KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
H01S09
Advertisements

KİMYASAL TEHLİKE İŞARETLERİ
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
ZARFLAR VE EDATLAR Fidan Çiftçi
NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir.
HAZIRLAYAN İHSAN DURAK
İNGİLİZCE PROJE ÖDEVİ HazIrlayan:onur rahman gürcan SInIf:9-e no:1106 konu:Simple present tense.
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M YILI BU BEN İ M ESER İ M MATEMAT İ K FEN PROJE ÇALI Ş MASI GAZ İ KEMAL B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ KÜTAHYA PROJENİN.
Türk Musikisinde Seyir Belirleme İçin Bir Algoritma
RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:
ASİTLER, BAZLAR VE TUZLAR
Bölüm 4: Sayısal İntegral
Yukarıdaki resimleri yorumladıktan sonra parçayı okuyunuz.
ÜLKEMİZDEKİ MÜZİK TÜRLERİ
KOPPULA ŞEV STABİLİTE YÖNTEMİ
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
BİSHOP-MORGENSTERN ŞEV STABİLİTE YÖNTEMİ
HAZIRLAYAN : BURHAN AY FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
Hazırlayan;Asli PelinGEZER
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 6.SINIF
DİL BİLGİSİNİN, DİLDEKİ SÖZCÜKLERİN YAPISINI İNCELEYEN BÖLÜMÜ
BOŞ KÜME DENK KÜME EVRENSEL KÜME EŞİT KÜME İÇİNDEKİLER.
KURT AİLESİ.
KURT AİLESİ.
Diferansiyel Denklemler
Mesnet Tepkileri – Kesit Tesirleri
İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI Konu 3: HEPTATONİK SCALA Konu 4: MOD
Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri
Mesnet Tepkileri – Kesit Tesirleri
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
Şifalı Türk Müziği Makamları
ADLAR a:Cins Ad b:Özel Ad c:Ad Tamlamaları 2-Sevim’in babası İstanbul’dan bugün geldi. Örnekte gördüğünüz her sıra bir cümledir.Çünkü,her sırada birtakım.
Bir filozof ve bilim insanı olarak çeşitli bilim dallarında büyük ustalık kazanan Farabi, Kitabü’l Musiki’ül.
S ANTRAL SINIR SISTEMI HASTALIKLARı Hazırlayan: Adı:Enes Soyadı:Kara Sınıfı:11/C No:2057.
YOL HAVASI
KAYNAK GÖSTERİMİ Başkalarına ait ve özgün olan fikirlerin alındıkları kaynakların gösterilmesi gerekir. Bilimsel araştırmalarda kaynak gösterme, bilim.
Hazırlayan: Fatma Usta Günsever
Hoş Geldiniz 3. Geleneksel Ankara Y.İ.B.O. lar Arası Bilgi Yarışması.
Op.Dr. Ö.Faruk Demir Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Cerrahi
PİYANODA NOTALAR Do ( C ) Notası Re ( D ) Notası Mi ( E ) Notası
ALİ FUAT DARENDE İ.O. AD :NEHİR SOYAD: ÇEPNİ NO:509 SINIF:4/D.
DOĞRULAR VE AÇILAR YUNUS AKKUŞ 2017.
KONU:UZUNLUK ÖLÇÜLERİ CUMA ARAYICI 3-A SINIFI ÖĞRETMENİ
KIRSAL AİLE.
TEKNOLOJİ TASARIM ADIM: TUĞÇENUR SOYADIM: GÖYDENİZ SINIF: 8/E NO:973 KONU: RÜZGAR ENERJİSİ ÖĞRETMEN: CANER EVGLÜLÜ HAZIRLAYAN: TUĞÇENUR.
Türk Musıkîsinde İcraya Dayalı Nazariyat Modeli Arayışları
 Teknoloji nedir denildiğinde karşımıza ilk olarak; insanların ihtiyaçlarına yönelik yardımcı araç ve gereçlerin yapılıp üretilmesi için gerekli olan.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
Asit Yağmuru Nasıl Oluşur? Asit yağmurları oluşumundaki temel sebep insanların duyarsızlıklarıdır. Asit yağmuru oluşumunda hava kirliliğine neden olan.
Hazırlayan ÖMER ÇAKIR.
 Türkî-î basit, basit türkçe demektir. Sadece Türkçe kelimelerden oluşmuş ya da ağırlıklı olarak Türkçe kelimelerden oluşan unsurlara denir. Türkçe kelimelerle.
MATEMATİK SUNUSU AÇILAR. AÇILAR 4 GRUBA AYRILIR 1. DİK AÇI 2. GENİŞ AÇI 3. DAR AÇI 4. DOĞRU AÇI.
Saz Nota. Yaz bana gönder Re mi fa, re mi fa. Re fa fa mi mi re re mi do Do re mi, do re mi. Do mi mi re re do do re si Si do re, si do re. Si re re do.
DOWN SENDROMLU FARKINDALIK AD:KÜBRA SOYAD:UZUNKAYA SINIF:10/B.
MAKAMLAR. MAKAM NEDIR ? Türk musikisinde, kullanılan ses dizilerinin(gam) belli kurallar çerçevesinde kullanılmasıdır. Makamların dizileri, aralıkları.
FELSEFE HAZIRLAYANIN; ADI:ERAY SOYADI:DEĞER SINIFI:11-B NO:188 KONU:BİLGİNİN KAYNAĞI KONUSUNDAKİ AKIMLAR.
CASUS YAZILIMLAR ADI:SAKIP SOYADI:GÜL NO:74 SINIF:11/ATP.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜLKEMİZDEKİ MÜZİK TÜRLERİ. ÜLKEMİZDEKİ MÜZİK _TÜRLERİ_ Anadolu’da Selçuklular döneminden başlayarak günümüze kadar Türk müziği farklı gelişme alanları.
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Tamburi Cemil Bey 1873 – 1916 yıları arasında yaşamış, Türk tanbur, yaylı tanbur, klasik kemençe, alto kemençe, viyolonsel ve lavta ustasıdır. Yaylı tanburu.
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER
İ KL İ M DENGEL İ TASARIM SICAK-NEMLİ İKLİM: SICAK-KURU İKLİM: Hazırlayan: Mergül KARABAYIR NO: SOĞUK İKLİM: ILIMAN KURU-NEMLİ İKLİM :
AYIN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
A B R Ortak uçlu iki ışının oluşturduğu şekle açı denir. KENAR KÖŞE Açılar ışın olan kenarları üzerindeki birer noktayla ve köşe araya gelecek şekilde.
CANLıLARıN SıNıFLANDıRıLMASı. Canlılar benzer ve farklı özelliklerine göre gruplandırılmasına sınıflandırma denir. Sınıflandırma bilimi: Sistematik.
ADI:ŞERİFE SOYAD:GÖKSEL SINIF:11/B NO:571. BURUN NEDİR Koku alma ve solunum organımızdır. Burun, kıkırdak ve kemik dokudan yapılmıştır. Koku alma ve solunum.
Sunum transkripti:

KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31

Hicaz makamı geleneksel notalama dikkate alındığında, birinci güçlüsü 5. derecedeki dügah perdesi, ikinci güçlüleri 8.ve 9. derecelerdeki neva ve hüseyni perdeleri, durağı 5. derecedeki dügah perdesi olan makamdır.

Hicaz aşıttan elde edilir. Arel'e göre hicaz makamı hicaz makamı çıkıcıdır. Bir hicaz beşlisinin tiz tarafına bir rast dörtlüsü eklenerek yapılır. Donanıma si için 4 koma bemol fa ve do için 4 koma diyez konur.

Eleştiri gelenekteki eserlere baktığımızda birinci güçlü dügah perdesi, ikinci güçlüleri neva ve hüseyni perdeleri durağı yine dügah perdesidir.

Arel hicaz makamını hicaz ailesi diye tanımlamıştır (hicaz, uzzal, hümayun, zirgülelihicaz) oysa zirgülelihicaz dışındakiler tam bir hicaz etkisi verir.

Zirgülelihicaz ise donanımda sol# kullandığı için başka bir etki oluşturur. Arel yine hicaz oluşumu için, hicaz dörtlüsünün tiz tarafına rast beşlisi eklenir diyor.

Bu yukarıda fa# olması demektir. gelenekteki hicaz eserlere bakıldığında hiçbir eserde yukarıda sürekli fa# olmaz.olursa alterasyondur.