Demiryolu hattı innovasyonları ve sonuçları (İ.P.2) NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
İ.P.2 - Özet İş Paket Başlığı: Yüksek ve düşük yoğunluklu hatlara ve değişen iklim şartlarına yönelik demiryolu alt ve üst yapısı, dizaynı ve bakımı
İ.P.2 – Görevlere Genel Bakış Raporlar G2.1 Yüksek ve düşük yoğunluklu hatlar için demiryolu altyapı maliyeti ve bakım dinamikleri ve hat üst-alt yapısı için coğrafi karşılaştırma R2.1 G2.2 Spesifik hatlar için uygulamalar ve hat teknolojileri R2.2 G2.3 Demiryolu makas & kruvazmanlarda lean (yalın) ve otomotiv sanayisi tekniklerinin uygulanması G2.3.1 Demiryolu makas & kruvazmanlarda lean (yalın) ve otomotiv sanayisi tekniklerinin desteklenmesi için veriler G2.3.2 Demiryolu makas & kruvazmanlarda lean (yalın) ve otomotiv sanayisi tekniklerinin uygulanması R2.3 R2.4 G2.4 Düz hatlarda korugasyonu önleyerek ömrün uzaltılması G2.4.1 Koruagasyon azaltım stratejileri G2.4.2 Korugasyonu önlemek için düz hatta trafiğe bağlı uyarlanmalar R2.5 R2.6 G2.5 Görev ve iklime göre spesifik yağlama uygulamaları G2.5.1 Yağlama sistemleri ve verileri G2.5.2 Görev ve iklime göre spesifik yağlama uygulamaları R2.7 R2.8 G2.6 Uygun maliyetli geçiş bölgelerinin dizaynı G2.6.1 Geçiş bölgeleri model gelişimi G2.6.2 Önleyici ve uygun maliyetli geçiş bölgelerinin dizaynı R2.9 R2.10
İ.P.2 Genel Bakış G2.1 Yüksek ve düşük yoğunluklu hatlar için demiryolu altyapı maliyeti ve bakım dinamikleri ve hat üst-alt yapısı için coğrafi karşılaştırma Öncü partner: ADS Partnerler: USFD, SZ, AFER, TCDD, UIC, RCCF Genel Hedefler: Kusur verilerine ilişkin veritabanı RAMS ve LCC analizi
G2.2 Genel Bakış G2.2 Spesifik hatlar için uygulamalar ve hat teknolojileri Öncü partner: ADS Partnerler: USFD, SZ, AFER, INTADER, UIC, RCCF Genel Hedefler: Farklı hat tiplerinin işletimi ve bakımı için en iyi uygulamaların belirlenmesi: Yoğun yolcu hatları Düşük yoğunluklu kırsal/ikincil hatlar Yük ağırlıklı hatlar
G2.3 Genel Bakış G2.3.2 Demiryolu makas & kruvazmanlarda lean (yalın) optimizasyonu ve otomotiv sanayisinde kullanılan tekniklerinin uygulanması Öncü partner: IFSTTAR Partnerler: SZ, RCCF, TCDD, AFER, USFD, UIC, INTADER Genel Hedefler: Makas ve kruvazmanlara lean (yalın) optimizasyonu ve otomotiv sanayisinde kullanılan tekniklerin uygulanarak, makas ve kruvazman maliyetinde yapılacak iyileştirmeler Bakım prosesinin analizi ve optimizasyonu, özellikle makas & kruvazmanların kurulumu/yenilenmesi
G2.3 İnnovasyon İnnovasyon LEAN Makas & Kruvazman dizaynın, yenileme ve bakımının Lean (yalın) optimizasyonun geliştirilmesi
G2.4 Genel Bakış G2.4.2 Ondülasyonu önlemek için düz hatta trafiğe bağlı uyarlamalar Öncü partner: TUD Partnerler: USFD, SZ, AFER, INTADER, TCDD Genel Hedefler: Ondülasyonun (ray yüzey bozulmaları ve dalgalanmaları) oluşumunu anlayarak ve önleyerek hattın ömrünün uzatılması Test saha hatlarında hat ondülasyonunun değerlendirilmesi için farklı formdaki selet ve klipslerin test edilmesi
G2.4 İnnovasyon Selet ve bağlantı sisteminin değişimi ile kısa adımlı ondülasyonun kontrolü.
G2.5 Genel Bakış G2.5.2 Görev ve iklime göre spesifik yağlama uygulamaları Öncü partner: INTADER Partnerler: USFD, UIC, SZ Genel Hedefler: Ray-tekerlek yağlamasının araştırılması ve test edilmesi ve farklı hat/trafik yoğunluklarına ve hava durumuna göre uygunlukları Farklı iklim alanlarında hangi yağlamanın daha iyi olduğunun belirlenmesi (laboratuvar testleri, bazı üretici verileri)
G2.5 Innovasyon İnnovasyon YAĞLAMA Farklı yoğunluktaki demiryolu hatları ve hava koşulları için optimum yağlama teknikleri.
G2.6 Genel Bakış G2.6.2 Geçiş bölgelerinin önleyici ve uygun maliyetli dizaynı Öncü partner: USFD Partnerler: SZ, INTADER Genel Hedefler: Spesifik düşey sertlik değerine sahip geçiş bölgelerin dizaynı; köprü altı ve üstünden geçişlerde hat düşey sertlik değerinde meydana gelen değişimler Geçiş bölgelerinin modellenmesi; travers değiştirmeksizin sertlik modifikasyonuna yönelik çözümler
G2.6 İnnovasyon İnnovasyon GEÇİŞ BÖLGELERİ Farklı ağırlıkta traversler kullanarak uygun maliyetli geçiş bölgelerinin dizaynı.