TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PARAGRAF.
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
Ülkemizdeki Kardeş Okullarla Video Konferanslar
NEDEN ÖĞRENMELİYİZ? *.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
YABANCILARA UZAKTAN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BİLDİRİŞİMSEL SÜREÇLER
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Eğitim Öğretimde Planlama
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Öz et.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
UZAKTAN EĞİTİM.
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Program Geliştimede İçerik
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Site konuyu en ince ayrıntılarıyla ele almış ve bu sayede anlaşılırlığı arttırmıştır. Her konuda ayrı ayrı örneklere yer verilmiş. Konuyla ilgili örnekler.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
1 C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAV DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ FORMU Atina-Tesaloniki 2013.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
AKADEMİK ÇALIŞMALARDA YAZIM TEKNİKLERİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
GRUP VE İLETİŞİM.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
Betimsel içerik Normatif içerik
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
ACİL BAKIM GEREKTİREN HASTALIKLARDA İLK YARDIM.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
ANLATIMIN ÖZELLEKLERİ
Kitap tanıtımı/Boor reivews
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM
Öğretim Programı Tasarım Soruları
8 Bilişsel Yöntem (Cognitive Code-Learning/ Kognitives Code-Lernen/ Apprentissage du code cognitif) Bilişsel yöntem Noam Chomsky'nin üretimsel dönüşümlü.
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
Araştırma Makalesi Giriş Bölümünün Yazımı Dr. Sedat ZİYADE A.D.E.M
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Hem bugüne hem de geleceğe yönelik fikirler
Yabancı Dil I Dersi.
Sunum transkripti:

TÜRKÇE ÖGRETİMİ

YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2

A1 A1 Günlük ifadeleri kolay anlayabilir ve ihtiyaçları karşılayacak basit cümleler kurabilir. Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede oturduğu ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar konusunda sorular sorup cevaplayabilir. Karşıdaki şahıs yavaş ve açık konuşursa basit anlamda diğer insanlarla iletişim kurabilir. Günlük ifadeleri kolay anlayabilir ve ihtiyaçları karşılayacak basit cümleler kurabilir. Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede oturduğu ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar konusunda sorular sorup cevaplayabilir. Karşıdaki şahıs yavaş ve açık konuşursa basit anlamda diğer insanlarla iletişim kurabilir.

A2 A2 Cümleleri ve kendisiyle ilgili alanlarda sıklıkla kullanılan ifadeleri anlayabilir (ör. temel kişisel ve aile bilgileri, alış veriş, yerel coğrafya, istihdam gibi). Bildik ve doğrudan bilgi takası gerektiren rutin ve basit görevlerde iletişim kurabilir. Geçmişi hakkında, yakın çevresi ve acil ihtiyacı olan alanlardaki konularda basit terimlerle ifade edebilir. Cümleleri ve kendisiyle ilgili alanlarda sıklıkla kullanılan ifadeleri anlayabilir (ör. temel kişisel ve aile bilgileri, alış veriş, yerel coğrafya, istihdam gibi). Bildik ve doğrudan bilgi takası gerektiren rutin ve basit görevlerde iletişim kurabilir. Geçmişi hakkında, yakın çevresi ve acil ihtiyacı olan alanlardaki konularda basit terimlerle ifade edebilir.

B1 B1 İş, okul ve boş zamanları vb. yerlerde düzenli olarak karşılaştığı benzer konularla ilgili açık standart girdilerin ana fikrini anlayabilir. Dilin konuşulduğu bir yerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. Profesyonel ya da bildik alanlardaki konularda basit bağlantılı metinler kullanabilir. Tecrübelerini, olayları, hayalleri, umutları ve hedeflerini tanımlayabilir ve düşünceler ve planlar için kısa nedenler ve açıklamalar verebilir. İş, okul ve boş zamanları vb. yerlerde düzenli olarak karşılaştığı benzer konularla ilgili açık standart girdilerin ana fikrini anlayabilir. Dilin konuşulduğu bir yerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. Profesyonel ya da bildik alanlardaki konularda basit bağlantılı metinler kullanabilir. Tecrübelerini, olayları, hayalleri, umutları ve hedeflerini tanımlayabilir ve düşünceler ve planlar için kısa nedenler ve açıklamalar verebilir.

B2 B2 Uzman olduğu alanda ki teknik tartışmalar dahil hem somut hem de özet konularda karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. Her iki tarafı germeden ana dili olarak konuşanlarla normal iletişim kuran akıcı ve spontane derecede iletişim kurmak gayet mümkündür. Geniş yelpazedeki konularda açık, detaylı metinler oluşturabilir ve çeşitli opsiyonların avantajlarını ve dezavantajlarını vererek bir konuda görüş açısını açıklayabilir. Uzman olduğu alanda ki teknik tartışmalar dahil hem somut hem de özet konularda karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. Her iki tarafı germeden ana dili olarak konuşanlarla normal iletişim kuran akıcı ve spontane derecede iletişim kurmak gayet mümkündür. Geniş yelpazedeki konularda açık, detaylı metinler oluşturabilir ve çeşitli opsiyonların avantajlarını ve dezavantajlarını vererek bir konuda görüş açısını açıklayabilir.

C1 C1 Geniş bir yelpazede, uzun metinleri anlayabilir ve ima edilen anlamlarını fark edebilir. İfadelerini açıkça araştırmadan akıcı ve kendiliğinden olarak fikirlerini ifade edebilir. Sosyal, akademik ve profesyonel amaçlar için dili esnek ve etkin bir şekilde kullanabilir. Karmaşık konularda net, iyi yapılandırılmış, detaylı metinler üretebilir, yapısal kalıpların, bağlaçların ve birleşik gereçlerin kontrollü kullanımını gösterebilir. Geniş bir yelpazede, uzun metinleri anlayabilir ve ima edilen anlamlarını fark edebilir. İfadelerini açıkça araştırmadan akıcı ve kendiliğinden olarak fikirlerini ifade edebilir. Sosyal, akademik ve profesyonel amaçlar için dili esnek ve etkin bir şekilde kullanabilir. Karmaşık konularda net, iyi yapılandırılmış, detaylı metinler üretebilir, yapısal kalıpların, bağlaçların ve birleşik gereçlerin kontrollü kullanımını gösterebilir.

C2 C2 Esas itibariyle kolayca duyduğu ve okuduğu her şeyi anlayabilir. Farklı konuşulan yazılan kaynaklardan bilgiler özetleyebilir. Tutarlı bir sunum içerisinde tartışmaları ve düşünceleri yeniden yapılandırabilir. Kendisini kendiliğinden, son derece akıcı ve net ifade edebilir, en karmaşık durumlarda bile maksadın en ince ayrıntılarını ayırt edebilir. Esas itibariyle kolayca duyduğu ve okuduğu her şeyi anlayabilir. Farklı konuşulan yazılan kaynaklardan bilgiler özetleyebilir. Tutarlı bir sunum içerisinde tartışmaları ve düşünceleri yeniden yapılandırabilir. Kendisini kendiliğinden, son derece akıcı ve net ifade edebilir, en karmaşık durumlarda bile maksadın en ince ayrıntılarını ayırt edebilir.