EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilim nedir? Evren ve toplumsal yaşam konusundaki sistemli bilgi bütünüdür Her sistematik bilgi bütünü bilimi mi oluşturur? Bilim, bilimsel yöntemle toplanmış.
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Felsefi Akımlar İdealizm-İdealistlik Realizm-Gerçekçilik
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
TEMEL KAVRAMLAR Sokrates ve platon.
EĞİTİMİN F E L S E F İ TEMELLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
GENEL BİYOLOJİYE GİRİŞ
Prof. Dr. Adnan ÖMERUSTAOĞLU
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AYDINLANMA ÇAĞI.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
EMPİRİZM.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
İdealist Eğitim Felsefesi
REALİZİM İDEALİZM.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Natüralist eğitim felsefesi
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KONUMUZ VARLIK FELSEFESİ.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
İDEALİZM NEDİR ?.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri

Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
ÜNİTE 2: FELSEFİ AKIMLARI
Eğitimin Felsefi Temelleri (1) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
Aristo ve Francis Bacon
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Sosyoloji Tarihi-A Ders.
Bilimsel düşünme becerileri
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
SANAT FELSEFESİ.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
BİLİM NEDİR? BİLİMİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlayan= Meslina ÖZER.
LİBERALİZM HALİSE KADER ZENGİN.
FENOMENOLOJİK HUKUK ANLAYIŞI
Pozitivizm A. Comte.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Teknoloji Nedir?.
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
AYDINLAnMA ÇA Ğ I. AYDINLATMA ÇA Ğ I Aydınlanma felsefesi ya da 18. yüzyıl felsefeleri genel olarak insanın kendisini, hayatını ve toplumsal yaşamın düzenlenmesini.
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
RASYONALİZM. Mantık ilkeleri ile düşünebilen insan doğru ve açıklayıcı bilgileri şüphe durmaksızın akıl ile kavrar. Rasyonalizme göre duyularımızla nesnelerin.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Sunum transkripti:

EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)

REALIZM NEDIR? Realizme göre var olan her şey gerçektir; Maddeyi gerçek olarak kabul eder. Evrendeki her şey insan zihninden bağımsız olarak vardır ve önce varlık sonra da kavram vardır. Bu görüşün temelleri Aristo’ya kadar dayanmaktadır. Realizm, nesnelerin zihnimizden veya düşüncemizden bağımsız olarak var olduğunu, biz insanların bizden tamamen bağımsız olarak var olan bir dünyada yaşadığımızı kabul etmektedir. Realizme göre insan rasyonel bir varlık olarak Duygularını ve aklını kullanarak gerçek bilgiye ulaşabilir.

REALIZM’IN TEMEL ILKELERI  Aristoteles “Politika” adlı eserinde iyi insan ile iyi vatandaş arasında karşılıklı bir ilişki bulunduğundan söz etmektedir ki Platon’da “Devlet” adlı eserinde aynı düşünceden yola çıkmaktadır.

 Platon, mükemmel form veya düşüncelerin mutlak dünyası üzerine düşünürken; Aristoteles, doğal ve sosyal olgular dünyasını araştırmak için yaygın gözlem yöntemlerini kullanmıştır. Deneysel gözlem ve araştırmanın sonucunda Aristoteles, Gerçekçilik ve Olasılığın bileşimi olarak tanımlanan Varlık’ı ortaya çıkaran bir metafizik sistem kurmuştur.

 Aristoteles’e göre eğitim insanların “Eudaimonia’ya (mutluluğa) ulaşmalarını sağlayan, onları mükemmelleştiren bir araçtır. Liberal veya liberalleştiren bir eğitim insanların zihinlerini mükemmelleştirir. Tam bir akla sahip insan mükemmel bir insan demektir.

REALİZME GÖRE EĞİTİM VE BİLGİ ANLAYIŞI

 Bu felsefeye göre gerçek bilgi, doğruluğu gözlem ve deneylerle kanıtlanabilen bilgidir.  Eğitimin temel amacı akıl gücünü geliştirmek olmalıdır.  Eğitim, kültürel birikimi yeni kuşaklara aktarma ve onları topluma uyum sağlamaya hazırlama sürecidir.  Eğitim sürecinde öğretmen kilit konumundadır ve görevi gerçeğin ortaya çıkmasına olanak ve ortam hazırlamaktır.

 Eğitimin kapsamı öğrencilerin isteklerine değil, gerçek dünyanın bilgisine bağlanmalıdır.  Yürütülen eğitim öğrenciye bilgi aktarmalı ve araştırmaya teşvik etmelidir.  Anlatım, tartışma, deney, gözlem gibi yöntemler kullanılarak eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi söz konusudur.

 Realizm gerçekle olan uygunluğu temele alır.  Realist eğitim felsefesine göre eğitimin temel amacı insanın kendi potansiyeline ulaşmasıdır.  Realizme göre eğitim sahip oldukları potansiyeli hayata geçirmeye yardımcı olarak onların mutlu olmalarını sağlamalıdır.  Realist akıma göre okulların işlevi hayatın bilgi yoluyla dönüştürülmesidir.  Realist eğitim felsefesine göre okullar entelektüel ortamlar olmalıdır. Realist düşünürlere göre okullar hem sosyalleşmenin sağlandığı hem mesleklerin kazandırıldığı hem de eğitimle ilgili diğer toplumsal amaçların gerçekleştirildiği yerlerdir.

 Realist akıma göre öğretim programının temelinde çeşitli bilimleri tanıtan mantık, bilim teorisi ve felsefe gibi dersler yer almalıdır.  Bunların yanı sıra sosyal ve fen bilimleri dersleri ile genel kültür dersleri de realist öğretim programında yer almalıdır  Realist akıma göre insan doğuştan boş levha olarak doğmaktadır. Öğrenciler de bilgi üretecek düzeyde olmadıklarından öğretmenin dediklerini yapmak zorundadırlar.  Realist eğitim felsefesi bazı açılardan idealist eğitim felsefesiyle benzerlik göstermektedir. Realist eğitim felsefesi de bir takım değişmez hakikatlerin olduğunu ve bunların öğrenenlere aktarılması gerektiğini savunur.  Diğer taraftan idealist eğitim felsefesi de realist eğitim felsefesi de öğretmeni merkeze almaktadır.

 Kişinin doğal ve kültürel çevresine uyum sağlamasını amaçlar. Bu bağlamda eğitim, dış dünyanın nesnel yollar ile öğrenilmesini gerçekleştirir.  Eğitimin temeli ideal bir dünyanın öğrencilere öğretilmesi değil, var olan gerçek dünyanın öğretilmesini oluşturur.  Eğitimde birey, evren ve işleyişini akıl ve beş duyu organı yoluyla kavrayacağından bunu sağlayacak Matematik, Mantık, Fizik, Kimya ve Biyoloji gibi pozitif bilimler ve Sosyoloji, Antropoloji ve Tarih gibi sosyal bilimlere ağırlık verilmelidir.

DINLEDIĞINIZ IÇIN TEŞEKKÜRLER EYÜP ATMACA