Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Çıkış katmanındaki j. nöron ile gizli katmandaki i. nörona ilişkin ağırlığın güncellenmesi Ağırlığın güncellenmesi Hangi yöntem? “en dik iniş “ (steepest.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Determinant Bir kare matrisin tersinir olup olmadığına dair bilgi veriyor n- boyutlu uzayda matrisin satırlarından oluşmuş bir paralel kenarın hacmine.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Verilen eğitim kümesi için, ortalama karesel hata ‘yı öğrenme performansının ölçütü olarak al ve bu amaç ölçütünü enazlayan parametreleri belirle. EK BİLGİ.
Metrik koşullarını sağlıyor mu?
A1 sistemi A2 sistemi Hangisi daha hızlı sıfıra yaklaşıyor ? Hatırlatma.
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
Biçimbilimsel Özniteliklerin Eş-Oluşumlarına Dayalı Doku Betimleme Okan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / İstanbul İzzet Özen Erchan Aptoula.
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
(Competitive Learning)
Momentum Terimi Momentum terimi Bu ifade neyi anımsatıyor? Lineer zamanla değişmeyen ayrık zaman sistemi HATIRLATMA.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ x1x1 x2x2 xmxm 1 w1w1 w2w2 wmwm w m+1 v y Hatırlatma.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Hesaplamalı Sinirbilim Modeller farklı zamansal ve konumsal ölçeklerde süreçleri ele.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Program Tasarım Modelleri
Çok Katmanlı Algılayıcı-ÇKA (Multi-Layer Perceptron)
Hatırlatma: Olasılık Tanım (Şartlı olasılık): A olayı olduğunda B olayının olma olasılığı Bir örnek: çalışan işsiz Toplam Erkek Kadın
Sözsüz İletişimin Özellikleri
F(.) y[n+1] Giriş Vektörü Giriş-Çıkış Eşleme Fonksiyonu Çıkış Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003 Giriş – Çıkış Modeline göre Dinamik Sistem Tanıma.
Hata Fonksiyonları Lojistik Fonksiyon ß ß Huber Fonksiyonu ß ß.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Ders notlarına nasıl ulaşabilirim
x* denge noktası olmak üzere x* sabit nokta olmak üzere
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Ayrık Zaman Hopfield Ağı ile Çağrışımlı Bellek Tasarımı
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Bazı sorular: Topolojik eşdeğerlilik ne işimize yarayacak, topolojik
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
aynı cisim üzerinde tanımlanmış bir vektör uzayıdır.
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ.
Spektral Teori ters dönüşümler bunların genel özellikleri ve asıl
X=(X,d) metrik uzayında bazı özel alt kümeler
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
• EDVAC (Electronic Discrete Variable Automatic Computer)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Self Organizing Map-SOM
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma Amaç: Veri kümesinin belirli özelliklerini, özniteliklerini sadece veri kümesinden yararlanarak belirlemek Vektör Kuantalama Veri Tanımlama Öbekleme gaos.org/~schleif/lvq_schema.png http://perception.csl.illinois.edu/gpca/introduction/clustering2.gif

Kazanan Hepsini Alır Hamming Ağı (Winner-Take-All) Amaç: Hamming mesafesini hesaplamak Verilenler: n boyutlu p tane vektör Ağ Yapısı: Ağırlıklar

Maxnet Amaç: En büyük giriş değerini bulmak Verilenler: n boyutlu vektör Ağ Yapısı: http://www.emeraldinsight.com/fig/1820190201030.png

Maxnet ile ilgili kimi sorular? Hamming Ağı +Maxnet Z-1 Maxnet Hamming Ağı Maxnet ile ilgili kimi sorular? Çok katmanlı algılayıcı , Perceptron gibi yapılardan en önemli farkı ne? Nöronların işlevi ne? Maxnet neden kazanan hepsini alır sınıfına ait? Maxnet en başta değindiğimiz temel ilkeye aykırı, o zaman neden Maxnet?

(Competitive Learning) Yarışmalı Öğrenme (Competitive Learning) Amaç: Verilen örüntüleri öbekleme Verilenler: n boyutlu p tane vektör Ağ Yapısı: Öğrenme Kuralı: Öğrenme kuralı amaca göre değişiyor; ancak kural nasıl konulursa konulsun yapılan iş: Kazananı bul Ağırlığını değiştir nöronlara ilişkin ağırlıklar Kazananı belirlemek için eğitim kümesindeki tüm veriler için hesaplanmalı Nasıl bir yapı?

Kazanan nöron’a ilişkin ağırlık Ağırlıkları Güncelleme: diğerleri Bir uygulama Vektör Kuantalama: Amaç: Sınıflandırma için belirlenen bölgelerin düzenlenmesi Özdenetimli öznitelik belirleyici Vektör Kuantalama Eğitici Sınıflar http://www.dma.fi.upm.es/mabellanas/tfcs/fvd/images/voronoi.gif

Verilenler: Voroni vektörleri, giriş vektörleri Voroni vektörü ‘ye ilişkin sınıf girişinin ait olduğu sınıf Öğrenme Kuralı: Kazananı bul Ağırlıkları güncelle Ağırlıkları Güncelleme: ve ‘ye en yakın Voroni vektörü ise ve ‘ye en yakın Voroni vektörü ise Diğer Voroni vektörleri aynı kalıyor

Yarışmalı Öğrenme Örnek 1: Adım 1: Birinci örüntü için nöronların ağırlıkları Adım 1: Birinci örüntü için Kazananı bul kim kime benziyor onu belirlemek gerek Kazanan hangisi? 3. nöron

3. nöronun ağırlıklarını güncelle diğerleri Adım 2: İkinci örüntü için 1. nöronun ağırlıklarını güncelle 1. nöron Kazanan hangisi?

Adım 3: Üçüncü örüntü için 2. nöron kazanıyor Adım 4: Dördüncü örüntü için 1. nöron kazanıyor Adım 5: Beşinci örüntü için 1. nöron kazanıyor

Adım 6: Altıncı örüntü için 3. nöron kazanıyor Adım 7: Birinci örüntü için 3. nöron kazanıyor Adım 8: İkinci örüntü için 1. nöron kazanıyor

Adım 9: Üçüncü örüntü için 2. nöron kazanıyor Adım 10: Dördüncü örüntü için 1. nöron kazanıyor Adım 11: Beşinci örüntü için 1. nöron kazanıyor

Adım 12: Altıncı örüntü için 3. nöron kazanıyor

Öğrenme hızının etkisi Yavaş ama salınım az Hızlı ama salınım çok Yakınsamıyor Metrik seçimi sonuçları değiştiriyor Taksi şöförü metriği seçilse idi: 2. örnek için 1. nöron yerine 2. nöron değişecekti İlk koşulların seçimi de sonuçları değiştiriyor 1. nöron 2,3,4 ve 5 2. nöron 1 3. nöron 6 örüntüleri için öbek oluşturuyor 1. nöron kazanıyor 2. ve 3. nöron kazanamıyor 3 öbek değil 1 öbek oluşuyor Ne zaman durdurulacak? Öbek merkezlerinde değişim olmamaya başladığında

Vektör Kuantalama Örnek 2: Adım 1: Birinci örüntü için S1 S2 Adım 1: Birinci örüntü için 3. nöron kazanıyor 1. örüntü birinci sınıfa ait, kazanan 3. nöron ise ikinci sınıfı temsil ediyor 3. nöronun ağırlıklarını güncelle ve ‘ye en yakın Voroni vektörü ise