SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKIN DOĞAN
Advertisements

SERVET-İ FÜNUN VE FECRİ ATİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI (EDEBİYAT-I CEDİDE)
TANZİMAT EDEBİYATI.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI ( ) (EDEBİYAT-I CEDİDE)
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ.
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
KEREM GUVENTURK CAN DIVITOGLU 11/C
KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ
Servet-i Fûnun Devri.
Parnasizm Realizmin şiire yansımış biçimine Parnasizm denir. Fransa'da 1860'ta "Çağdaş Parnas" adlı şiir dergisinin çevresinde toplanan sanatçılara "parnasyen" adı.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ Meşrutiyet (1908) ten sonra memlekette başlayan ve o devirde “Türkçülük” adı verilen milliyet hareketi, “edebiyatta milli kaynaklara.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
9. Sınıf Türk Edebiyatı MART Manzum Hikaye.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
Sembolizm 19.yüzyılın ikinci yarısında parnasizme tepki olarak ortaya çıkmış bir akımdır.
Servet-i Fünun Dönemi Türk Edebiyatı
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Tanzimat dönemi öğretici metinler
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
TANZİMAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Servet-i Fünun Dönemi ( ) Siyasi, Sosyal Ve Kültürel Durum
TÜRK EDEBİYATI.
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
YE Şİ M ÖZDEM İ R BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ MANZUME VE ŞİİR.
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
Servet-İ fünun edebİyatI
FECR-İ ATİ DÖNEMİ (GELECEĞİN IŞIĞI)
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
ZILLULLAH FRANSIZ İHTİLALİ(1789) TAKVİM-İ VEKAİ(1831) TANZİMAT FERMANI(1839) TERCÜMAN-I AHVAL(1860) 1. MEŞRUTİYET (1876)
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU İstanbullu Hoca olarak da anılan Reşit Efendi hangi romanın kahramanıdır?
Vuslat – Recaizade Mahmut Ekrem.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU ( )
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
TEVFİK FİKRET (
SÜLEYMAN NAZİF ( ).
EDEBİ KİŞİLİĞİ ve ESERLERİ
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI

İBRAHİM ŞİNASİ.
Ziya Paşa (1825 – 1880).
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
ÖNCELER İ SANAT İ Ç İ N SANAT,SONRALARI TOPLUM İ Ç İ N SANAT ANLAYI Ş INI SAVUNMU Ş VE BUNA GÖRE ESERLER WERM İŞ T İ R..TOPLUMSAL VE S İ YASAL ORTAMI.
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN (1875_1957) Aslen İstanbullu olan babasının memur olarak bulunduğu Balıkesir’de doğdu. Mekteb-i Mülkiye’yi bitirdikten sonra Maarif.
HÜSEYİN SUAT YALÇIN. ■Hüseyin Cahit Yalçın'ın ağabeyi. Tıbbiye'yi bitirdikten sonra (1886), bir süre Midilli ve İstanbul'da hekimlik yaptı. Uzmanlık.
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ Meşrutiyet (1908)'ten sonra memlekette başlayan ve o devirde "Türkçülük" adı verilen milliyet hareketi, "edebiyatta millî kaynaklara.
FECR – İ ÂTİ TOPLULUĞU ( 1909 – 1912)
TÜRK EDEBİYATI EVRELERİ
Alt Başlık. ELEŞTİRİ NEDİR?  Şiir, tiyatro, hikâye, roman, resim, heykel, film gibi bir sanat veya düşünce eserinin, zayıf ve güçlü yönleri göz önünde.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Biyografi.
Sunum transkripti:

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI Tanzimat döneminde edebiyatta başlayan batılılaşma sürecinin, en hızlı ve en etkili yaşandığı dönem 19. yüzyılın son yıllarına tekabül eden Servet-i Fünun edebiyatıdır. İstibdat döneminde toplumsal konulara yönelemeyen genç sanatçılar özellikle de Recaizade Mahmut Ekrem, Abdülhak Hamid Tarhan gibi edebiyatçılardan etkilenerek Fransız edebiyatından da büyük ölçüde yararlanarak "Sanat için sanat" anlayışıyla yeni bir edebiyat fikri geliştirdiler.  Servet-i Fünun dergisi etrafında toplanan gençlerin oluşturduğu bu edebiyat hareketine Servet-i Fünun denilmiştir.

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI’NIN ÖZELLİKLERİ Edebiyat-ı Cedide’nin en önemli özelliği benimsedikleri sanat görüşüdür. “Sanat için sanat” anlayışını benimseyen bu edebiyatçıların edebi özellikleri hakkında bu madde üzerinden çeşitli yorumlar yapmak da mümkün olmaktadır. Şiirlerinde parnasizm ve sembolizm akımın güçlü bir etkisi görülür. Şiirde vezin konusu üzerinde büyük bir titizlikle durmuşlar ve büyük bir kararlılıkla aruz veznini kullanmayı tercih etmişlerdir.

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI’NIN ÖZELLİKLERİ Divan şairlerinin göz için kafiye anlayışının aksine kulak için kafiye anlayışını benimsediler. Servet-i Fünun edebiyatçılarının en çok eleştirilen yönü ise dilleri olmuştur. Tanzimat döneminde başlayan dildeki sadeleşme çabaları bu dönemde ise büyük bir sekteye uğradı. Servet-i Fünuncular dili iyice ağırlaştırmıştır. Özellikle eserlerine Arapça ve Farsçadan yeni kelimeler sokup dili anlaşılmaz hale sokmaları çokça eleştirilmiştir. Divan şiirinden kalma parça güzelliğini yıkıp şiirde bütün güzelliğine önem vermişlerdir.

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI’NIN ÖZELLİKLERİ Gerçeklikten ve toplumdan uzaklaşıp bireyselliğe kaymışlardır. Eserlerinde yalnızlık, umutsuzluk, kötülük, hayal kırıkları vb. konular işlenmiştir. Büyük bir ruhsal çöküntü yaşayan sanatçılar ülkeden kaçıp uzaklaşmak istemişlerdir. Batı edebiyatlarından aldıkları  "sone’ ve ‘terza-rima’ gibi şiir türlerini kullanmışlardır. Tanzimat edebiyatında batıdan Türk edebiyatına geçen edebi türler bu dönemde daha sağlam hale gelmiştir.

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI’NIN ÖZELLİKLERİ Roman türü bu dönemde sağlam bir yapıya kavuşmuştur. Romanlarda mekan olarak İstanbul ele alınmıştır. Romanlarda realizmin etkisi görülür.