Kariyer Danışmanlığı Uygulaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Advertisements

Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
9.Bölüm Kariyer Eğitim Programları
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Problem Çözme Becerileri
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
Probleme Dayalı Öğrenme
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Kariyer Danışmanlığı Uygulaması

Kariyer Müdahaleleri İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin içinde bulundukları yaş dönemine özgü mesleki gelişim görevlerini başarmalarında böylece gerçekçi ve tutarlı mesleki ya da eğitsel kararlar vermelerinde okul P.D.R. programları kapsamında müdahalelere yer verilmesi gerekmektedir.

Kariyer Müdahaleleri +Bireysel kariyer danışmanlığı +Mesleki rehberlik/kariyer rehberliği +Kariyer odaklı grup rehberliği +Bilgisayar destekli mesleki önlemler +Bireysel ya da grupla test uygulamaları ve değerlendirmeleri Kariyer Müdahaleleri

Kariyer Müdahaleleri Öğrencilerin mesleki gelişimini hızlandırmak, mesleki olgunluğunu arttırmak, gerçekçi ve tutarlı mesleki ya da eğitsel planlar yapmalarını sağlamak üzere düzenlenmiş grup müdahalelerine/çalışmalarına genel olarak «Kariyer odaklı grup rehberliği» adı verilir.

Kariyer odaklı grup reh. *Kariyer odaklı grup reh. ile tüm öğrencilere ulaşmak ve hepsinin temel mesleki gelişim görevlerini yerine getirmelerine yardımcı olmak mümkün olabilir. *Bu hizmetten yararlanan öğrenciler daha üst düzeydeki mesleki danışmanlık hizmetleri almaya hazır hale gelebilirler. *Kariyer gelişimine kısa ve ekonomik yoldan yardımcı olmak mümkün olabilir. Kariyer odaklı grup reh.

Kariyer odaklı grup reh. Kariyer odaklı grup reh. programlarının geliştirilme süreci: * Hedef grubu belirleme. * Hedef grubun kariyer ihtiyaçlarını belirleme. * Programın amaçlarını belirleme. * Katılımcıları belirleme/üye seçimi * Temaları belirleme ve sıralama * Oturum içeriklerini yapılandırma. * Uygulama ve değerlendirme. Kariyer odaklı grup reh.

Kariyer odaklı grup reh. Hedef grubu belirleme Kariyer odaklı grup reh. * İlk adım grubun cinsiyet, sosyo- ekonomik düzey, mesleki hazır oluş ve gelişim düzeylerinin belirlenmesidir. * Hedef grup belirlenirken mesleki gelişim düzeyi açısından benzer özelliklere sahip öğrencilerden gruplar oluşturulması önerilmektedir.

Kariyer odaklı grup reh. Kariyer ihtiyaçlarını belirleme Kariyer odaklı grup reh. *Öğrencilere açık uçlu sorular sorularak, *Öğrencilerle yapılandırılmış görüşmeler yapılarak, *Öğrencilerin mesleki gelişimlerinin hangi aşamalarında olduklarının ölçme araçları ile belirlenerek , *Öğretmen ve yönetici gibi farklı grupların ilişkin görüşlerini alınarak belirlenebilir.

Kariyer odaklı grup reh. Amaç Belirleme (İlkokul) Kariyer odaklı grup reh. *Çocuklara güçlü ve zayıf yönleri, ilgileri ve kişisel özellikleri ile ilgili farkındalık kazandırma, *Çocukların toplumda pek çok farklı mesleğin olduğunu fark etmelerini sağlama, *Öğrencilerin benlik algılarının güçlendirme.

Kariyer odaklı grup reh. Amaç Belirleme (Ortaokul) Kariyer odaklı grup reh. *Öğrencilerin çalışma ve öğrenme ile ilgili olumlu tutum ve alışkanlıklar geliştirmeleri sağlama, *İlgilerini ve yeteneklerini fark etmelerine yardımcı olma, *Eğitsel amaçlar ile kariyer fırsatları arasındaki ilişkiyi görmelerini sağlama, *Eğitsel ve kariyer planlama için gerekli olan bilgiye nasıl ulaşabileceğini ve kullanabileceklerini öğretme.

Kariyer odaklı grup reh. Amaç Belirleme (Lise) Kariyer odaklı grup reh. *Öğrencilerin liseden sonraki iş ya da eğitimle ilgili bir sonraki adımlarını belirlemeleri, *Yaşamları ile ilgili eğitsel ve mesleki kararlar almalarını ve bu kararların sorumluluğunu üstlenmelerini sağlama, *İş arama ve iş görüşme becerilerinin öğretme.

Kariyer odaklı grup reh. İçeriği Yapılandırma Kariyer odaklı grup reh. *Hedefler belirlendikten ve gözlenebilir davranışlara çevrildikten sonra “neler nasıl öğretilecek?” sorusunun cevaplandırılmasına sıra gelir.

Kariyer odaklı grup reh. İçeriği Yapılandırma Kariyer odaklı grup reh. *Sürecin nasıl planlanacağı, *Hangi temaların hangi sıra ile ele alınacağı *Ne tür araç gereçlerin, öğretim yöntemlerinin ve etkinliklerin kullanılacağı, *Programa katkıda bulunacak diğer kaynakların kimler olacağı, *Zamanı planlamayı içerir.

Kariyer odaklı grup reh. İçeriği Yapılandırma Kariyer odaklı grup reh. * Konuyla ilgili meta analiz sonuçları; + Farklı disiplinlerden kişilerin katkılarıyla oluşturulan programlar, + Pilot uygulaması yapılan programlar, + Öğrenenlerin bilgiyi içselleştirmesine/kişiselleştirmesine yardımcı olacak şekilde tasarlanmış interaktif öğretim yöntemleri kullanan programlar,

Kariyer odaklı grup reh. İçeriği Yapılandırma Kariyer odaklı grup reh. + Temaların uygun bir mantık sırasına göre dizildiği programlar, +İhtiyaç duyulması durumunda öğrencilerin katılımlarını, süreçte kalmalarını zorlaştıran çevresel engelleri aşmasına yönelik etkinlikler kullanan programlar.

Kariyer odaklı grup reh. Uygulama Kariyer odaklı grup reh. * Bilişsel gelişim düzeyine uygun etkinlikler ve bir dil kullanılması kritiktir. * Uygulamalar öğrencilerin içinde bulundukları kariyer gelişim dönemlerine uygun olarak düzenlenmelidir. *Rol oynama ve model olma gibi yaşantısal etkinliklere ağırlık verilmelidir.

Kariyer odaklı grup reh. Uygulama (İlkokul) Kariyer odaklı grup reh. *Somut, yaşantı temelli ve öğrencilerin aktif katılımını içermelidir. *Oyun, bu dönemde mesleki gelişimi kolaylaştırmada bir araç olarak kullanılmalıdır. *İmgeleme / hayal etme tekniği kullanılabilir.

Kariyer odaklı grup reh. Uygulama (İlkokul) Kariyer odaklı grup reh. *Meslekleri icra eden bireylerin rollerini ve iş ortamlarını gözlemeleri ve böylece öğrencilere toplumda farklı meslekler olduğunu tanıtmak için iş yerlerine ziyaretler yapılabilir (EV ÖDEVİ).

Kariyer odaklı grup reh. Uygulama (Ortaokul) Kariyer odaklı grup reh. *Çocukların aktif olma fırsatı sağlayacak inceleme, araştırma, grup tartışmaları, proje oluşturma gibi yöntemlerin kullanılabilir. *Öğrencilerin ilgi duyduğu bir mesleğin icra edildiği iş yerini ziyaret etmeleri, meslek kurumlarına inceleme gezileri düzenlenmesi, böylece meslek elemanları ile gözlem ve görüşme yapmaları sağlanabilir.

Kariyer odaklı grup reh. Uygulama (Ortaokul) Kariyer odaklı grup reh. *Grup tartışması tekniğinden yararlanılabilir. *Öğrenciler bir proje olarak meslekleri tanıtan bülten ya da poster hazırlayabilirler. Bunları okulun gazetesinde ya da ilan tahtasında sergileyebilirler.

Kariyer odaklı grup reh. Uygulama (Lise) Kariyer odaklı grup reh. *Farklı mesleklere mensup kişilerin ya da eski mezunların okula davet edilmesi, öğrencilere meslekleri tanıtmaları sağlanabilir. *Hipotetik mesleki vakalar grup tartışma tekniği ile ele alınabilir. *Rol oynama, yararlanabilecek bir diğer tekniktir.

Kariyer odaklı grup reh. Değerlendirme Kariyer odaklı grup reh. Sadece programın sonuçlarının ele alınmasını içermez, değerlendirme tüm süreç için yapılmalıdır.

Kariyer odaklı grup reh. Değerlendirme Kariyer odaklı grup reh. *Programda yer alan öğretim yöntemlerinin ya da etkinliklerin uygulanmasında, zamanlamada bir sorun oldu mu? *Programın uygulanması, yeterli araç gereç ya da kaynaklarla desteklendi mi?

Kariyer odaklı grup reh. Değerlendirme Kariyer odaklı grup reh. *Öğrenciler programdan ne derece ve hangi boyutlarda yararlandıkları ile ilgili sorular sorarak, *Her oturumun sonunda yazılı değerlendirme formları da kullanılarak, *Uygulanan programın öğrenciler üzerindeki etkileri standart ölçme araçları ile değerlendirilerek.

Kariyer odaklı grup reh. Örnek Bir Program «8.sınıf» Kariyer odaklı grup reh. 1. Kendi gizil güçlerini keşfeden, 2. Alacağı eğitimin gelişimine ve yaşamına katkısını bilen, 3. Yaşamı planlamanın önemini bilen, 4. Geleceğe yönelik planlama yapma becerisini kazanmış,

Kariyer odaklı grup reh. Örnek Bir Program Kariyer odaklı grup reh. 5. Kendi kariyer yaşamına ilişkin alternatifleri değerlendirebilen, 6. Mesleklerin yaşamdaki yeri ve önemini kavramış, 7. Her mesleğin toplumda önemli ve değerli olduğunu bilen, 8. Çevresindeki olanakları değerlendirebilen bireyler olmaları beklenmektedir.

Kariyer odaklı grup reh. Örnek Bir Program «Lise» Kariyer odaklı grup reh. 1. Üniversiteye geçiş sınavlarını tanımaları. 2. Yetişkin çalışma dünyasındaki birçok bilgiye ilgi duymaları. 3. Merak uyandırma ve araştırma davranışı geliştirmeleri. 4. Kimleri ve hangi özellikleri örnek aldıklarına ilişkin farkındalık geliştirmeleri. 5. Holland’ın kuramındaki tiplere göre kendilerini ve meslekleri tanımaları.

Kariyer odaklı grup reh. Örnek Bir Program «Lise» Kariyer odaklı grup reh. 6. Öğrencilerin günlük yaşamlarında hangi rolleri üstlendiklerini, bu rollere ayırdıkları zamanları, rollere verdikleri önemin farklı olup olmadığını fark etmeleri. 7. Geleceğe yönelik plan yapmanın önemini kavramaları. 8. Verimli ders çalışma becerileri ile test çözme tekniklerini geliştirmeleri.