GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Advertisements

T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
- BASİT MAKİNELER -  .
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Farklı Kültür ve Cinsiyetler. Ortak kültür Ortak Bilgi Dil Din Sosyal değerler Ortak tarih Coğrafi konum Gelenekler Sosyal değerler Giyim Sorumluluk algısı……..
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
DİYARBAKIR 2008.
Jominy (Uçtan Su Verme) Deneyi
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ. GÖK CİSİMLERİNİ TANIYALIM Bulutsuz bir gecede gökyüzünü gözlemlediğimizde irili ufaklı pek çok cisim görürüz.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
FOTOSENTEZ HIZINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Bölüm 11: Çembersel Hareket. Bölüm 11: Çembersel Hareket.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
NOT VERME VE MEZUNİYET.
BOYUT Hikmet SIRMA.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
TUTUM VE ALGILAR.
Kırınım, Girişim ve Müzik
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
ŞEKİLLER.
KAVRAM HARİTALARI.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
3.ÜNİTE TEMAS GEREKTİRMEYEN KUVVETLER MIKNATISLARLA OYNAYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
MAYOZ HÜCRE BÖLÜNMESİ.
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MADDEYİ TANIYALIM.
DİNLEME.
Sunum transkripti:

GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Uyaran faktörleri Uzayda ve zamanda yakınlık Burada iki grup görülür. Kelimeler, cümleler XX XX 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Benzerlik Avusturalya koaloları çoğumuz tarafından ayı olarak algılanır, çünkü bizim kafamızdaki ayılara benzerler. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Süreklilik Her zaman çok başarılı olan bir öğrenci, birdenbire zayıf bir not aldığı zaman dikkat çeker. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Boşlukları kapatma, tamamlama Ayrı görüntüleri bir bütün halinde tamamlamaya eğilimliyiz. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız. Subjektif sınırlar Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Motivasyon, beklentiler, geçmiş deneyimler Kişisel faktörler Motivasyon, beklentiler, geçmiş deneyimler 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Zehiri altın tasta sunarlar. En zehirli yılanlar en renkli olanlardır. Başta güzel duran saç, köftede nasıl durur? 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz.. Bir görsel uyaranı yorumlama sadece ne gördüğümüze değil, nerede gördüğümüze de bağlıdır. İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz.. Derinlik ve uzaklık bizim doğrudan duyumla aldığımız değil, algıladığımız bir şeydir. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Çizgisel perspektif Yolun kenarları paralel olarak gitmesine rağmen belli bir uzaklıkta yol tek noktaya dönüşür. Çocuk resimlerinde ve Osmanlı minyatürlerinde bu yok. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Öndeki nesneler arkadakileri örtünce, biz zihnimizde bunları tamamlarız. Göreceli büyüklük. Balonlarla dolu bir havada, uzaktaki balonlar daha küçük görünür. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Bir alanda herhangi bir nesneden çok sayıda varsa, öndekiler daha ayrıntılı gözükür; geridekileri de ona göre yorumlarız. Ayçiçeği tarlası, miting kalabalığı Işık ve gölge kalıpları, bize çevremizdeki objelerin üç boyutluluğu hakkında bilgi sağlar. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Yolda otobüsle giderken, yakındaki neslerin çok hızlı geçtiğini, uzaktaki nesnelerin hareketinin ise daha yavaş olduğunu görürüz (motion parallax). 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Hareket illüzyonu (phi phenomenon) Hareket algılaması Hareket illüzyonu (phi phenomenon) Işıklar belli bir sıraya göre yanıp sönünce, aslında olmayan bir hareketi algılarız . 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Aslında duvara belli aralıklarla sabitlenmiş bu ışıkları sırayla yakarsak, oklar park yerini hareketli olarak gösteriyor gibidir. Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Gemi - iskele Filmlerde tekerlekler 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Algı kararlılığı Büyüklük sabitliği, objelerin retinadaki ölçüsüne bakmadan, beynimiz onu gerçek büyüklüğüne uygun olarak algılar. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Şekil sabitliği, retinadaki şekiller değişmesine rağmen (kapının değişik açılardan görünmesi), beynimiz o nesneyi gerçek şekline uygun olarak tamamlar ve öyle algılar. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Aynı şey, renk algısı için de doğrudur. Parlaklık ve renk sabitliği, gözdeki değişik görünmesine rağmen nesnelerin gerçekte olduğu gibi algılanmasıdır. Beyaz gömlek gölgede veya farklı ışıklar altında farklı gözükmesine rağmen beyaz olarak algılanır. Aynı şey, renk algısı için de doğrudur. 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

Geometrik İllüzyonlar 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün

21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün