Yayıncılığa Giriş “Türkiye”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

“KAMU HİZMETİ YAYINCILIĞI VE SİYASET İLİŞKİSİ”
B-E –K-i-R S- e-R –T-T-a-Ş
1.3 DEVLET ŞEKİLLERİ.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
Atatürk, Milli Mücadele Yıllarında
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
1924 ANAYASASI.
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
HUKUK KURALLARI HUKUK KURALLARI HUKUKUN MÜEYYİDESİ HUKUK TÜRLERİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
HAZIRLAYANLAR MERVE ERDOĞAN SİMGE AKYILDIRIM
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİNDE TÜRKİYE
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Merkezi-Yerinden Yönetim ve Uzmanlaşma
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= Fikri Tekin. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= ZEHRA AKÇAKÖSE. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
Standardizasyon.
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
HAZIRLAYAN= Fikri Tekin
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Süleyman Demirel Üniversitesi Aday Memur Temel Eğitimi
ATATÜRK’ÜN İLETİŞİME VERDİĞİ ÖNEM
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
TÜRK Eğitim Sistemi.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Anadolu’dan Haber Var
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Demokrat Parti ( ) Dönemi Basını
Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi
MODERN MEDYA ÖRGÜTLENMELERİ
ATATÜRK İLKELERİ
ÜN İ VERS İ TE REFORMLARI Fesih Çeçen Sınıf ö ğ retmenli ğ i 4-a ÜN İ VERS İ TE REFORMLARI Fesih Çeçen Sınıf ö ğ retmenli.
YEREL YÖNETİMLER PAYLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNKILAPLAR. Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar  Saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922)  Ankara’nın başkent olması(13 Ekim 1923)  Cumhuriyetin ilanı (29.
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
İKİ SAVAŞ ARASI DÜNYA VE MİLLETLER CEMİYETİ
TÜRKİYE SİGORTA BİRLİĞİ (TSB) Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği Sigortacılık Kanunu: 5684 Sayılı Yayınlanan Resmi Gazete: 26552.
Sunum transkripti:

Yayıncılığa Giriş “Türkiye”

Radyo yayınlarının başlangıç tarihi 1927 Modernleşme süreci ile bağlantı Ulus-inşası, batılılaşma, endüstrileşme Teknolojik bağımlılık Telephonie Sans File 1925 vericilerin kurulmaya başlanması, 1927 devreye girmesi Yayınları kim yapacak?

Türk Telsiz Telefon AŞ. kamu teşebbüslerinin yönetiminin ulusal özel sermayeye devredilmesi yoluyla ulusal burjuvazinin güçlendirilmesi ilkesi on yıllık izin Anadolu Ajansı, İş Bankası, Celal Bayar, Falih Rıfkı Atay merkezi Ankara ve sermayesi 150.000 lira

“..Radyo ahizesi kullanan kimsenin şirketten ruhsatname alarak yılda ödediği 10 lira, resmi dairelerle hayır müesseselerinden alınan 5 lira, memlekete ithal edilen radyo ahizelerinin fatura bedelinden tahsil olunacak %25 pay.”

Ankara ve İstanbul Radyoları’nın 08 Eylül 1936’da PTT’ye devri 6 Mayıs 1927 İstanbul Kasım 1927Ankara İlk on yıl günde 4-5 saat yayın 1929 Ekonomik Bunalımı’nın etkisi 1936’da lisansın iptali İlk on yıl 10.000 alıcı 2. Dünya Savaşı’nın etkisi Devlet politikalarında değişim Ankara ve İstanbul Radyoları’nın 08 Eylül 1936’da PTT’ye devri Ankara Radyosu 28 Ekim 1938 1936-1940 Geçiş Dönemi, PTT kontrolü 1940-1964 Devlet Tekeli dönemi

Ankara Radyosu. 28 Ekim 1938 Ulus Aynı tarihte 20 kW gücündeki kısa dalga istasyonu 1939 yılı itibariyle radyo alıcılarının sayısı 56000 dinleyici taleplerini yansıtmaktan uzak, devlet-merkezli ve paternalist bir yayıncılık 1946, çok partili hayata geçiş 1950 Demokrat Parti’nin iktidara gelişi DP’nin politikaya popülist yaklaşımının yayıncılıkta da devam etmesi 1950’lerde dini programların başlaması, reklamlara izin verilmesi Batı ile yakınlaşma, Amerikan desteği, Marshall yardımı, NATO, UNESCO hakkında programlar, BBC ve Amerika’nın Sesi Radyosu ile işbirliğinin başlaması İzmir Radyosu 1951 .

1961 Anayasası MADDE 121.- Radyo ve televizyon istasyonların idaresi özerk kamu tüzel kişiliği halinde kanunla düzenlenir. Her türlü radyo ve televizyon yayımları, tarafsızlık esaslarına göre yapılır. Radyo ve televizyon idaresi, kültür ve eğitime yardımcılık görevinin gerektirdiği yetkilere sahip kılınır. Devlet tarafından kurulan veya Devletten malî yardım alan haber ajanslarının tarafsızlığı esastır.

Mayıs 1964 - 359 sayılı yasa Tüm il radyoları da TRT’ye bağlanıyor. 13 verici, yayın nüfusun sadece % 42.6’sına ulaşır durumda, yaklaşık 2 milyon radyo alıcısı var, toplam verici gücü, 527Kw idi Özerklik? Yönetim Kurulu'nun önceliği Genel Müdürle birlikte 9 üye ikisi Bakanlar Kurulu'nca atanıyor, dördü üniversiteler, konservatuarlar, tiyatro ve operacılarca seçiliyor, ikisi Kurul tarafından TRT personeli içinden seçiliyor. Genel Müdür Yönetim Kurulu'nun Turizm ve Tanıtma Bakanlığı'na önerdiği adayın Bakanlar Kurulu'nda görüşülmesiyle atanıyor

TRT’nin kurulmasıyla… Teknik, idari ve program personeli niceliksel olarak büyük bir artış gösterdi Kurumun mali gücü arttı Teknik donanım ve program yapımı açısından önemli gelişmeler kaydedildi Yayın saatleri çoğaldı Toplam verici gücü, 10 yıl içinde 4.500Kw'ı geçti Toplam günlük yayın süresi, 5 yıl içinde 128 saatten 226 saate yükseldi Ruhsatlı alıcı sayısı, 1973'te 4 milyonun üstüne çıktı Ancak; örgüt içi düzenlemeler yetersiz personel şişkinliği teknik, idari ve program personeli arasında eşgüdüm eksikliği Eğitimsiz personel yapım koşulları ilkel TRT tekeline rağmen TRT dışı yayın yapan radyolar

TV Yayınları.. İlk yayın İTÜ 1952 TV mi radyo mu? İlk 5 yıllık kalkınma planı Almanya ve İngiltere desteği İlk TRT yayını 31 Ocak 1968 1964- 1971 özerklik üzerinde baskılar İdari sorunlar, ruhsat gelirleri ile ilgili kavga, kadro sorunları 1971 darbesi, özerkliğin kaldırılması

1971 Anayasası MADDE 121.- Radyo ve televizyon istasyonları, ancak Devlet eliyle kurulur ve idareleri tarafsız bir kamu tüzel kişiliği halinde kanunla düzenlenir. Kanun, yönetim ve denetimde ve yönetim organlarının kuruluşundan tarafsızlık ilkesini bozacak hükümler koyamaz. Her türlü radyo ve televizyon yayımları, tarafsızlık esaslarına göre yapılır. Haber ve programların seçilmesinde, işlenmesinde ve sunulmasında ve kültür ve eğitime yardımcılık görevinin yerine getirilmesinde Devletin ülkesi ve milletiyle bütünlüğünün, insan haklarına dayanan millî, demokratik, lâik ve sosyal Cumhuriyetin, millî güvenliğin ve genel ahlâkın gereklerine uyulması, haberlerin doğruluğunun sağlanması esasları ile organların seçimi, yetki, görev ve sorumlulukları kanunla düzenlenir. Devlet tarafından kurulan veya Devletten malî yardım alan haber ajanslarının tarafsızlığı esastır

1972 TRT yasasında değişiklik Yasanın dili ve vurguları önemli Yönetim kurulunun yapısında değişiklik (kurulun etkisi azaltılıp genel müdürün etkisi arttırılıyor) TRT’nin faaliyetlerinde artış İTÜ-TRT işbirliği ile İstanbul yayınlarının başlaması 1971 Eylül İzmir televizyonu, bir yıl sonra Eskişehir ve Balıkesir 70’lerin ortalarında radyo yayınlarında ayrımlaşma, TRT1 radyosu 24 saat yayına geçiş, 7 gün TV yayınlarının başlaması

1970’lerde TV yüzölçümün %28’ine, nüfusun %55’ine ulaşıyor, 1980’e gelindiğinde bu oran %74 1972 TV’de reklam Radyolink yok, herkes kendi yayınını yapıyor, “paket program”lar var 1980 radyo alıcısı 4.5 milyon Reklam ve ruhsat gelirlerinde artış