HAZIRLAYANLAR: Doç. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN Zülfü TURAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

1 Aday Öğretmenlere Hazırlayıcı Eğitim Kursu Güvenç GÜRSES İlköğretim Müfettişi İzmir Aralık,
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
FP. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GEÇMİŞİ Orta Asya Türkleri’nin Müslüman olmadan önce örgün eğitim kurumlarının olup olmadığı bilinmemektedir. Ancak Türk Kültürü’nün.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Dairesi Ağustos 2016 Kuşadası Fatih BAŞAK Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN YENİ ORGANİZASYON YAPISINDAKİ BİRİMLERLE YAZIŞMA YAPACAK KURUMLAR İÇİN BİLGİLENDİRME
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YASAL TEMELLERİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖZ GELİRLER.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat Yapısıyla 3797 Sayılı Kanun ile 652 KHK Karşılaştırılması EĞİTİM HUKUKU DERSİ DOÇ. DR. MURAT GÜRKAN GÜLCAN REGAİB DOLAŞIK.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ KURUMU
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Etik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
Sunum transkripti:

HAZIRLAYANLAR: Doç. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN Zülfü TURAN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MERKEZ TEŞKİLATININ YENİDEN YAPILANDIRILMASINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME HAZIRLAYANLAR: Doç. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN Zülfü TURAN

SUNUMUN AMACI 3797 Sayılı Kanun ile 652 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyi; Bakanlığın merkez teşkilatında meydana gelen tarihsel değişiklikler bağlamında incelemek, Gerekçeler Değişikliklerin olumlu ve olumsuz yönleri Çözüm önerileri

Tarihsel Gelişim Modern Bakanlıkların oluşumu: 19. yy 17 Mart 1857: Maarif-i Umumiye Nezareti 1869: Maarif-i Umumiye Nizamnamesi 1879: Öğretim basamaklarına göre yapılanma

Tarihsel Gelişim 1908: Bakanlık merkez teşkilatı Tedrisat-ı İptidaiye (İlköğretim) Tedrisat-ı Taliye (Ortaöğretim) Mekatib-i Hususiye (Özel Okullar) Tahrirat (Yazı İşleri) Muhasebat Sicil İstatistik Levazım Evrak

Tarihsel Gelişim 1914: Yüksek Danışma Kurulu Talim ve Terbiye Kurulu Eğitim Şurası Yabancı Okullar ve Müfettişler

Tarihsel Gelişim Cumhuriyet Dönemi 1920: Büyük Millet Meclisi İcra Vekillerinin Sureti İntihabına Dair Kanun Program Heyeti İlk Tedrisat Müdürlüğü Orta Tedrisat Müdürlüğü Hars Müdürlüğü Sicil ve İstatistik Müdürlüğü

Tarihsel Gelişim Kurtuluş Savaşı Sonrası Müsteşarlık Yükseköğretim Dairesi Teftiş Heyeti Telif ve Tercüme Dairesi Özel Kalem ve Evrak Dairesi

Tarihsel Gelişim 1933: 2287 Maarif Vekâleti Merkez Teşkilatı ve Vazifeleri Hakkında Kanun Müsteşarlık Mesleki ve Teknik Ted. Umum Müd. Maarif Şurası Zar İşleri Müd. Milli Talim ve Terbiye Dairesi Müzeler Müd. Kütüphaneler Müd. Teftiş Heyeti Mektep Müzesi Müd. Yüksek Ted. Umum Müd. Hususi Kalem Müd. Orta Ted. Umum Müd. İnşaat Dairesi İlk Ted. Umum Müd. Levazım Müd. Evrak Müd.

Tarihsel Gelişim 1937: 3225 Sayılı Kanun Yönetgerlik Beden Eğ. ve İzcilik Dir. Kültür Danışıtı Yayın Dir. Kültür Kurulu Antikite ve Müzeler Dir. İspekterlik Kurulu Kitab Saraylar Dir. Yüksek Öğ. Genel Dir. Okul Müzesi Dir. Orta Öğ. Genel Dir. Zatişleri Dir. İlk Öğ. Genel Dir. Özel Büro Dir. Ertik ve Teknik Öğ.Genel Dir. Yapılar Dayrası Gereç Dir. Ar Genel Dir. Arşiv Dir. Özel Okullar Dir. Seferberlik Dir.

Tarihsel Gelişim 1941: 4113 Sayılı Kanun Müsteşarlık Hukuk Müşavirliği Mes. ve Tek. Öğ. Müsteşarlığı Hususî Öğ. Müd. Talim ve Terbiye Heyeti Beden Terbiyesi ve İz. Müd. Teftiş Heyeti Neşriyat Müd. Yüksek Öğ. Umum Müd. Antikiteler ve Müzeler Müd. Orta Öğ. Umum Müd. Kütüphaneler Müd. İlk Öğ. Umum Müd. Okul Müzesi Müd. Güzel Sanatlar Umum Müd. Zat İşleri Müd. Mes. ve Tek. Öğ. Teftiş Heyeti Hususî Kalem Müd. Erkek Tek. Öğ. Müd. Seferberlik Müd. Ticaret Öğ. Müd. Levazım Müd. Kız Tek. Öğ. Müd. Mes. ve Tek. Öğ. Muamelât Şef. Mes. ve Tek. Öğ. Yapı İşleri Müd. Mes. ve Tek. Öğ. Tek. Büro Müd.

Tarihsel Gelişim 1949: 4926 Sayılı Kanun Müsteşarlık Hukuk Müşavirliği Mes. ve Tek. Öğ. Müs. Özel Okullar Müd. Talim ve Terbiye Dairesi Beden Eğ. ve İz. Müd. Teftiş Kurulu Yayım Müd. Yükseköğretim Gen. Müd. Kitaplıklar Müd. Ortaöğretim Gen. Müd. Okul Müzesi Müd. İlköğretim Gen. Müd. Zat İşleri Müd. Güzel Sanatlar Gen. Müd. Özel Kalem Müd. Eski Eserler ve Müzeler Gen. Müd. Seferberlik ve Askerlik Öğ. Müd. Erkek Tek. Öğ. Gen. Müd. Levazım Müd. Ticaret Öğ. Müd. Evrak Müd. Kız Tek. Öğ. Müd. Mes. ve Tek. Öğ. Muamelat Şef. Mes. ve Tek. Öğ. Yapı İşleri Müd. Mes. ve Tek. Öğ. Tek. Büro İşleri Müd.

Tarihsel Gelişim 1950-1960 Dönemi Yeni ihtiyaçlar «Olur»larla açılan yeni birimler Hantal bir bakanlık yapısı

Tarihsel Gelişim 1963: MEHTAP Projesi İki başlı yapı Talim Terbiye Kurulu’nun asli görevine döndürülmesi Okul yapımının Bayındırlık Bakanlığı’na devri

Tarihsel Gelişim 1980 Dönemi Sonrası 27 Şubat 1982: Bakanlıkların yeniden yapılandırılması İki müsteşar döneminin sonu 13 Aralık 1983: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın kuruluşu 23 Ekim 1989: Bakanlık birimlerinde sadeleştirme çalışmaları

Tarihsel Gelişim 1991: KAYA Projesi Görev belirsizlikleri İşlevsel olmayan örgütsel yapılanma Örgütsel büyüme eğilimi ve hantallaşan yapı Talim ve Terbiye Kurulu’nun görevleri

Tarihsel Gelişim 1992-2011: 3797 Sayılı Kanun

Tarihsel Gelişim Milli Eğitim Şura Kararları: 1993 MEB teşkilat yapısının gözden geçirilmesi

Tarihsel Gelişim Milli Eğitim Şura Kararları: 1996 Yeniden yapılandırma Yetki devri Milli Eğitim Akademisi Geçici görevlendirmeler Atamalarda liyakat

Tarihsel Gelişim Milli Eğitim Şura Kararları: 1999 Merkez ve taşra teşkilatı Milli Eğitim Akademisi Gereksiz yönetici istihdamı

Tarihsel Gelişim Milli Eğitim Şura Kararları: 2006 Yaşam boyu öğrenme Milli Eğitim Akademisi Merkez teşkilatı

Tarihsel Gelişim Milli Eğitim Şura Kararları: 2010 Daha güçlü Hizmet İçi Eğitim Dairesi Daha güçlü okul yönetimleri Mesleki ve teknik eğitim ile ilgili birimler

Tarihsel Gelişim 2011: 652 Sayılı KHK Köklü değişiklikler Görev örtüşmeleri Hizmette eşgüdüm

652 Sayılı KHK Farklı bir vatandaş ideali

Vatandaş Yetiştirme 3797 Sayılı Kanun Atatürk Milliyetçiliğine bağlı, Türk Milletinin milli, ahlaki, manevi, tarihi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren Ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan İnsan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş vatandaş

Vatandaş Yetiştirme 652 Sayılı KHK Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki öğrencileri Bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştiren İnsan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlanan vatandaş

652 Sayılı KHK

Karşılaştırma Bakanın görevleri Müsteşarın görevleri Müsteşar yardımcıları Talim ve Terbiye Kurulu

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Karşılaştırma Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü İlköğretim Genel Müdürlüğü Temel Eğitim Genel Müdürlüğü

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Karşılaştırma Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü

Orta Öğretim Genel Müdürlüğü Karşılaştırma Orta Öğretim Genel Müdürlüğü

Karşılaştırma Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Karşılaştırma Din Öğretimi Genel Müdürlüğü

Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Karşılaştırma Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü

Karşılaştırma Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Karşılaştırma Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Karşılaştırma Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Karşılaştırma Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Yurt Dışı Eğitim Öğretim Genel Müdürlüğü Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

Okuliçi Bedeneğitimi, Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı Karşılaştırma Okuliçi Bedeneğitimi, Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı -------------------

Teftiş Kurulu Başkanlığı Rehberlik ve Denetim Başkanlığı Karşılaştırma Teftiş Kurulu Başkanlığı Rehberlik ve Denetim Başkanlığı

Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Karşılaştırma Hukuk Müşavirliği Yeni kanunda daha ayrıntılı olmasına rağmen görevler aynıdır. Bakanlık Müşavirleri Her iki kanunda da 30 bakanlık müşaviri kontenjanı ayrılmıştır. Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Görevler hemen hemen aynı olmakla birlikte Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde yapılacak başvurulara hızlı bir şekilde yanıt verme görevi eklenmiştir.

Karşılaştırma Yayımlar Dairesi Başkanlığı Görevlerini Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bırakmıştır. Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı Görevlerinin bir kısmını İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü’ne, bir kısmını ise Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü’ne bırakmıştır. İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı Görevleri Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne aktarılmıştır.

Karşılaştırma Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü İşletmeler Dairesi Başkanlığı Öğretmene Hizmet ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı

Karşılaştırma İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı’na devredilmiştir. Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı’na devredilmiştir. Eğitim Araçları ve Donatım Dairesi Başkanlığı Bir kısım görevler Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne, bir kısım görevler ise İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı’na devredilmiştir. Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı Yeni kanunda öğretmen ve öğrencinin sağlık işlemleriyle ilgilenen birimin hangisi olduğuna dair bir atıf bulunmamaktadır.

Karşılaştırma Orta Öğrenim Burs ve Yurtlar Dairesi Başkanlığı A maddesi Orta Öğretim Genel Müdürlüğü’ne; B maddesi Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü’ne devredilmiştir. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Görevleri Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’ne devredilmiştir. Çıraklık, Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme ve Yaygınlaştırma Dairesi Başkanlığı Sadece bir görevi olan başkanlık bu görevini Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’ne bırakmıştır.

Karşılaştırma Strateji Geliştirme Başkanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Grup Başkanlığı İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı