MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
Hedef Belirlemelisiniz Tutarlı ve Gerçekçi İlgi Yetenek Kişilik Değer.
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hayat Biçimini Seçmektir
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
BAŞARI VE MOTİVASYON.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ SUNUM MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ SUNUM KONUSU VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

ÇALIŞMA ORTAMI Sessiz olmalı. Tv olan veya radyo çalan oda da ders çalışılmamalı. Çalışma masada olmalı. Yatarak uzanarak ders çalışılmamalı. Çalışma masasının etrafında dikkat dağıtacak poster resim olmamalı. Masa düzenli olmalı. Ders çalışırken müzik dinlemek veya çekirdek çitmek gibi dikkat dağıtıcı davranışlar yapılmamalı.

ÇALIŞMA SÜRESİ Genellikle 45-60 dk arası ara vermeden çalışmak uygundur. 45-60 dk arası çalışıp 10-15 dk dinlenmek etkili çalışmaya yol açar. Verilen aralarda dikkatimizi dağıtacak şeyler yapılmamalı. Örneğin tv izlemek gibi

NOT TUTMA Not tutma öğrenilen konuda yoğunlaşılmayı sağlar. Zaman enerji bakımından ekonomik olmanızı sağlar. Öğretmenlerimiz derste önemli yerleri seslerini yükselterek alçaltarak tahtaya yazarak öğrencilerin dikkatini çekmeye çalışabilirler.

AKTİF DİNLEME Aktif dinlemenin ön koşulu derse hazırlıklı gelmektir. Bir gün önceden anlatılacak konulara göz atılmalı öğretmen derste anlattığı zaman konuya yabancı kalınmamalı. Anlatılan konularla ilgili öğretmene sorular sorulmalı ve öğretmenin sorduğu sorulara cevap verilmeye çalışılmalıdır.

HAFIZAYI GÜÇLENDİRME Hafızayı güçlendirmenin en etkili yolu tekrar etmektir. Derslerimizi günlük haftalık tekrarlar yapmalıyız. Düzenli ve etkili bir ders çalışma programına sahip olmamız gerekir.

DERS ÇALIŞMA PROGRAMI Okuldan çıktığımız zaman ilk işimiz o gün işlediğimiz konuları tekrar etmektir. Daha sonra önceden belirlediğimiz derse çalışmalı ve çalıştığımız konu ile ilgili test çözmemiz gerekir. Test çözdüğümüz zaman diğer gün çözemediğimiz soruları öğretmenlerimize çözdürmeliyiz. En son olarak ta yarın işleyeceğimiz konulara göz atmalıyız.

GÜDÜLENME-MOTİVASYON Güdülenme : çalışılacak konuya yapılacak etkinliğe ilişkin istek duymak ve çaba harcamaya hazır olmak demektir.

GENELDE BU SÖZLERİ BİRÇOK ÖĞRENCİ SÖYLER Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum Kitabı açıyorum ama kitaba bakarak öyle oturuyorum Nedendir bilmem ama bir türlü dersin başına oturamıyorum

ÇALIŞMAYI SEVMEMENİN BAZI NEDENLERİ OLABİLİR

O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK Dersler bizleri başarıya götüren basamaklardır. Örneğin öğrenci fen lisesini kazanmak istiyor. Fen liselerinin yüksek puanı olduğu için ağırlık katsayısı 4 olan türkçe testinden iyi bir net bırakmamız gerekir. Türkçeyi sevmediğimiz halde fen lisesini kazanmak için çok çalışmamız gerekir.

Ama fen lisesini kazandığımız zaman genelde sayısal ağırlıklı program uygulandığı için türkçe dersinin ağırlığı azalacaktır. Ne oldu sonuçta türkçe bizi hedefimize götürdü. Yani basamak oldu. Artık fen lisesindeyiz…..

O DERSİN ÖĞRETMENİNİ SEVMEMEK Öğrencilerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. Öğretmeni sevmiyoruz diye o ders bırakılmamalı. Örneğin matematik öğretmenini sevmiyoruz bu yüzden de matematik dersi çalışmayı bıraktık. Ama gelecek sene matematik öğretmenimiz değişti ve yeni matematik öğretmenini çok seviyoruz.

Yeni öğretmeni sevdiğimiz için matematiğe çalışmaya başladık. Ama bu seferde gördük ki geçen sene hiç matematik çalışmadığımız için baya geri kalmışız. Artık matematiğe daha fazla çalışmamız daha fazla emek vermemiz lazım. Sonuçta zararı kim gördü ?

MESLEKİ VE EĞİTSEL HEDEFLERİMİZ OLMALI Fen lisesini kazanacağım Anadolu lisesini kazanacağım Sosyal bilgiler yazılısından en az 90 alacağım Doktor öğretmen mühendis olacağım

HEDEFLER Hedef belirlemede en önemli nokta hedef kendi hedefimiz olmalı. Annemiz babamız abimiz istiyor diye değil Acaba onların istediğini sen istiyor musun?

HEDEFLER Baban veya annen istiyor diye sağlık meslek lisesini kazanmaya odaklandın. Ama sen hiç istemiyorsun…. Hedefin sana göre olmadığı için derse çalışmakta zorlandın ama sonuçta kazandın… Mezun oldun ve artık sağlık sektöründe çalışıyorsun.

HEDEFLER İlgin yeteneğin olmayan sevmediğin sadece annen baban istiyor diye bir meslek sahibi oldun Bu mesleği ortalama 30 yıl yapacaksın. 30 yıl her sabah sevmediğin bir işe gitmek için evden çıkıp işe gitmek galiba eziyet olsa gerek. Mesleğinde başarılı olman da çok zor

HEDEFLER Ama bir de tersini düşünün Kendin istediğin için ilgin yeteneğin olduğu için öğretmen oldun. Sabahları işine severek gidersin O mesleği yaparken çok mutlu olursun. Mesleğinde başarılı olursun ve başarılı öğrenciler yetiştirirsin

KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ SON KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ