OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
HİJYEN VE SAĞLIKLI YAŞAM
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
NEDENLERİ SONUÇLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI
Sevgili Öğrencilerimiz ;
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
AKRAN ZORBALIĞI.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
Ana sınıflarımıza Karagöz-Hacivat Tiyatro Gösterisi düzenlendi.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ŞİDDET NEDİR???.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
REHBERLİKLE ELELE.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
SAĞLIKLI YAŞAMIN KORUNMASI Hazırlayan = Yakup Çelik
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
STRES YÖNETİMİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA

Rehberlik Nedir? Rehberlik, bireyin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, kapasitelerini geliştirmesi, Çevresiyle dengeli ve sağlıklı bir ilişki kurabilmesi için,uzman kişilerce bireye yapılan psikolojik yardımlardır.

Rehberlik Hizmetlerinin Amacı Nedir? Rehberlik faaliyetleri çocuğun sadece akademik başarısına yönelik değildir. Rehberlik sadece sorunlu öğrencilere yönelik bir yardım türü de değildir. Asıl amacımız her yönden sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştirmektir.

Okul Rehberlik Hizmetleri Nasıl Yürütülür? Okul Müdürü Müdür Yardımcıları Sınıf Rehber Öğretmenleri Okul Rehber Öğretmenleri Diğer öğretmenler VE VELİ İŞ BİRLİĞİ İLE YÜRÜTÜLÜR.

Okulumuzda Planlanan Rehberlik Çalışmaları İhmal ve istismardan korunma Verimli ders çalışma yolları Akran zorbalığı Madde bağımlılığı Teknoloji bağımlılığı Üst öğrenim kurumuna geçiş Öfke kontrolü ve şiddeti önleme Stresle başa çıkma

ERGENLİK DÖNEMİ Ergenlik, 11–12 yaşlarında başlayıp yirmili yaşların başlangıcına kadar süren, hızlı bedensel, ruhsal ve sosyal değişiklikleri içeren dönemin genel adıdır. Her birey ergenliği aynı şekilde atlatamaz. Bazı bireyler sorunlu bir ergenlik yaşarken bazı bireyler daha sağlıklı bir ergenlik dönemi geçirir. Bireyin sağlıklı bir ergenlik dönemi atlatması sağlıklı bir kişilik oluşumu için çok önemlidir.

ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ Ergenlik döneminde bireylerde yoğun fiziksel ve zihinsel değişiklikler görülmeye başlanır. Ergenlik döneminde birey ailesinden çok akranlarıyla vakit geçirmek istemeye başlar. Ergenlik döneminde birey özellikle ailesi ve büyükleri tarafından yeterince anlaşılmadığını ve değer görmediğini düşünebilir.

Ergenlik döneminde bireyler kendi kararlarını kendileri almak isterler, bağımsızlıklarına düşkündürler çünkü ergenliğin sonunda yetişkin bir birey olacaklardır. Tüm bu değişimler aslında sorun kaynağı gibi görünse de bireylerin kişilik gelişimi için geçmesi gereken aşamalardır.

ERGENLİK DÖNEMİNDE ÇOCUKLARIMIZA NASIL YAKLAŞMALIYIZ? Bireyin vücudunda ve zihin yapısında meydana gelen değişikliklere uyum sağlaması her zaman kolay olmayabilir bu nedenle ergenlik öncesi ailesi tarafından bu konularda bilgilendirme yapılmalıdır. Hakaret etme, sürekli bağırma ve fiziksel şiddet kullanımı bu dönemde çocuğun aşırı içe kapanık olmasına ya da arkadaş ve akran çevresine karşı saldırgan olmasına sebep olabilir. Bireyin bağımsızlığı desteklenmeli sakıncalı olmayan durumlarda kendi başına hareket etmesine izin verilmelidir.

ÇOCUĞUMU ZARARLI ALIŞKANLIKLARDAN NASIL KORUYABİLİRİM ? Çocuklar bu dönemde alkol, sigara, uyuşturucu maddelere kullanmaya yönelebilirler çünkü bu dönemde merak fazladır. Bu dönemde arkadaş onayı çocuklar için çok önemlidir bazen sadece bir arkadaş grubuna dahil olmak için bile bu maddeler kullanılmaya başlanılabilir. Düzenli olarak kitap okuma ve ders çalışma alışkanlığı kazanması için takipte olunmalıdır.

Bu konuda yapılabilecek en güzel şey çocuklarımızı yakından tanımak olacaktır. Çocuğunu arkadaş çevresi yakından tanınmalı ve sık sık okul ziyaretleri yaparak okul rehber öğretmeni ve diğer öğretmeni ile dersleri, okuldaki davranışlarıyla ilgili bilgi alışverişinde bulunulmalıdır.

TEKNOLOJİ KULLANIMI Ergenlik dönemi bedensel ve zihinsel olarak yoğun değişimlerin yaşandığı bir dönem olduğu için bu yaşlarda çocuklarımızı teknolojinin aşırı ve bilinçsiz kullanımından korumalıyız. Ders başarısına engel olmaması için tv, tablet, ya da telefon kullanımı konusunda çocuklarımıza sınırlar koymalıyız.

Yine bu aletlerin kullanımını mutlaka denetlemeli çocuklarımız ne tür oyunlar oynadığını, ne tür faaliyetlerde zaman geçirdiğini mutlaka takip etmeliyiz. Bedensel ve ruhsal gelişimini olumsuz etkileyebilecek şiddet içeren oyunlar oynamasına izin vermemeliyiz. Ve en önemlisi teknoloji kullanımı konusunda bilinçli olarak çocuklarımıza örnek olmalıyız.

Her çocuk bizim için özeldir “Okul rehberlik servisi olarak bütün öğrencileri eşit kabul eder ve özen gösteririz. Rehberlik servisimiz görüşmek istediğiniz her türlü konuda sizin için açıktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…