Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSLARARASI EĞİTİM SİSTEMİ
Advertisements

DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
A. Yasal Alt Yapı  5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu: tarihinde RG’de yayımlanmıştır.  İkramiye ve İndirimler Karşılığı Hesabı: 07 Ağustos 2007.
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
ORTAK PAYLAŞIM ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ
İKMEP / HRD-VET Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bileşeni Etkinlikleri
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
U LUSLARARASI Ö ĞRENCI DEĞIŞIM VE UYGULAMALI SEKTÖR EĞİTİMİ P ROGRAMLAR I.
PRESENTATION The aim of Mersin University Tarsus Technical Education Faculty is to train teachers for the Vocational and Technical High Schools which.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
WELCOME TO MY SCHOOL OKULUMA HOŞGELDİNİZ
ISE Senior Project Fall 2015.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
TEKSTİL SEKTÖRÜNDE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ VE İNSAN KAYNAĞI İHTİYACI Hayri ŞEN 1 1 Trakya Üniversitesi / Edirne Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu.
TURKISH EDUCATION SYSTEM.  Based on these factors, education principles have been defined as follows; - Education shall be national, - Education.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
VIRTUAL ENTERPRISES VIRTUAL ENTERPRISES. Bornova Selçuk Yaşar Boyacılık Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi About the Programme: Entrepeneurship is studied.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
KOCAELİ – İZMİT İZMİT MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Mezunlarımızın avantajları  Öğrencilerimiz liseyi bitirdiklerinde eğitim gördükleri alan ve dalda hem.
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
Handwerkskammer koblenz ( koblenz Esnaf ve sanatkarlar odasi)
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
TOPLUMLA SOSYAL HİZMET DERSİ Arş.Gör. İrfan DOĞAN
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
İSLAHİYE 2017 TC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
MESLEKİ EĞİTİM YENİDEN YAPILANDIRILIYOR.... MESLEKİ EĞİTİM YENİDEN YAPILANDIRILIYOR...
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
SEKRETARYA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM BİRİMİ &
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
FAİK ŞAHENK MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİMİ GELİŞTİRMEK İÇİN YAPILAN ÇALIŞMALAR.
Ali Osman Konakçı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Meslekİ ve teknİk ortaöğretİm sİstemİ
Religious and national holidays celebrated in foreign countries.
SUPERB OPPORTUNıTY FOR YOU ıN TURKıYE ıT ıS TıME TO ıNVEST ıN TURKEY! GRANTS CONSULTANCY THROUGH THE USTA CONSULTANCY SERVICES We provide application and.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Hüsamettin Ataman – Mimar - Denizli
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALTERNATIVE EDUCATION MODELS by English Teacher Sefa Sezer . İnönü Üniversity / Fırat Üniversity / Ardahan Üniversity / Siirt Üniversity
Sustainable Development Goals
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Chapter 4 - The effect of profit or loss on capital and double entry system for expenses and revenues Bölüm 4 – Kâr ve zararın sermaye üzerindeki etkisi.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
ALİ YILDIRIM KOÇ FENERBAHÇE EFE TOSUN 10-B ALI YıLDıRıM KOÇ  He is a Turkish businessman. He is a third-generation member of Turkey's wealthiest.
Sunum transkripti:

Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Türkiye Ministry of National Education Directorate General for Vocational and Technical Education Turkey InternatIonalconference on TVET “Reinforcing TVET as the gateway to peace and prosperity” MAY 3-4, 2018, ISLAMABAD, pakIstan MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MONE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Okul Türleri ve Programlar/School Types and Programs Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Anadolu Meslek Programı Anadolu Teknik Programı Çok Programlı Anadolu Lisesi Anadolu Lisesi Anadolu İmam-Hatip Lisesi Mesleki Eğitim Merkezleri Ustalık Programı Vocational and Technical Anatolian High School Anatolian Vocational Program Anatolian Technical Program Multi-Programmed Anatolian High School Anatolian High School Anatolian Religious (İmam Hatip )High School Vocational Education Center Mastery Programı (apprenticeship, foremen and mastery) MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

2017-2018 Eğitim ve Öğretim Yılına Ait Veriler/2017-2018 School Year Data Öğrenci Sayısı /Number of student* 1.671.686 Öğretmen ve Yönetici Sayısı /Number of teachers and school management staff 131.618 Okul/Kurum Sayısı /Number of schools/institutions 3.583 Derslik Sayısı /Number of Classroom 60.950 Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı /Number of Student per Classroom 27 Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı /Number of Student per Teacher 13 Mesleki Eğitimin Ortaöğretim İçindeki Payı (%) /Share of Vocational Education in Secondary Education(%) 42 2018 Bütçesi (Yatırım, Donatım ve Cari) /2018 Budget (investment, equipment and current) 12.5 Milyar TL Özel meslek lisesi sayısı /Number of Private Vocational and Technical High School 381 OSB’lerde açılan resmi meslek lisesi sayısı /Number of Public VET High Schools in Organized Industrial Zone 32 OSB içi ve dışında açılan özel meslek lisesi sayısı /Number of Private VET High Schools in and out of Organized Industrial Zone 71 Eğitim yapılan alan ve dal sayısı /Number of Vocational Field and Branches 54 Alan - 200 Dal MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Sorun Alanlarının Tespiti/Identification Of Challenges Türkiye’nin çeşitli illerinde istişare toplantıları, çalıştaylar, raporlar, araştırmalar ve eğitim kongresi aracılığıyla mesleki ve teknik eğitim sisteminde karşılaşılan sorun alanlarını tespit ediyoruz ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini belirliyoruz. The key challenges encountered in vocational and technical education system are determined through consultation meetings in various provinces in Turkey, workshops, reports, researches and Education Congress. And also solutions are defined. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Temel Sorun Alanları / Key Challenges Sektörün yönetim ve karar alma süreçlerindeki etkinliği / The effectiveness of the sector in school management and decision making processes Nitelikli işgücü / Qualified work force Çırak öğrenci sayısı / Number of apprentice students Sosyal, sportif ve kültürel etkinliklere katılım / Participation in social, sporting and cultural events Yükseköğretime sınavsız geçiş / Transition to higher education without examination Okul-sektör işbirliği / School-sector cooperation Meslek derslerine ayrılan süre / Duration of vocational courses Özel okullar için devlet desteği / State support for the Special VET schools MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Mesleki Eğitim Sisteminin İyileştirilmesi İçin Yakın Zamanda Neler Yapıldı? / What Are The Recent Developments İn The Vocational And Technical Education ? Daha nitelikli bir mesleki eğitim için, Çıraklık eğitiminin zorunlu eğitim kapsamına alınması Beceri eğitimi ve staj uygulamalarına devlet desteği verilmesi Öğrencilerin iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigortalanması Mezunlara teknisyen unvanı verilmesi Meslek yüksek okullarına geçişte ek puan verilmesi Öğrenimi eksik kalan öğrenciler için tamamlama eğitimi verilmesi sağlanmıştır. For a more qualified vocational training; Taking apprenticeship education as compulsory education Providing State support to work-based learning in company Insurance of students against work accidents and occupational diseases Giving the title of technician to the graduates Additional points for transition to vocational higher schools Completion training for students who are missing education MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Mesleki Eğitim Sisteminin İyileştirilmesi İçin Yakın Zamanda Neler Yapıldı? / What Are The Recent Developments İn The Vocational And Technical Education? Mesleki ve teknik eğitim okul yönetim kurulu Tematik meslek liseleri Öğretim programlarının güncellenmesi Meslek ahlakı ve ahilik modülü Sektörün talepleri doğrultusunda yeni alanlar açılması Kamu/Özel kurum ve kuruluşları ile işbirliği protokolleri Vocational and technical education school administrative board Thematic vocational schools Updating of vocational training programs Occupational ethics and ‘Ahilik’ module Opening new vocational fields in line with the demands of the sector Protocols for cooperation with public / private institutions and organizations MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Mesleki Eğitim Sisteminin İyileştirilmesi İçin Yakın Zamanda Neler Yapıldı? / What Are The Recent Developments İn The Vocational And Technical Education? In-service training in real work life environments Cooperation protocols with universites in 81 provinces Works on Digital Skills Preparing the equipment inventory (e-equipment) of each schools Project on vocational high school students meet with the family Opening and closing of vocational field / branch programs in line with the demands of the sector (in 2017, 323 fields were opened and 1.112 fields were closed). Each school has been given performance achievement through systematically evaluating and monitoring the schools (7 themes, 70 indicators) Gerçek iş ortamlarında hizmet içi eğitim 81 ilde üniversiteler ile iş birliği protokolleri Dijital Beceriler ile ilgili çalışmalar Tüm okulların ekipman envanteri (e-donatım) çalışmaları Meslek lisesi öğrencileri ailelerimizle buluşuyor projesi Sektörün talepleri doğrultusunda alan / dal programları açma kapama işlemleri yapılması (2017 yılında 323 alan açılmış, 1.112 alan kapatılmıştır. ) Okullarının performansları izlenerek her okula karne verilmesi (7 tema, 70 gösterge) MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Özel Mesleki ve Teknik Eğitime Destek / Private Vocational and Technical Education Support Organize Sanayi Bölgeleri’nde (OSB) açılan özel meslek liselerine 27 alanda 4.270 TL ($1.050) ile 6.900 TL ($1.730) devlet teşviki verilmektedir. Bu kapsam da 71 özel mesleki ve teknik eğitim kurumlarında toplam 41.129 öğrenci eğitim öğretime devam etmektedir. Private vocational high schools in the Organized Industrial Zones (OIZ) are provided State Support in 27 vocational field varying amount between 4270 TL ($1.050) to 6.900 TL ($1.730) per student according to the vocational field. In this context, a total of 41,129 students in 71 private vocational and technical education schools are being supported MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

İşyeri Tabanlı Eğitim Türleri/Types of Work-based Learning Anadolu Teknik Programına katılan öğrencilerimiz eğitim süresince yaz tatillerinde ve hafta sonlarında işletmeyi tanımak, temel becerilerini geliştirmek amacıyla 40 iş günü staj programına katılmaktadır. Anadolu Meslek Programına katılan öğrencilerimiz ise genel olarak 12. sınıfta haftanın 2 günü teorik eğitim, 3 günü ise işletmede beceri eğitimi almaktadır. Mesleki Eğitim Merkezi Programına katılan öğrencilerimiz haftanın 1 günü okul da 5 günü işletme de beceri eğitimine katılmaktadır. İşyeri tabanlı eğitimin sonunda öğrenciler, öğretmen ve sektör temsilcilerinin yer aldığı komisyon aracılığı ile sınava tabi tutulurlar. Students at Anatolian Technical Program participate in the 40-day internship program during the summer vacation and weekends in order to get acquainted with the enterprise and improve the basic skills Students at 12th class of the Anatolian Vocational Program generally receive theoretical training at school 2 days a week and skills training in the enterprises 3 days a week. Students at the Vocational Training Center Program continue participate in the business day and the skills training for 5 days at the school. At the end of the skill training in the enterprises, exam commission that is consists of teachers and sector represantatives get the students tested MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Çıraklık Eğitimi/Apprenticeship Training Çıraklık, Türkiye için önemli bir bir politika meselesidir ve açıkça birçok ulusal ve uluslararası belgede vurgulanmaktadır. 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılında toplam 508 okulumuzda 27 alan 142 dalda çıraklık eğitim programları örgün mesleki eğitim programına entegre edilerek uygulanmaktadır. 2016 yılında yapılan yeni düzenlemeler ile 74.203 olan çıraklık programına katılan öğrenci sayısı 139.456’ya çıkmış olup son bir yılda yaklaşık olarak 65.000 öğrenci artışı olmuştur. Apprenticeship is a key policy issue for Turkey and it is clearly emphasized in several national and international documents. Vocational education center program is implemented in 27 vocational field and 142 branches. There are totally 508 vocational education centres in 2017-2018 academic year. Since December 9, 2016, published by the Law No. 6764, the number of apprentice students increased from 74,203 to 139,456 and there was an increase of approximately 65,000 students in the last one year. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Belgelendirme / Certification Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Mezunlarına Diploma, Europas Belgesi ve İş Yeri Açma Belgesi verilir. Mesleki Eğitim Merkezleri mezunlarına ustalık belgesi ve genel bilgi derslerini açık öğretim lisesinden tamamlaması kaydıyla örgün eğitim diploması da verilir. Vocational and Technical Anatolian High School graduates are awarded with High School Diploma, Europass Sercificate and Business License Certificate Graduates of Vocational Training Centers are awarded mastery certificates. And also a formal education diploma is also provided that academic courses are completed at the open high school. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Kalite Güvence Sistemi/Quality Assurance System Kalite Güvence çalışmalarında Mesleki Eğitimde Kalite Güvence Çerçevesi ile uyumlu hazırlanan Milli Eğitim Bakanlığı Kalite Güvence Çerçevesi bir tür yasal zemindir. Bu kapsamda; tüm mesleki ve teknik eğitim okul/kurumları Mesleki ve Teknik Eğitim Kalite İzleme ve Değerlendirme Sistemine kaydedilmiştir. Her yılın Mayıs-Haziran ayları arasında okul/kurumlar öz değerlendirmelerini on-line ortamda yaparlar. Ayrıca Mesleki ve Teknik Eğitim Kalite Tetkikçileri tarafından da okul/kurumların kalite tetkiki yapılır. The Ministry of National Education Quality Assurance Framework, prepared in accordance with the Quality Assurance Framework in Vocational Education in Quality Assurance Studies, is a kind of legal court. In this scope; all vocational and technical education schools / institutions are registered in the Vocational and Technical Education Quality Monitoring and Evaluation System Every year between May-June schools / institutions make self-assessments on-line. In addition, quality audits of schools / institutions are carried out by Quality Auditors of Vocational and Technical Education. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

Teşekkürler / THANKS FOR YOUR ATTENTİON Osman Nurİ GÜLAY Mesleki Ve Teknik Eğitim Genel Müdürü/Türkiye General Director of Vocational and Technical Education Turkey MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education