Veri Tipleri 12/4/2018.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
PHP ile Lab Örnekleri Lab Çalışması.
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
Değişkenler ve bellek Değişkenler
JAVASCRİPT VERİ TÜRLERİ
JavaScript Birinci Hafta.
OPERATÖRLER Programlama dillerinde tanımlanmış sabit ve değişkenler üzerinde işlemler yapmayı sağlayan karakter ya da karakter topluluklarına operatör.
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
OOP4 LAB.
Karar ifadeleri ve Döngüler
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
DİZİLER.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
JAVA İ LE PROGRAMLAMAYA G İ R İ Ş Ekim Dr. Galip Aydın.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Temel Veri Türleri ve Operatörler
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
DEĞİŞKENLER VE VERİ TİPLERİ
DEĞİŞKENLER.
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
C# Veri Tipleri ve Değişkenler
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 8.  Tamsayı Değerler (Integer) Tamsayılar, 10 tabanlı (decimal), 8 tabanlı (octal) veya 16 tabanlı (hexadecimal)
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Değerler ve Değişkenler
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
VİSUAL BASİCTE KULLANILAN VERİ TÜRLERİ.
PHP.
2. HAFTA 2. Hafta.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Atama Komutu Operatörler İsim Sabitleri Veri Tipi Dönüşümü Çıktı Fonksiyonu.
Değişkenler Programda Değişken Tanımlama. Değişken nedir? (Variables) Program içinde kullanılan veri(data)nin tutulduğu alanın adıdır. Her veri bir tür.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
Bölüm 4 Seçme Komutları Alıştırmalar
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ 4. DERS NOTU Konu: M-dosya yapısı ve Kontrol Yapıları 1.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Fonksiyonlar ve Diziler
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
Programlama Dillerinin Temel Elemanları
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
2.2. Özel Semboller ve Pascal Sözcükleri
PROGRAM KONTROL KOMUTLARI 1. if koşulu 2. if else koşulu
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Bilgisayar Programlama
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-2 Değişken Kavramı ve Temel Operatörler Yrd. Doç. Dr. Ümit ATİLA
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
2.2. Özel Semboller ve Pascal Sözcükleri
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Java İle Programlamaya GİRİş
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Veri Tipleri 12/4/2018

Temel Veri Java’ da temel dokuz veri tipi vardır Tamsayı byte, short, int, long Reel Sayı float, double Karakter char Mantıksal (doğru/yanlış) boolean Katar String 12/4/2018

Sayısal Veri Tipleri byte 1 byte Tam sayı veri. -128 ile +127 arasında short 2 byte -32,768 to +32,767 arasında int 4 byte -2,147,483,648 to +2,147,483,647 arasında long 8 byte -9,223,372,036,854,775,808 ile +9,223,372,036,854,775,807 arasında float Reel sayı veri (Ondalıklı sayı) ±3.4*10-38 ile ±3.4*10+38, arasında 7 basamaklık kesinlikle double ±1.7*10-308 ile ±1.7*10+308 arasında 15 basamaklık kesinlikle 12/4/2018

Değişken Tanımlama Kullanım Örnekleri; byte sayac; short ay; int hiz; long zaman; float komisyon; double uzaklik; 12/4/2018

Reel Sayı Veri Tipleri Veri tipleri reel (ondalıklı) sayılarında değişken olarak tanımlanmasına ve kullanılmasına olanak sağlamaktadır. 1.7 ve -45.316 sayıları ondalıklı sayılardır. Java programlama dilinde iki reel veri tipi vardır. float - (7 basamaklı kesinlik). double - (15 basamaklı kesinlik). 12/4/2018

Reel Veriler Varsayılan reel veri tipi “double” dır. 29.75, 1.76, ve 31.51 değerleri double değerlerdir. 12/4/2018

Reel Veriler Bir double değer float bir değişkene atanamaz. Çünkü boyutu ve kesinlik basamak sayıları farklıdır. float sayi; sayi = 23.5; // Hata! Böyle bir atamayı yapabilmek için ilgili değerin sonuna ‘f2 veya ‘F’ konur.. sayi = 23.5F; // Geçerli Komut 12/4/2018

Reel Veriler yazılan veriler “,” veya para işaretleri içeremez. grossPay = $1,257.00; // Hata! grossPay = 1257.00; // Doğru Reel veriler genellikle bilimsel gösterimle ifade edilirler. 47,281.97 == 4.728197 x 104. Java programlama dilinde ise E gösterimi kullanılır. 4.728197X104 == 4.728197E4. 12/4/2018

Scientific and E Notation Reel Veri Bilimsel Gösterim E Gösterim 247.91 2.4791 x 102 2.4791E2 0.00072 7.2 x 10-4 7.2E-4 2,900,000 2.9 x 106 2.9E6 12/4/2018

Karakterler Bir karakter değişkeni sadece tek bir karakteri kaydeder Karakter ifadeleri tek tırnak işareti içerisine alınır: 'a' 'X' '7' '$' ',' '\n' Örnek tanımlamalar: char harfNot = 'A'; char char1 = ';', ayrac = ' '; 12/4/2018

Unicode karakterler A B 00 65 00 66 1 1 12/4/2018

ikili kodda tutulurlar. Unicode karakterler Karakterler bellekte ikili kodda tutulurlar. A B 00 65 00 66 1 1 12/4/2018

A B 00 65 00 66 Unicode karakterler 1 1 İkili koddaki sayılar Tamsayı olarak İfade edilir. ASCII KOD A B 00 65 00 66 1 1 12/4/2018

A B 00 65 00 66 Unicode karakterler 1 1 Bu tamsayı değerleri İlgili karakterleri tanımlamaktadır. 00 65 00 66 1 1 12/4/2018

ASCII Tablosu 12/4/2018

Genişletilmiş ASCII Kodları 12/4/2018

“Okan Universitesi” “Bilgisayar” “a” String Bir karakter dizinini kaydeder String ifadeleri çift tırnak işareti içerisine alınır “Okan Universitesi” “Bilgisayar” “a” Örnek tanımlamalar: String bbs= “Bilgisayar Bilimleri Sistemleri” ; String str=“”; String str=“s”; char ch=‘s’; // Farka dikkat ediniz. 12/4/2018

Boolean Bir boolean değeri doğru (true) ya da yanlış (false) durumu temsil eder “true” ve “false” ayrılmış kelimeleri yalnızca boolean tipi için geçerli değerlerdir boolean evli = true; Bir boolean değişken ampülün açık ya da kapalı olması, bir kişinin evli ya da bekar olması, cinsiyetin erkek veya bayan olması, Bardağın dolu veya boş olması gibi herhangi iki durumu da temsil edebilir 12/4/2018

Değişken Tanımlama boolean result = true; char capitalC = 'C'; byte b = 100; short s = 10000; int i = 100000; String s = “Okan Universitesi”; 12/4/2018

Değişken Tanımlama double d1 = 123.4; double d2 = 1.234e2; // d1 değişkeni ile aynı // değere sahip float f1 = 123.4f; // f harfine dikkat long l =123L; // L harfine dikkat 12/4/2018

Örnek Değerler 34 bir int tipi değerdir. 1.5 bir double tipi değerdir. 76.4E8 (76.4 * ) bir double tipi değerdir. -32l bir long tipi değerdir. 34L bir long tipi değerdir. 1.5F bir float tipi değerdir. 45.6f, 76.4E8F ve -32.0F bir float tipi değerdir. 108 12/4/2018

Değişkenler Arası Çevrim byte  short  int  long  float  double class test { public static void main (String args[]) { int i=123; byte b = (byte) i; long l=i; double d = 12.02; d=l; } 12/4/2018

Örnek int xInt = 120; float xFloat; xFloat = xInt; // Çalışır float xFloat = 3.8644f; xInt = xFloat; //Derleme Hatası xInt = (int) xFloat; //Çalışır xInt=3 12/4/2018

Örnek double xDouble = 3.8644951; float xFloat; xFloat = xDouble; //Derleme Hatası xFloat = (float) xDouble; // Çalışır float xFloat = 3.8644f; float sum; sum = 2.0 + xFloat; // Derleme Hatası 2.0 double değerdir sum = (float) (2.0 + xFloat); //Çalışır 12/4/2018

Değişkenlere Sabit Değer Atama Sayi1=25; Sayi1=-200; Sayi2=15.9; Sayi2=0; Evli=true; Mesaj=“Uyarı: CapsLocka bastınız!”; Harf=‘A’; 12/4/2018

Değişken Değerini Başka bir Değişkene Atama Sayi=Rakam; A=B; Harf=Harf2; Mesaj=Uyarı_Mesaji; 12/4/2018

Sayısal Değişkenlere Aritmetik İşlemler Sonucu Değer Atama Sayi=2*4; Sayi=3+5; Sayi=(5+4)*2; Sayi=-200/25; 12/4/2018

Sayısal Değişkenlere Aritmetik İşlemler Yaparak Değer Atama Sayi=b*2*4; Sayi=3+5-a; Sayi=(5+4)*2/c; Sayi=-200/25*d; 12/4/2018

Kısaltılmış Atama İşlemleri Operator Örnek İşlevi += i += 8 i = i + 8 -= f -= 8.0 f = f - 8.0 *= i *= 8 i = i * 8 /= i /= 8 i = i / 8 %= i %= 8 i = i % 8 12/4/2018

Artırım ve Azaltım Operatörleri ++var var++ --var var-- Adı önek (preincrement) sonek(postincrement) önek (predecrement) sonek (postdecrement) İşlevi var = var + 1 var = var - 1 var = var - 1 12/4/2018

Artırım ve Azaltım Operatörleri int i = 10; int sayi = 10 * i++; System.out.println (sayi); // 100 yazar System.out.println (i); // 11 yazar int sayi = 10 * i; i = i + 1; int i = 10; int sayi = 10 * ++i; System.out.println (sayi); // 110 yazar System.out.println (i); // 11 yazar i = i + 1; int sayi = 10 * i; 12/4/2018

Örnek Bir dairenin yarı çapını değişken olarak tanımlayarak program içinde değer atayan ve bu dairenin alanını hesaplayarak ekrana yazdıran bilgisayar programını Java programlama dilinde yazınız. 12/4/2018

Cevap public class ComputeArea { ComputeArea.java Cevap public class ComputeArea { public static void main(String[] args) { double yaricap; double alan; yaricap = 20.0; // Yari Capi Ata alan = yaricap * yaricap * 3.14159; // Alani Hesapla // Sonuclari Yazdir System.out.println(“Dairenin Alani " + yaricap + " = " + alan); } 12/4/2018

Program Çalışımının İzlenmesi yaricap icin bellekte yer aç public class ComputeArea { /** Main method */ public static void main(String[] args) { double yaricap; double alan; // Yari Capi Ata yaricap = 20.0; // Alani Hesapla alan = yaricap * yaricap * 3.14159; // Sonuclari Yazdir System.out.println(“Dairenin Alani " + yaricap + " = " + alan); } yaricap Değer yok 12/4/2018

Program Çalışımının İzlenmesi public class ComputeArea { /** Main method */ public static void main(String[] args) { double yaricap; double alan; // Yari Capi Ata yaricap = 20.0; // Alani Hesapla alan = yaricap * yaricap * 3.14159; // Sonuclari Yazdir System.out.println(“Dairenin Alani " + yaricap + " = " + alan); } Bellek yaricap Değer yok alan Değer yok alan için bellekte yer aç 12/4/2018

Program Çalışımının İzlenmesi yaricapa 20 değerini ata public class ComputeArea { /** Main method */ public static void main(String[] args) { double yaricap; double alan; // Yari Capi Ata yaricap = 20.0; // Alani Hesapla alan = yaricap * yaricap * 3.14159; // Sonuclari Yazdir System.out.println(“Dairenin Alani " + yaricap + " = " + alan); } yaricap 20 alan Değer yok 12/4/2018 Hava Harp Okulu - Bil.Prog.

Program Çalışımının İzlenmesi public class ComputeArea { /** Main method */ public static void main(String[] args) { double yaricap; double alan; // Yari Capi Ata yaricap = 20.0; // Alani Hesapla alan = yaricap * yaricap * 3.14159; // Sonuclari Yazdir System.out.println(“Dairenin Alani " + yaricap + " = " + alan); } Bellek yaricap 20.0 alan 1256.636 Dairenin alanının hesapla ve alan değişkenine ata 12/4/2018 Hava Harp Okulu - Bil.Prog.

Program Çalışımının İzlenmesi public class ComputeArea { /** Main method */ public static void main(String[] args) { double yaricap; double alan; // Yari Capi Ata yaricap = 20.0; // Alani Hesapla area = yaricap * yaricap * 3.14159; // Sonuclari Yazdir System.out.println(“Dairenin Alani " + yaricap + " = " + alan); } Bellek yaricap 20.0 alan 1256.636 Ekrana Mesajı Yazdırır 12/4/2018

Örnek public class OperatorTest { OperatorTest.java Örnek public class OperatorTest { public static void main(String args[] ) { char kr = 'a' ; int b = kr ; // otomatik olarak int temel tipine çevrildi int c = -b ; // değeri eksi yaptı System.out.println("kr = " + kr ); System.out.println("b = " + b ); System.out.println("c = " + c ); } Ekran Çıktısı kr = a b = 97 c = -97 12/4/2018

Örnek public class IlkelDonusum { IlkelDonusum.java Örnek public class IlkelDonusum { public static void main(String args[]) { int a = 5; double b = (double) a; double x = 4.15 ; int y = (int) x ; long z = (long) y ; System.out.println("b = " + b + " y = " + y + " z = " + z); } Ekran Çıktısı b = 5.0 y = 4 z = 4 12/4/2018

Örnek public class OtomatikArtveAz { OtomatikArtveAz.java Örnek public class OtomatikArtveAz { public static void main(String[] args) { int i = 1; System.out.println ("i : " + i); System.out.println ("++i : " + ++i); // önek artırım System.out.println ("i++ : " + i++); // sonek artırım System.out.println ("--i : " + --i); // önek azaltma System.out.println ("i-- : " + i--); // sonek azaltma } Ekran Çıktısı i : 1 ++i : 2 i++ : 2 i : 3 --i : 2 i-- : 2 12/4/2018

Örnek public static void main(String args[]) { charTest.java Örnek public static void main(String args[]) { int c ='a'; System.out.println(c); // print 97 c ='A'; System.out.println(c); // print 65 c ='a'-'A'; System.out.println(c); // print 32 System.out.println ('a'>'A'); // print true c ='a'+1; System.out.println(c); // print 98 char ch = (char) c; System.out.println(ch); // print 'b' ch++; // *** ONEMLI *** System.out.println(ch); // print 'c' //ch = ch + 1 ; // Derleme Hatası c = ch + 1; ch = (char) (ch + 1); System.out.println(ch); // print ‘d’ } 12/4/2018

Soru 1 Aşağıdaki işlemlerin, akış şemasını çiziniz ve bu akış şemasını Java Programlama Dilinde programa çeviriniz. Deger1 değişkenine TRUE boolean değerini atayınız. Deger2 değişkenine ‘E’ değerini atayınız. Deger3 değişkenine 45.6 değerini atayınız. Deger1, Deger2 ve Deger3 değişkenlerini ekrana yazdırınız. 12/4/2018

Soru 2 Aşağıdaki işlemlerin, akış şemasını çiziniz ve bu akış şemasını Java Programlama Dilinde programa çeviriniz. B ve C değişkenlerine sırası ile 2 ve 6 sabit değerlerini atayınız. B2+C3 değerini hesaplayıp A değişkenine atayınız. A değişkenini D değişkeninde de saklayınız. A değişkenin 4’te birini E değişkeninde saklayınız. A değişkenine A, B, C, D ve E değişkenlerinin toplamını atayınız. F değişkenine ‘A, B, C, D, E ve F değişkenlerinin Değerleri:’ değerini atayınız. F, A, B, C, D ve E değişkenlerini ekrana yazdırınız. 12/4/2018

Soru 3 Aşağıdaki işlemlerin, akış şemasını çiziniz ve bu akış şemasını Java Programlama Dilinde programa çeviriniz. Bir malın fiyatı 1500 YTL’dir. Bu mal, %18’i kadar KDVsi alınarak satılacaktır. Bu malın KDV’sini ve satılacağı fiyatı hesaplayıp ekrana yazdırınız. 12/4/2018

Soru 4 Aşağıdaki işlemlerin, akış şemasını çiziniz ve bu akış şemasını Java Programlama Dilinde programa çeviriniz. Kısa kenar uzunluğu 5, Uzun kenar uzunluğu 20 olan dikdörtgenin alanını ve çevresini hesaplayınız. Bu değerleri ekrana yazdırınız. NOT: Kısa kenar 13, Uzun kenar 25 ise? NOT: Kısa kenar 8, Uzun kenar 16 ise? 12/4/2018