YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nesneye Yönelik Programlama
Advertisements

Bölüm 12 ÜST DÜZEY KONULAR Dinamik Bellek Ayırma Önişlemci
JavaScript Birinci Hafta.
Kontrol İfadeleri : 2.Kısım
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
switch - case Yapısı Döngü Yapıları
C Programlama Diline Giriş
Bölüm 2: Program Denetimi
Nesneye Dayalı Programlama
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
C++ STACK SINIFI.
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
String Kütüphanesindeki Arama Fonksiyonları
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
Nesneye Dayalı Programlama
C++ Yapısı Giriş-Çıkış Komutları Döngü Komutları
Nesneye Yönelik Programlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
C ile Programlamaya Giriş
FONKSİYONLAR.
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
MESAJ KUTUSU.
DEĞİŞKENLER.
Nesneye Dayalı Programlama
C++’a Giriş Yılmaz Kılıçaslan.
C# Veri Tipleri ve Değişkenler
C++ Ders Notları 2.Ders (Dilin Yapısı)
C++ Ders Notları 3.Ders (String İşlemleri)
C++.
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
2. HAFTA 2. Hafta.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
3. HAFTA 3. Hafta.
Döngü Komutları. for deyimi bir alt limitten, bir üst limite kadar programın belirli bir parçasını tekrar eder. for deyiminde sayaç artış oranı da verilmelidir.
BİLGİSAYAR programlama II
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
VERİ ve BELLEK & DEĞİŞKENLERİN SAKLANMASI Asst.Prof.Dr.Misket YEKTAY Gizem AYIK.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-5
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
C’de Fonsiyonlar Aslı Ergün.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (10. Sunu)
DİZİLER Bellekte sıralı bir şekilde bulunan ve aynı türden bilgilerin saklandığı veri yapısına dizi (array) denir. Örneğin kullanıcıdan 7 kişinin not ortalamasını.
C Programlama Diline Giriş
FONKSİYONLAR Programlamada fonksiyon kullanmanın en önemli sebebi kodların tekrar edilmesini engellemektir. Örneğin; karekök yada üsalma işlemi yapan bir.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
PROGRAM KONTROL KOMUTLARI 1. if koşulu 2. if else koşulu
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-4
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-7
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-8
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
C ile Programlamaya Giriş
Sunum transkripti:

YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6 AR. GÖR. ESRA SÖĞÜT

İçindekiler Yazılımın Kalitesi Yazılım Geliştirme Aşamaları İşleve Dayalı Programlama Yöntemi Nesneye Dayalı Programlama Yöntemi C++: Daha İyi Bir C İsim Uzayı Mantık Değişkenleri Karakter Fonksiyonları Go to Komutu Karşılaştırma Komutlarında Operatör Kullanımı Örnekler Kaynaklar

Yazılımın Kalitesi

Yazılım Geliştirme Aşamaları

Yazılım Geliştirme Aşamaları

İşleve Dayalı (Procedural) Programlama Yöntemi

İşleve Dayalı Programlama Yönteminin Değerlendirilmesi

Nesneye Dayalı (Object-Oriented) Programlama Yöntemi

Nesneye Dayalı Programlama-Nesne

Nesneye Dayalı Programlama Yöntemi

Nesneye Dayalı Programlama Yönteminin Değerlendirilmesi

C++: Daha İyi Bir C

C++: Daha İyi Bir C

C++: Daha İyi Bir C

İsim Uzayı (Name Space)

İsim Uzayı (Name Space)

Mantık Değişkenleri

#define önişlemci komutu #define sembolik sabit tanımlamak için kullanılır. #define önişlemci komutu sonuna ; konulmaz. #define symbolic_name character_sequence Örnek: #define PI 3.14159265

#define önişlemci komutu #define önişlemci komutu dosyanın başına yazılır. #define önişlemci komutu ile yapılan tanımlamalarda genellikle tümü büyük harf kullanılır. #define MAKSIMUM 100 #define DOSYAADI “F:\data\input.dat” #define ORAN 8.50

PI için #define kullanımı #include <iostream> using namespace std; #define PI 3.14159265 int main() { double circleArea, radius = 5.0; circleArea = PI * radius * radius; cout << “\n Circle area =” << circleArea; return 0; }

const komutu const değişken tanımlamalarında kullanılır. const ile tanımlanan değer programın sonuna kadar değişmez. PI için const kullanımı: #include <iostream> using namespace std; int main() { const double PI = 3.14159265; double circleArea, radius = 5.0; circleArea = PI * radius * radius; cout << ”\n Circle area” << circleArea; return 0; }

KARAKTER FONKSİYONLARI (ctype.h) Bu başlık dosyası kabaca C dilinde bulunan karakterler (char) üzerinde işlem yapmaya imkan sağlar. Başlık dosyası zaten ismi de buradan almıştır ( char + type = ctype). Amacı bir karakterin tipini algılama veya değiştirmektir. Kütüphane karakterler üzerinde işlem imkanı sağladığı için dizgiler (string) üzerinde yapılan işlemler açısından avantaj sağlar. #include <ctype.h> Eklemenin ardından aşağıdaki fonksiyonlar çağırılabilir:

KARAKTER FONKSİYONLARI

Go to Komutu goto deyimi etiket ile gösterilen yere programın akışının gitmesini sağlar. goto etiket; .. etiket: Veya Fonksiyon ,döngü içerisinde kullanılabilir. if ve goto kullanılarak döngü oluşturulabilir.

Go to Komutu Her C deyimine, deyimden önce bir tanıtıcı sözcük ve iki nokta üst üste koyarak bir etiket iliştirilebilir. Bir deyimi etiketlemek suretiyle, gerektiğinde o deyime ulaşmak için kullanılabilecek bir “adres” verilir. Bir fonksiyon içinde birden fazla deyime aynı isim, etiket olarak, verilemez. Bir etiket ve onun arkasına bir deyim yeni bir deyim oluşturur. Bu tür bir deyime etiketli deyim denir: tanıtıcı_sözcük : deyim goto deyimi, kontrolü doğrudan etiketli deyime aktarır. Sözdizimi şöyledir: goto tanıtıcı_sözcük; goto kullanarak, fonksiyon içinde (dışında değil) herhangi bir yere atlanabilir; ileri veya geriye doğru, istenildiği kadar içiçe geçmiş döngü veya blokların içine veya dışına, istediğiniz bir yere gidebilirsiniz.

Go to Komutu-Örnek #include<iostream> #include<conio.h> using namespace std; main() { int x,i; char he; float ort,T; basla: T=ort=0; i=1; label: cout<<i<<"'inci kişinin boyunu giriniz: "<<endl; cin>>x; cout<<"\n"; i=i+1; T=T+x; if(i<=5) goto label; ort=T/5; cout<<"boy ortalaması="<<ort<<endl; cout<<"\nDevam etmek için lütfen e harfine basınız"<<endl; cin>>he; if(he=='e'||he=='E') goto basla; }

Karşılaştırma Komutlarında Operatör Kullanımı Karşılaştırma (ilişkilendirme) operatörlerinin if içerisinde anlamı: > büyük mü? >= büyük veya eşit mi? < küçük mü? <= küçük veya eşit mi? == eşit mi? != farklı mı? Karşılaştırma sonucu doğru( true ) ya da yanlış ( false ) çıkar.

KARŞILAŞTIRMA KOMUTLARINDA OPERATÖR Kullanımı-örnek BOOLEAN SINAMA ÖRNEK #include<iostream> main() { bool a; //int a; a=2<3; std::cout<<a; }

setw() <iomanip> kütüphanesinde bulunur. Hemen ardından gelen değişkene ayrılacak alanın boyutunu belirler. Aşağıda x değişkeninin yazdırılması için 5 karakterlik alan ayrılır. cout << “\n x değeri = ” << setw(5) << x;

Kaynaklar Atılım Üniversitesi-Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Turhan - Yrd. Doç. Dr. Fatma Cemile Serçe-C++ Dersi Sunumları Anadolu Üniversitesi- Öğr. Gör. Levent Terlemez-Bilgisayar Programlama Ders Notları C ve C++ Deitel&Deitel Programlama Kitabı İTÜ-Dr. Feza Buzluca-Nesneye Dayalı Programlama Dersi Notları Gazi Üniversitesi-Doç. Dr. Ercan Nurcan YILMAZ C++ Dersi Sunumları