EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Yıldız Teknik Üniversitesi
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
Türkiye’de Uzaktan Eğitim*
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Açıköğretim Fakültesi Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı 7 Haziran 2002 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
e-Öğrenmede İçerik Üretimi ve Yönetimi
Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Fırsatları ve e-Öğrenme Hizmetleri AECT Annual International Convention, October 23rd – 27th, 2007 Anaheim, California.
Açıköğretimde E-öğrenme
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
e-Sertifika Programları
AÇIKÖĞRETİM e-ÖĞRENME YAPIM VE SUNUM ALTYAPISI
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İnternet Ortamında Takım Çalışmasına Dayalı Eğitim Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlahiyat Önlisans Programı E-DersNotu Tasarımı
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
1- RADYO TV PROGRAMCILIĞI PROGRAMI 2-BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ PROGRAMI Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet BIYIK GÖRSEL-İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Uzaktan ve Karma Eğitim
İçerik Yönetim Sistemi
Karşılaştırmalı Eğitim
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
Sunum transkripti:

EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ Öğr. Gör. Can GÜLER Öğr. Gör. G. Deniz DİNÇER Öğr. Gör. M. Recep OKUR Öğr. Gör. Salih GÜMÜŞ Öğr. Gör. Serap UĞUR Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi

Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalışmaları 1999-2000: AÖF Deneme Sınavları 2001-2002: Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Çevrimiçi Dersler Sitesi 2002-2003: İnternete Dayalı Alıştırma Yazılımları 2003-2004: Ders Kitapları İnternette Televizyon Programları İnternette 2004-2005: İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı e-Sesli Kitap e-Danışmanlık e-Öğrenme Portalı 2005-2006: e-Destek Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı

Eğitim Sitelerinin Yönetimi Eğitim sitesi yönetiminde, eğitimi verilen ders ya da derslere ait ünitelerin güncellemeleri, eğitim sitesinin güncellenmesi, program yada içerikle ilişkili diğer eğitsel malzemelerin güncellenmesi, yapılan güncellemelerin duyurulması gibi işlemler yapılmaktadır. Ayrıca, yapılan tüm işlemlerin raporlanması, sitelerin yedeklerinin alınması ve sürekli denetimlerinin yapılarak denetim sonuçlarının da raporlara dahil edilmesi gerekmektedir.

Yayın Sorumlusunun Görevleri Her sitenin bir yayın sorumlusu (site yöneticisi olarak da adlandırılabilir) bulunmaktadır. Yayın sorumlusu; ders içeriklerini sağlayan ekip, danışmanlık hizmetini sağlayan ekip ve teknik destek hizmetlerini sağlayan ekiple öğrenciler arasında sitenin işleyişi anlamında bir köprü görevini üstlenmektedir.

Yayın Sorumlusunun Görevleri her eğitim dönemi başında programın web sitesi tasarımını gerçekleştirmek, dönem içi güncellemeleri gerçekleştirmek, siteyi denetlemek, yedekleme ve raporlama işlemlerini gerçekleştirmekle görevlidir. Ayrıca eğitim yılı süresince eğitim bilgileri, sunulan içerik, ilişkili hizmetler ile ilgili tüm güncellemeleri de yine sitenin yayın sorumlusu gerçekleştirmektedir.

Eğitim Dönemine Hazırlık Eğitim yılı başlangıcında, eğitim sitesindeki bilgi ve belgeler, yeni eğitim dönemine göre uyarlanmalı ya da yeniden hazırlanmalıdır. Eğitim yılı süresince öğrencilere sunulacak olan ders içerikleri de yine eğitim dönemi başında güncellenerek yayınlanmaya hazır hale getirilmelidir.

Eğitim Dönemi İşlemleri Yayın sorumlusu, eğitim dönemi boyunca günlük veya haftalık olarak site güncellemelerini gerçekleştirir. Eğitim programındaki derslerin yayınlanma periyoduna göre siteyi yeni ünitelere hazırlar. Ünitelerin yayınlanmalarından önce, ders yapım sorumlularının yayınlanmasına onay vermeleri gerekmektedir. Ders yapım sorumluları yayın onayı verdikten sonra üniteler yayın sorumlusu tarafından yayına açılır.

Eğitim Dönemi İşlemleri Yayın sorumlusu, dönem başından dönem sonuna kadar, sürekli olarak sitelerin denetlenmesinden ve denetim raporlarının oluşturulmasından da sorumludur. Bununla beraber, sitelerin denetim işlemleri için farklı kişileri görevlendirerek de denetim raporları oluşturabilmektedir. Eğitim sitesine ait tüm verilerin, bilgi ve belgelerin eğitim yılı boyunca yedekleme işlemlerinden ağ sorumlusu sorumludur. Ayrıca sitenin rutin yedekleme işlemlerini yine yayın sorumlusu yapmaktadır.

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı internete dayalı deneme sınavları, alıştırma yazılımları, ders kitapları, televizyon yayınları, internete dayalı akademik danışmanlık hizmeti sesli kitap Tüm bu hizmetler 2004-2005 öğretim yılında e-Öğrenme portalı altında toplanarak hizmete sunulmuştur.

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı e-Öğrenme portalında bulunan e-Alıştırma bölümüne ait yapım sürecinde, konu uzmanı, yapım senaryosu sorumlusu, gerçekleştirme ekibi ve editör görev almaktadır.

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı e-Öğrenme portalında bulunan e-Televizyon ve e-Kitap bölümlerine ait dosyalarda yayın öncesi gerekli düzenlemeler yapılmaktadır.

Açıköğretim e-Öğrenme Portalı e-Öğrenme portalında bulunan e-Sınav soruları sürekli güncellenmektedir. Ayrıca e-Danışmanlık bölümüne gelen sorular da sürekli kontrol edilmektedir.

Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Sitesi Bilgi Yönetimi ve Hizmet Siteleri

Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Sitesi Bilgi Yönetimi Önlisans programına ait site güncellemeleri birbirine bağlı işlemlerden oluşmaktadır.

Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Sitesi Bilgi Yönetimi sitesi ve bölümle ilgili diğer siteler günlük olarak denetlenmektedir. Bu denetim, gün içerisinde 08:00-23:00 saatleri arasında gerçekleştirilmektedir. Bilgi Yönetimi sitesinin periyodik yedekleme işlemleri, ağ sorumlusu tarafından yapılmaktadır. Siteyle ilgili haftalık yedeklemeler, yayın sorumlusu tarafından gerçekleştirilmektedir.

İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi ve Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı(İOLP), ilk iki yılı yüz yüze, son iki yılı uzaktan öğretim yöntemiyle yürütülen bir programdır.

İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi ve Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı (OÖLP), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne bağlı dört yıllık bir lisans programıdır.

İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi ve Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi Her iki sitenin yayın sorumluları her eğitim dönemi başında programın web sitesi tasarımını gerçekleştirmekle görevlidir. Tasarlanan site yayın sorumlusuna aktarılarak site içerisinde verilen bilgiler eğitim dönemi başında yenilenir. Dönem içerisinde güncellenmesi düşünülen bilgiler koordinatörlükten site yayın sorumlusuna aktarılmak kaydıyla yapılır.

Çevrimiçi Dersler Sitesi Anadolu Üniversitesi belirli yıllar içerisinde örgün eğitimdeki öğrencilerine çevrimiçi dersler sunmaktadır. Enstitüler, Fakülteler, Yüksek Okullar çevrimiçi dersler açarak, buradan öğrencilerine e-öğrenme ortamlarını kullanmalarını sağlamaktadırlar. Dersler dönemsel olarak her yılın Güz ve Bahar döneminde açılmakta ve yürütülmektedir.

Çevrimiçi Dersler Sitesi Sitenin yayın sorumlusu aynı zamanda derslerin yürütüldüğü öğrenme yönetim sisteminin yöneticisidir. Her eğitim öğretim dönemi başında istekte bulunan ders sorumlularına çevrimiçi derslerin yürütülmesi, öğrenme yönetim sisteminin kullanılması hakkında hizmet içi eğitimler düzenlenir.

Sonuçlar Anadolu Üniversitesinde yayınlanan eğitim siteleri Açıköğretim Fakültesi Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi bünyesinde geliştirilen programa özel öğrenme yönetim yazılımlarıyla yönetilmektedir. Bu tercihin temel nedeni programlarda kayıtlı öğrenci sayılarının yüz binlerce olmasıdır. Bu sayıda öğrenciye hizmet verebilecek ticari öğrenme yönetim sistemlerinin lisans ücretleri milyonlarca doları bulabilmektedir.

Sonuçlar Ders içeriklerinin üretiminde Flash ya da DHTML gibi farklı teknolojiler kullanılabilmektedir. Sitelerin genel yapısında ders içeriklerinin genel menüsü Microsoft LRN yazılımı kullanılarak oluşturulmaktadır. Böylece Açıköğretim e-öğrenme sitelerinde IMS (IMS Content Packaging and Metadata Specifications) standardından yararlanılarak, değişik projeler arasında taşınabilirlik sağlanabilmektedir.

Sonuçlar Eğitim sitelerinin günlük, haftalık ve dönemlik güncellemeleri site yöneticilerinin sorumluğundadır. Öğrencilerin eğitim sitelerinde gerçekleştirdikleri kullanım etkinlikleri nedeniyle büyük ölçeklerde günce (log) dosyası oluşmaktadır. Bu günce dosyalarının arşivlenmesi, sitelerin kullanım profilinin ve öğrenci başarılarının çözümlenmesi açısından son derece önemlidir.

Sonuçlar Örgün derslerde bir öğretim elemanının internet destekli öğretim uygulaması için WebCT, Breeze ve Moodle gibi öğrenme yönetim sistemlerini barındıran Çevrimiçi Dersler sitesi ve kendisine destek veren yayın sorumlusunun varlığı yeterli olabilmektedir. Öğrenme yönetim sistemleri konusunda eğitim alan öğretim elemanı ders içeriğini kendisi hazırlayarak, yayınlamakta ve sonuçları değerlendirebilmektedir.