Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Verimli Ders Çalışma.
Advertisements

Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Öğretmen Merkezli Egitim
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
Program Tasarım Modelleri
TEST GELİŞTİRME.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÜŞÜNME.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
BELLEK.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Sunum transkripti:

Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz

İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ

? AMAÇLARI BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR

Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.

! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır.

UZAK VADELİ AMAÇLAR

ORTA VADELİ AMAÇLAR

KISA VADELİ AMAÇLAR

AMAÇ BELİRLEMENİZ: Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.

Öğrenme tekrarlayarak ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce düzeyinde meydana gelen oldukça devamlı bir değişikliktir.

İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar.

Öğrenciler öğrendiklerinin %80’ini bir saat sonra unutmaktadırlar.

Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli Hafızaya geçirmek gerekmektedir.

Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.

Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.

Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Tekrar yoksa bilgi unutulur

Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

Ders programında bulunması gereken etkinlikler Uyanış saati Yemek saatleri Okula ya da dersaneye gidiş geliş saatleri Ders çalışma saatleri Boş zamanları değerlendirme saatleri

O gün görülecek konuya bir gün önceden mutlaka (İSOAT) yöntemine göre hazırlanmalıdır.

En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.

40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

40’dk ders çalışma + 10’tekrar+10’dinlenme

İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar.

İFİKAN yöntemiyle ders dinlendikten sonra evde yapılacak ikinci bir on dakikalık tekrar bilginin bir hafta süreyle hafızada kalmasını sağlar.

Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay süreyle hafızada kalmasını sağlar.

Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

Unutulmamalıdır ki;yapılan bu tekrarlar ders çalışma programının temelini oluşturmaktadır. Amaç,öğrenilen bilginin düzenli tekrarlarla K.S.H.’da U.S.H. ya aktarılmasıdır.

Ders çalışma programınızın renkli kalemlerle ve büyük bir kağıda yapılması sizin ders programınıza daha kolay motive olmanızı sağlar.

ETKİN DİNLENME (İSOAT)

İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR

İZLE : KONUNUN ANA FİKRİNİ ÖĞRENMEK İÇİN 4-5 DAKİKALIK BİR SÜRE İLE KONUNUN BİR BÜTÜN OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDİR.