir. Karakter panelinden sahneye yeni bir karakter eklenebilir Kütüphaneden eklenebilir Herhangi bir resim dosyası eklenebilir Yada “Boya” seçeneği ile oluşturulabilir Eklenen karakter programda kullanmak üzere bir isim tanımlanabilir.
Dosya Menüsü .sb2 uzantısı
Düzen Menüsü Arduino IDE ile açabilme
Bağlan Menüsü Kart ile bağlantı kurma
Kartlar Menüsü Robotlar blokları değişiklik gösterir
Uzantılar Menüsü Ekli uzantılar
Algoritma Uygulaması – 1 (Devre İçermeyen Uygulama) Problem: Klavyeden girilen vize notunun %40’ ını ve final notunun % 60’ ını alarak toplam notu hesaplayarak ekrana yazan programı hazırlayınız.
Algoritma Uygulaması – 2 (Devre İçermeyen Uygulama) Problem: Ekrandan girilen iki sayıyı büyüklük ve küçüklük durumuna göre karşılaştıran ve ekrana "Büyük sayı = ...." şeklinde yazan programı tasarlayınız.
Algoritma Uygulaması – 3(Devre İçermeyen Uygulama) Problem: 1' den 10 a kadar sayıların toplamını ekrana yazan programı tasarlayınız (Döngü ile).