OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ HOŞGELDİNİZ OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ

Sunum Başlıkları: Özel Yetenekli Birey Nedir? BİLSEM Nedir? Ne Değildir? OSMANİYE BİLSEM Program Basamakları Ölçme ve Değerlendirme Kayıt, Kabul ve Nakil İşlemleri Devam, Devamsızlık ve İlişik Kesme Bu yıl verilen dersler? Okul Aile Birliği Kurullara Üye Seçimi

Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk / öğrencilerdir.

Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) önerdiği zekâ sınıflandırması

Toplumu oluşturan bireylerin; %95’inin normal zeka, %3’ünün normal zekanın altı, % 2’sinin üstün yetenekli olduğu kabul edilmektedir.

Dikkat edilecek hususlar Zeka vurgusu yapıp öz güvenlerini çok şişirmeyin. Akademik ve sosyal yönden zarar verirsiniz. Zeka önemli ama çalışkanlık olmadan bir şeye yaramaz. Unutulmamalı ki topluma kötülük konusunda öncülük eden insanlar da zeki insanlar. Arkadaşlarına ve ailesine sevgi ve saygısını önemseyin.

BİLİM SANAT MERKEZİ NEDİR? Bilim ve Sanat Merkezleri; okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin (resim, müzik ve genel zihinsel yetenek alanlarında) örgün eğitim kurumlarındaki eğitimlerini aksatmayacak şekilde bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumlarıdır.

BİLSEMİN AMACI NEDİR? Özel yetenekli öğrencilerin; Hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip; lider, yapıcı, yaratıcı ve ülke kalkınmasına katkıda bulunan bireyler olarak yetiştirilip geliştirilmesi, Bilimsel düşünce ve davranışlarla estetik değerleri birleştiren, üretken, sorun çözen, kendini gerçekleştirmiş bireyler olarak yetişmeleri, yetenekleri ve yaratıcılıklarını erken yaşta fark ederek en üst düzeyde kullanmaları,

BİLSEMİN AMACI NEDİR? Öğrencilerin yaratıcı düşünce, keşif, icat, sosyal ilişkilerde başarı, inovasyon, liderlik, iletişim ve sanatsal beceriler kazanmaları, Özel yetenekleri doğrultusunda bilimsel çalışma disiplini kazanmaları, disiplinler arası düşünme, sorunları çözme, belirlenen ihtiyaçları karşılamaya yönelik projeler gerçekleştirmeleri amaçlanır.

BİLSEM NE DEĞİLDİR?

BİLSEM deki eğitim süresi öğrencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta öğretimi tamamlaması ile sona ermektedir. Eğitim programları sonunda ve eğitimin tamamlanması neticesinde yönerge gereği öğrencinin aldığı eğitimleri gösteren bir belge verilir. BİLSEM’ e öğrenci okul dışı zamanlarda gelir. Her ders/etkinlik/yetenek atölyesi saati 40 dakika olarak planlanır ve uygulanır.

OSMANİYE BİLSEM 26 Ocak 2016 yılında açılmış olup 2016-2017 yılında ilk olarak eğitim-öğretimine başlamış, MEB tarafından tanılanan özel yetenekli bireylere yönelik hizmet veren okul dışı bir özel eğitim kurumudur. İlk olarak 14 öğrenciyle başladığı yoluna bugün 102 öğrenci ile devam etmektedir.

PROGRAM BASAMAKLARI Merkeze kayıtları yapılan öğrenciler, 1) Uyum, 2) Destek Eğitimi, 3) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) 4) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYGP) 5) Proje Üretimi ve yönetimi alanlarında eğitim programlarına alınırlar.

BİLSEM DÖNEMLER PİRAMİDİ Resim-Müzik Yetenek Alanı Genel Zihinsel Yetenek Alanı Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) PROJE ÜRETİMİ (PD) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) 4 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME (ÖYG) 2 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRME (BYF) 3 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) DESTEK EĞİTİMİ DÖNEMİ 2.-3.Sınıf (2 yıl haftada 4-12 saat) 4. Sınıf (En az 1 yıl haftada 4-12 saat) UYUM DÖNEMİ

Uyum programı Öğrenciyi tanımayı amaçlayan; kişisel, sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkı sağlayan, bilimsel düşünceyi ve estetik duyguları geliştiren etkinlikler yapılır. Görsel sanatlar ve müzik alanlarında tanılanarak BİLSEM’e devam eden öğrenciler, uyum programı sonunda tanılandıkları alanda özel yetenekleri geliştirici eğitim programına devam eder.

Destek eğitim programı Destek eğitim programında iletişim, iş birliği, grupla çalışma, öğrenmeyi öğrenme, problem çözme, bilimsel araştırma, girişimcilik, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etkili karar verme, teknoloji okuryazarlığı, sosyal sorumluluk, kaynakları etkin kullanma becerileri program uygulama tablosunda ki alan/branşlar ile ilişkilendirilerek kazandırılır. 2 ve 3. sınıflar için 2 yıl; 4. sınıflar için 1 yıl

Bireysel yetenekleri fark ettirme programı Öğrencinin en çok ilgi duyduğu, yetenekli olduğu ve ileride üzerinde derinlemesine çalışmalar yapabileceği alanları belirlemek için her bir alana özgü tutum ve becerileri fark ettirici etkinlikler ilgili alan öğretmeni tarafından planlanır ve yürütülür.

Özel yetenekleri geliştirme programı Özel yetenekleri geliştirme programının uygulanması sürecinde, disiplinler arası ilişkiler dikkate alınarak öğrencilerin yönlendirildiği disiplin/disiplinlerde derinlemesine, ileri düzeyde bilgi, beceri, davranış kazanmaları ve bu doğrultuda üretimde bulunmaları sağlanır.

Proje üretimi ve yönetimi programı Merkeze alınan öğrencilerin bireysel yetenekleri belirlenip kapasiteleri geliştirildikten sonra, bulunduğu yakın çevrenin gereksinimlerine, endüstrinin ihtiyacını karşılayabilecek şekilde veya gerçek yasamla ilgili sorun çözmeye ya da herhangi bir gereksinimle ilgili proje üretme ve geliştirme amaçlı dönemdir. Proje konusu seçiminde öncelikle öğrencinin özel yetenekleri geliştirme programında eğitim aldığı alan olmak üzere diğer alanlar da tercih edilebilir. Her türlü üretim, bilimsel çalışma ve sanat etkinlikleri projelendirilir.

Proje üretimi ve yönetimi programı Araştırma ve geliştirme birimi, proje çalışmaları sırasında ortaya çıkan özgün fikrin endüstriyel hâle getirilmesi için patent, fikrî ürün bildirimi, faydalı model başvuru süreçlerine ilişkin işlemleri gerçekleştirir.

Ölçme ve değerlendirme Ölçme ve değerlendirme programların uygulama sürecinde ve sonunda öğrencilerin performanslarını ve yapılan etkinliklerin ne düzeyde başarılı olduğunu belirlemeyi amaçlar. (Etkinlik değerlendirme formları) Her eğitim programında, programların süreç ve sonuç değerlendirmesi danışman öğretmenlerce yapılır.

Kayıt, kabul ve nakil işlemleri BİLSEM’e yerleştirme kararı alınan öğrencilerin kayıtları tanılama kılavuzunda belirtilen takvime göre velileri tarafından yaptırılır. BİLSEM’e kayıtlı öğrencinin nakli velinin ikamet adresi veya öğrencinin devam ettiği okuluna göre BİLSEM kayıt bölgesindeki BİLSEM’e yapılır. BİLSEM’e kayıtlı öğrencilerin velileri tarafından her yıl eylül ayının ilk haftasının sonuna kadar kayıt güncelleme işlemleri yapılır.

Devam-devamsızlık ve ilişik kesme BİLSEM’de bir eğitim ve öğretim yılında özürsüz devamsızlık süresi eğitim süresinin %30’unu geçemez. Mazeret göstermeksizin devamsızlık sınırını aşanların kaydı dönem sonunda silinir. Her program sonunda, programa devam eden öğrencilerin durumları BİLSEM öğretmenler kurulunda değerlendirilir. Devam ettiği programdan istifade edemediği ve programa devamında yarar bulunmadığı oy çokluğuyla kararlaştırılan öğrencilerin BİLSEM’le ilişiği kesilir. Karar öğrenci velisine bildirilir.

Özel yetenekli çocukların da her çocuk gibi kendine has huysuzlukları, davranış problemleri, istenmedik davranış sergilemeleri, başarısızlıklarının olacağı unutulmamalıdır !!! Anne, baba ve öğretmenleri olarak onların her alanda mükemmel olmalarını beklememeliyiz.

Katılımlarınızdan dolayı teşekkür ederiz. OSMANİYE BİLSEM