Sağlıklı Yaşama Kılavuzu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Babam Beni Hiç Sevmedi... Balıkesir'de Asma Ağacı Ve Anılarım.. Kısa Öykü.
Advertisements

1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
CÜMLE ÖGELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi veya olayı anlatan sözcük ya da sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Cümlede görevli.
Varlıkların Özelliklerini Belirten Kelimeler (Sıfat – Ön Ad)
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu Merhaba, işte bu yeşilcan! Sağlıklı olan ne varsa yapar. Zararlı olan her şeyle savaşır. Kötülerin düşmanı, iyilerin dostudur.
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Yazılım ve resimler alıntıdır!
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
TAMLAMALAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Ailem (Büyüdükçe Değişiyoruz) Hikmet SIRMA. Küçükken nasıl bir bebektiniz?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Nisan 2014.
Rehber lik ve Psikolojik Danışmanlık. Besinler ve Besin Öğeleri Her gün, her mevsim tükettiğimiz çok çeşitli besinler vardır. Besinler, elde edildikleri.
KİŞİSEL HİJYEN.
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
4 oğul 4 mevsim... SLAYTCAFE.COM
KONU:SIFAT(ÖNAD) Varlıkların Özelliklerini Belirten Sözcükler
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sunumu Hazırlayan: Emel Özdemir © Her hakkı Saklıdır.
HANSEL VE GRATEL.
DEPREM.
Yeşilcan’la Sağlıklı Yaşam
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
HİN 304- PURANALAR Konu:Bhāgavata Purāṇa’dan Örnek Efsaneler I
Problem Çözelim.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
FİİLLERDE ÇATI.
REHBERLİK SERVİSİ.
İNANILMAZ AMA GERÇEK. > Okulun ilk gününde 5
KURT AİLESİ.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Bugün neler öğreneceğiz?
DÜRÜSTLÜK ÜZERİNE BİR HİKAYE
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Bugün neler öğreneceğiz?
ZAMİRLER (ADILLAR).
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME KASTAMONU HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIKLI BESLENME.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NASIL BESLENMELİYİZ ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yeşilcan’la Temiz Hava İlkokul
Yeşilcan’la Sağlıklı Yaşam
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ BESLENMESİNDE
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
Bir varmış bir yokmuş. Büyüdüğü zaman ne olacağını çok merak eden bir çocuk varmış…
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
Oyun İçine Gömülü Öğretim
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
Sunum transkripti:

Sağlıklı Yaşama Kılavuzu Bu sunudaki içeriğin daha ayrıntılı hâline Yeşilay tarafından okulöncesi çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan ulaşabilirsiniz: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam, Neriman Karatekin, 2014, İstanbul, Yeşilay TBM Alan Kitaplığı Dizisi No: 11.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 4. Öykü metni: Can ve Canan adlarında birbirlerine çok benzeyen iki kardeş varmış. Can ile Canan aynı şeyleri yemekten, aynı şeyleri yapmaktan, aynı şeyleri giymekten çok hoşlanırlarmış. Biri bir şey mi yedi, hemen öbürü de yermiş. Biri bir oyuncağı eline mi aldı, hemen öbürü de alırmış. Biri ayağa mı kalktı, hemen öbürü de kalkarmış.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 5. Öykü metni: Günler geçtikçe bu özellikleri çekilmez bir hâl almış. Biri yemekten önce ve sonra ellerini yıkamamış, diğeri de yıkamamış. Biri tuvaletten önce ve sonra ellerini yıkamamış, diğeri de öyle yapmış. Biri banyo yapmak istememiş, diğeri de öyle. Biri dişlerini fırçalamamış, diğeri de fırçalamamış. Biri yediği çikolatanın kabını yere atmış, diğeri de öyle yapmış. Biri dışarıda giydiği kirli elbisesini değiştirmeden yatağına yatmış, diğeri de öyle.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 6-7. Öykü metni: Bir süre sonra odalarında bir çöp dağı oluşmuş. Odalarından dışarıya yayılan kokudan dolayı evin kedisi Pisican burnuna mandal takarak dolaşmaya başlamış. Evin diğer kedisi Karapati de kokudan rahatsız olmuş ve acı acı miyavlamaya başlamış.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 8-9. Öykü metni: Can ile Canan’ın anne ve babası çok endişelenmişler. Can ve Canan’la konuşmuşlar. Onlara temiz olmanın yararlarını anlatmışlar. Bu anlatılanları biri dinlemeyince öbürü de hiç mi hiç dinlememiş. Can ve Canan bir sabah yataklarının baş ucunda bir mektup bulmuşlar. Biri koşup mektubu annesine uzatmış. Okumasını istemiş. Öbürü durur mu? O da okumasını istemiş. Anneleri mektubu okumuş: Sevgili Can, Sevgili Canan, Duyduk ki sizin odanız tam bize göre bir yermiş. Yerleşmeye geliyoruz. Sevgiler... Bay ve Bayan Mikrop Can ve Canan odalarını mikroplar ile paylaşma fikrinden hiç hoşlanmamışlar. Odalarını mikroplar ile paylaşan çocukların sonunda hastanede bir odaya taşındıklarını biliyorlarmış. Mikroplar insanları hastalandırarak onlara zarar verir ve bundan mutluluk duyarlarmış.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 10-11. Öykü metni: Can ve Canan var güçleri ile aynı anda “Yeşilcan imdat!” diye bir çığlık atmışlar. Yeşilcan hemen uçan pelerinini takmış ve uçup gelmiş. Can ve Canan dertlerini Yeşilcan’a anlatmışlar. Yeşilcan Can ve Canan’ın annelerinden onları yıkamasını istemiş. Çocuklar banyolarını yaparken Yeşilcan hızlıca odadaki çöpleri toplayıp çöp kutusuna atmış. Çocuklar banyolarını yaptıktan sonra hep beraber yatak örtülerini, perdeleri, kirli çamaşırları çamaşır makinesine atmışlar. Camları, yerleri, dolap ve masayı bir güzel silmişler. Kapı kollarını temizlemişler. Odayı bir güzel havalandırmışlar. Yeşilcan, Can ile Canan’a, birer ayna, birer tırnak makası, birer diş fırçası ve birer diş macunu alıp hediye etmiş.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 12.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 13. Öykü metni: Aslında Can ve Canan çok akıllı çocuklarmış. Pis olmanın kendilerine zarar verdiğini fark etmişler. O günden sonra temiz olmak için ellerinden geleni yapmışlar. Yeşilcan’ın kendilerine verdiği temizlik ve sağlık öğütlerini yaşamak için hep birbirlerine örnek olmuşlar. Bay ve Bayan mikrop mu? Onları temiz yerlerde kimse görmemiş.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 14. Etkinlik başlığı: Hangileri Gerekli? Etkinlik yönergesi: Kişisel temizliğimiz için neler gerekli? Haydi daire içine alalım!

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 15. Etkinlik başlığı: Sıraya Diz Etkinlik yönergesi: Arkadaşlar, resimlerin sırası karışmış. Haydi, her grubu kendi içinde sıraya dizelim.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 16. Etkinlik başlığı: Hangisi Doğru, Hangisi Yanlış? Etkinlik yönergesi: Arkadaşlarımızın davranışlarını görüyorsunuz. Doğru davranışları yapan çocukların yanındaki kutucuğu yeşile, yanlış davranışları yapanların yanındakini kırmızıya boyayın.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 17. Etkinlik başlığı: Kim Mevsimine Uygun Giyinmiş Etkinlik yönergesi: Hey, şu çocuklara bakın! Nasıl giyinmişler? Sadece birisi mevsimine uygun giyinmiş. Hangisi acaba?

Bu sunu Yeşilay tarafından okulöncesi çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan yararlanılarak oluşturulmuştur: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam, Neriman Karatekin, 2014, İstanbul, Yeşilay TBM Alan Kitaplığı Dizisi No: 11.

Fotoğraflar ve Grafik Çalışmaları Bu sunu Yeşilay tarafından okulöncesi çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan yararlanılarak oluşturulmuştur: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam, Neriman Karatekin, 2014, İstanbul, Yeşilay TBM Alan Kitaplığı Dizisi No: 11. Fotoğraflar ve Grafik Çalışmaları Oğan Kandemiroğlu © Yeşilay

2. Sunum

Sağlıklı Yaşama Kılavuzu Bu sunudaki içeriğin daha ayrıntılı hâline Yeşilay tarafından okulöncesi çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan ulaşabilirsiniz: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam, Neriman Karatekin, 2014, İstanbul, Yeşilay TBM Alan Kitaplığı Dizisi No: 11. Sağlıklı Yaşama Kılavuzu

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 18-19. Öykü metni: Onlar mahallenin kızları… Dört küçük şirin. Onları mahallede herkes tanır. Neden mi? Hemen anlatayım. Hep birlikte oyun oynarlar. Saklambaç, körebe, yağ satarım bal satarım mesela. Hep birlikte bir şeyler yaparlar. Spor, resim, bahçede çadır kampı mesela. Hep birlikte gezmeye giderler. Parka, tiyatroya, pikniğe mesela. Ne? Piknik mi? İşte orada problemler başlıyor. Her konuda ama her konuda birlikte zevkle yaptıkları bunca şeyin yanında o da ne ki? Öyle demeyin. Ortada sizin birazdan öğreneceğiniz kocaman bir sorun var aslında.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 20. Öykü metni: Bu Ayşe. Sadece ama sadece süt içer. Peynir, yoğurt ve tereyağı yer. Tatlı olarak da sadece dondurma...

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 20. Öykü metni: Bu Sevim. Sadece ama sadece mercimek çorbası içer. Köfte, tavuk, balık, yumurta, nohut, kuru fasulye ve barbunya yer. Tatlı yerine de sadece fındık, fıstık, badem ve ceviz...

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 21. Öykü metni: Bu Yasemin. Sadece ama sadece şehriye çorbası içer. Ekmek, makarna, pilav ve börek yer. Tatlı olarak da sadece un kurabiyesi...

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 21. Öykü metni: Bu Derya. Sadece ama sadece meyve suyu içer. Ispanak, pırasa, taze fasulye, enginar gibi sebze yemekleri yer. Tatlı yerine de sadece mevsim meyvelerini...

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 22. Öykü metni: Oldu mu şimdi? Onlara sağlıklı olmak için dengeli beslenmenin gerektiğini kim söyleyecek? Yoğurt da yiyeceksin yumurta da. Köfte de yiyeceksin ıspanak da. Makarna da yiyeceksin nohut yemeği de. Balık da yiyeceksin zeytinyağlı enginar da. Fındık fıstık da yiyeceksin meyve de.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 23. Öykü metni: Anneleri anlattı, olmadı. Babaları anlattı, olmadı. Öğretmenleri anlattı, yine olmadı. Ta ki gün gelip Ayşe’nin, Sevim’in, Derya’nın ve Yasemin’in renkleri solmaya başlayana kadar... Halsizleştiler, oyun oynayacak güçleri kalmadı. Hepsi çeşitli hastalıklara yenik düştüler. Onlar mahallenin kızları… Dört küçük şirin. Onları mahallede herkes sever. Neden mi? Hemen anlatayım.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 24. Öykü metni: Hep birlikte doktora gittiler. Doktor amca sırayla şikâyetlerini dinledi. Onları muayene etti. Onlara beslenme bozukluğu teşhisini koydu. Hep birlikte doktoru dinlediler. Doktor amca sağlıklı beslenme ile ilgili bir kitap açtı. Onlara dört yapraklı yoncayı gösterdi. Üst yaprakta süt ve süt ürünleri vardı. Hemen yanındakinde ise et, yumurta ve kuru baklagiller... Onun altındakinde sebze ve meyveler vardı. Hemen yanındakinde ise ekmek ve tahıl grubundan gıdalar...

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 25. Öykü metni: Hep birlikte öğrendiler. Sağlıklı olmak için çeşit çeşit besin gruplarından yemek gerektiğini mesela. Hangi besinin hangi gruptan olduğunu mesela. Sağlıklı büyümek için doktorun dediklerini yaptılar. Artık onlarla pikniğe gitmek çok ama çok keyifli. Şimdi sağlıklı beslenmek için hep birlikte güzel bir piknik sepeti hazırlıyorlar.

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 26. Etkinlik başlığı: Hangisi Farklı? Etkinlik yönergesi: Mımmm... Bu yiyeceklerin hepsi nefis görünüyor! Haydi arkadaşlar, her dizide farklı olanı bulup daire içine alıyoruz!

Ayrıca bakınız: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam adlı Yeşilay tarafından hazırlanmış kitapçık, s. 27. Etkinlik başlığı: Şimdi Ne Yapsın? Etkinlik yönergesi: Resimleri inceleyin. Resimlerdeki arkadaşlarımız “Şimdi ne yapsın?” söyleyin.

Bu sunu Yeşilay tarafından okulöncesi çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan yararlanılarak oluşturulmuştur: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam, Neriman Karatekin, 2014, İstanbul, Yeşilay TBM Alan Kitaplığı Dizisi No: 11.

Fotoğraflar ve Grafik Çalışmaları Bu sunu Yeşilay tarafından okulöncesi çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan yararlanılarak oluşturulmuştur: Yeşilcan ve Sağlıklı Yaşam, Neriman Karatekin, 2014, İstanbul, Yeşilay TBM Alan Kitaplığı Dizisi No: 11. Fotoğraflar ve Grafik Çalışmaları Oğan Kandemiroğlu © Yeşilay