ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Teknoloji Nedir?.
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Tasarımı
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Bilgisayar Destekli Öğretim
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
7th International Congress of Research in Education
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
AKILLI TAHTA.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)

I.dersin içeriği Teknoloji nedir? Öğretim teknolojisi nedir? Sistem nedir? Öğretimde sistem yaklaşımı nedir? Öğretimde sistem yaklaşımı süreci nedir? Analiz Tasarım geliştirme Değerlendirme

AMAÇLAR Öğr.tek ile ilgili kavramları tanıyabilme Öğr.tek. ve öğr.sistem yaklaşımı arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. Öğretimde sistem yaklaşımı sürecini oluşturan unsurları açıklayabilme. Sistem yaklaşımı sürecini oluşturan unsurlar arası ilişkiyi açıklayabilme

Teknoloji Nedir? Bilimsel ya da sistematik bilginin pratik alana uygulanmasıdır. Teknolojinin Unsurları; Ortaya bir “ürün” oluşturulurken kullanılan bilgi, düşünce, teknik ve yöntemler ile malzeme, araç-gereç ve enerji teknolojinin unsurlarıdır.

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ İnsanların nasıl öğrendiği hakkındaki bilimsel bilgilerimizin öğretme ve öğrenme problemlerinin çözümü için uygulanmasıdır.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ “insanın öğrenmesi” olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, bunlara çözümler geliştirmek üzere ilgili tüm unsurları (insan gücünü, bilgileri, yöntemleri, teknikleri, araç-gereçleri vb.) işe koşarak uygun tasarımlar geliştiren, uygulayan, değerlendiren ve yöneten karmaşık bir süreçtir.

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Öğretim teknolojisi bir alana yönelik düzenlenmiş teknolojidir. Dil Öğretimi Teknolojisi, Fen Öğretimi Teknolojisi

Sistem Nedir? Karşılıklı etkileşim içinde bulunan unsurların tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde organize edilmesidir.

Öğretimde teknolojinin kullanılması için Öğretme ve öğrenme süreci sistematik bir biçimde tasarlanır. Uygulanır Değerlendirilir

Kavramlar Araç: Daha çok mekanik nitelikteki yardımcı olup; gereci sunmada vazgeçilmez ögedir. Bir iş yapmakta veya sonuçlandırmakta gücünden yararlanılan nesne. Örnek: Tepegöz, bilgisayar, televizyon Gereç ise; daha çok yazılı basılı nitelikteki yardımcı olup, aracın vazgeçilmez ögesidir. Belirli bir işi yapmak için kullanılması gereken maddeler, malzeme, materyal Örnek: Tepegöz asetatı, bilgisayar ve televizyon programları

Araç- Gereç Çeşitleri Görsel Araçlar-Gereçler İşitsel Araçlar-Gereçler Görsel- İşitsel Araçlar-Gereçler

Öğretimde sistem yaklaşımı Öğrenci Öğretici Öğretim Materyali Öğretme-öğrenme ortamı Öğretim sisteminin en önemli unsurları Öğrenci Öğretici Öğretim materyali Öğretme-öğrenme ortamı

Analiz Amaçlar saptanır Hangi davranışlar kazanılırsa bu amaçlar gerçekleşir? Sorusuna cevap aranır Tasarım ve Geliştirme Amaçlarda belirlenen davranışlar ölçmek için araçlar geliştirilir Nasıl öğretelim? Sorusuna cevap aranır Değerlendirme Süreci değerlendirme Ürünü değerlendirme Sistem Yaklaşımı

Öğretimde sistem yaklaşımı Analiz Ders, kurs ya da konunun amacı belirlenir(Öğrencinin seviyesi, sahip olduğu davranışlar/kazanımlar) Ders sonunda öğrenci neler kazanacak Bu amaçlara hangi davranışlar kazanılırsa ulaşılacak

Öğretimde sistem yaklaşımı Tasarım ve geliştirme Amaç belirlendikten sonra belirtilen davranışlara sahip olma düzeyini belirleyecek ölçme aracına ihtiyaç var (Ön-ara-son testler) Nasıl öğretelim, Hangi Öğrenme etkinlikleri Öğretim materyalleri Öğretim yöntem ve teknik, Planlanan hedefe ulaşmak için yardımcı öğretim araçları seçilir, gereçler tasarlanır.

Öğretimde Sistem Yaklaşımı Değerlendirme Süreci değerlendirme Öğretim materyalleri ve planın değerlendirilmesidir. Geliştirilen ölçme aracı amaçlarda belirlenen dav. ölçecek nitelikte midir? Ders planı ve öğretim gereçleri öğrt. hedeflerinin kazanılmasını sağlayacak nitelikte midir? Ürünü değerlendirme, Program etkili midir? Programın üstün ve zayıf yönü.

BEDEN EĞİTİMİ’NDE GELİŞEN TEKNOLOJİ 1980s Atari 2600 foot pad controller 1990s Dance Dance Revolution (DDR) 2006 Nintendo Wii Exergaming 1980'li yıllardan itibaren mevcut olmasına rağmen yüksek maliyeti ve ilk kullanımlarındaki kötü ara yüzleri sebebiyle başarılı olamamıştır. Daha sonra 1990'lı yılların sonlarında video ekranda sunulan dans adımlarını taklit eden Dance Dance Revolution (DDR) sistemi ile bu durum biraz değişmiştir (Behrenshausen, 2007). Daha sonraki yıllarda da sensör ve kablosuz ağ teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak evlerde de kullanılabilecek oyun konsollarına yansımaya başlamıştır. 2006 yılında Nintendo Wii oyun konsolunu üreterek bu sistemi sürdürmüş, 2010 yıllarının sonlarında da Microsoft Xbox konsolu için kinect üreterek hareketler aracılığıyla oyunculara yön verme üzerine yapılan oyunlar üretmişlerdir. Üretmiş oldukları bu oyun konsolları ve oyunları çok ciddi satış rakamlarına ulaşmışlardır (Best,2013). Yine gelişen teknolojiye paralel olarak daha çok evlerde kullanılabilecek bu oyun konsollarından çok daha kapsamlı bir çok sistem geliştirilmiş ve özellikle Amerika, Kanada ve Avustralya'da çeşitli alanlarda kullanılmıştır (2). 2010 Microsoft Xbox konsolu için kinect

iDANCE Wireless Dance System 32 kullanıcıya kadar kullanılabilen dans ve step sistemi. Kullanıcılar ekranda gördükleri işaretlerle adımlarını eşleştirmeye çalışarak müzik eşliğinde oyun oynuyorlar. Bilişsel sosyal ve fiziksel faydalar sağlayan bir sistem.

Lightspace Play Floor/Wall Lightspace yerde yada duvarda kullanılabiliyor. Çeşitli kare şeklinde şekillerden oluşuyor ve yanan ışıklara tepki vermeyi gerektiren bir sistem. Herhangi bir tehlike içermeyen eğlenceli bir ortam sağlıyor.

Gamercize Gamercize çocukları eğlendiği şeyi yapmasına izin vererek fiziksel etkinliğe devamı sağlayan bir sistem. Bu sayede fitness eğlenceli, kolay ve ödüllü oluyor. Oyunları oynamaya devam edebilmek için hareket etmek zorunluluğu var.

Interactive Bikes İnteraktif bilgisayar oyunlarına bağlı antrenman bisikleti. Bu sistem sayesinde ekranda performansını görebiliyor, analiz imkanı oluyor ve kendini sürekli geliştirebilmesini sağlayan çoklu modül ile rekabet ortamı sağlanıyor. Farklı interaktif bisikletler mevcut. Bunlardan bazıları direk interaktif kontrol şeklinde, bazıları ise bir taraftan egzersiz yaparken bir taraftan da ekranda soru çözmeyi sağlayacak şekilde brainbike(beyin bisikleti) olarak geliştirilmiştir.

Makota Sports Arena / 3 Kick Makoto Arena(3 kick) dayanıklı 3 adet dikey kule şeklinde geliştirilmiş. Makota üzerinde sadece ısşıklar var ve ışıklara tepki verme üzerinde tasarlanmış, 3 kick ise biraz daha yoğun yumruk ve tekme çalışması üzerinde tasarlanmış bir system.Reaksiyon zamanı otomatik olarak ölçülüyor ve aynı anda oynanırsa diğerleriyle kıyaslama imkanı veriyor.

SportWall SportWall Xergames; bilimsel temelleri esas alarak spor yapmayı eğlenceli ve keyifli hale getirmeyi amaçlar. 1990’lı yıllarda tenis antrenmanında kullanılmak üzere geliştirilmiş.