Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM VE ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
ROL OYNAMA.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
ERGENL İ K DÖNEM İ MUĞLA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Kişisel Rehberlik.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Zeka Gerilikleri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ERGENLİK PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ENGELLİ ERGENLER

ENGELLİ ERGENLER Çok uzun yıllar, devlet okulları ergenleri çok az eğitmiştir.Bununla birlikte son 20-30 yıldır, federal yasalar engelli tüm çocukların ve gençlerin ücretsiz ve uygun eğitimi almasını zorunlu tutmuştur ve bu öğrenciler normal sınıflarda öğrenim görmeleri giderek artmaktadır. Eğitim İstatistikleri Ulusal Merkeze göre federal program tarafından hizmet verilen dört büyük engelli öğrenci grubu gösterilmiştir.

Öğrenme güçlükleri, özel eğitim verilen en büyük grubu oluşturmaktadır. Bunu konuşma ve dil bozuklukları, zihinsel gelişim geriliği ve duygusal rahatsızlıklar izlemektedir.

ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ERGENLER Üstün Yetenekli Ergenler Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Öğrenme Güçlükleri

ENGELLİ ERGENLERİN EĞİTSEL SORUNLARI Engelli Öğrencilerin Eğitimi Yasası her türlü engelli çocuğa sunulacak hizmetler için kapsamlı talimatlar içermektedir. Bu hizmetler, değerlendirme ve uygunluk tespiti, uygun eğitim, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı ve en az sınırlayıcı çevrede eğitim ortamını kapsar. Engelli öğrencilere yönelik çoğu yasal düzenleme son derece olumludur.

ENGELLİ ERGENLERİN YAŞADIĞI PROBLEMLER Engellilik ergenlik döneminde sosyal izolasyonu artırmaktadır. Bu dönemde genç, kişisel bağımsızlığının gelişmesi, cinselliğin keşfedilmesi gibi değişimleri yaşarken, özürlü genç diğerleri gibi bu benzer duyguları-istekleri yaşamakta ancak sık sık bu duygu ve istekleri tatmin etme fırsatlarını yakalayamamaktadır.

Engelli gençler, günlük aktivitelerini yerine getirmede bile anne-babalarına ya da bir başkasına aşırı bağlılık geliştirmektedirler. Engelli gençlerin toplumla etkileşim boyutundaki problemleri çoğu zaman gözlemlenebilir düzeydedir. Engelli gencin sosyal ilişkilerinde karsılaştığı güçlükler "potansiyel izolasyon" problemini desteklemektedir. Potansiyel izolasyon, özürlü gencin kendi dünyasında yer alan giderek çözümlenmesi güçleşen yalnızlık ve çevreden uzaklaşma problemidir.

Engelli çocuk ve gençlerin sosyal ilişkilerinin zayıf olduğu daha çok yalnız başlarına kalmayı tercih ettikleri, diğerlerini seyretme ve dinleme gibi pasif aktiviteleri geliştirdikleri ifade edilmiştir. Sosyal izolasyon ve bununla ilişkili olarak bağımsız davranışlar geliştirememe engelli gencin en önemli sorunları arasında yer almaktadır.

Bağımsız davranışların gelişmemesi ve sosyal izolasyonun artması, engelli gencin kişisel yaşantısında kendine saygı ve güven eksikliğini artırırken gencin sosyal yeteneklerini zayıflatmaktadır. Bu durum gencin sosyal dünyasında ise, ilişki kuramama, geliştirememe ve sürdürememe gibi önemli sıkıntılara yol açmaktadır.

Okul arkadaşlığı gençler için önemlidir Okul arkadaşlığı gençler için önemlidir. Samimi arkadaşlıklar edinmede ve bir arkadaş grubuna dahil olmada özellikle okula başlanan ilk yıllarda sorunlar yaşanmaktadır. Gençlerin geniş arkadaş çevreleri bulunmamaktadır. Arkadaşları daha çok kendi bölümünden olup, ders zamanlarında ilişkiler yoğunlaşmakta diğer zamanlarda ise bu yoğunluk azalmaktadır.

Gençler ders hocalarıyla genel anlamda önemli problemler yaşamamaktadırlar. Ancak zaman zaman özellikle dersi kayıt etme isteği ve sınavların yapılması hususunda sıkıntılar yaşanmaktadır. Gençlerin sınavlardaki en önemli sorunları ise, yardımcı insan bulmak ve sınav süresidir. Gençlere uygun çalışma ortamlarının bulunmaması ya da yeterli olmaması önemli bir sorundur.

Okul ortamındaki sorunlar arasında engelli öğrencilere ait özel bölümlerin, özel kaynakların (kabartma yazılı, sesli kaynaklar gibi), onlara yardım için özel olarak görevlendirilmiş elemanın ve yeterli bilgisayar donanımının olmaması gösterilebilir. Genelde tüm öğrencilere özelde de engelli öğrencilere yönelik hoş zaman değerlendirme imkanlarının oluşturulmaması yine yer alan sorunlar arasındadır.

Engelli gençlerin okuldaki en önemli sıkıntıları fiziksel konum ile ilgilidir. Yolların bozuk olması, merdivenlerin çokluğu ve yapısındaki bozukluk, tuvaletlerin dar olması, sınıf sandalyelerinin öğrencilerin kendi malzemelerini kullanabilecek ya da not alabilecek kadar geniş ve rahat olmaması, bazı sınıfların ısı problemi gençlerin problemleri olarak tespit edilmiştir.