İş PlanI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İŞ PLANI HAZIRLAMA.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
İŞ KURMA SÜRECİ.
İŞ PLANI HAZIRLAMA EĞİTİMİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
İŞLETME KURMA AŞAMALARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE AMAÇLARI
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Sabit sermaye yatırım giderleri
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Finansal planlamada temel amaç;
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İşletmeyi neden kurarız ?
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
MİLLİ GELİRİN HESABI.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Kendi İşini Projelendirmek
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA (DEVAMI)
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İş Planı.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
Sunum transkripti:

İş PlanI

İş PlaNI ÖZETİ Planı inceleyen kişilere girişimci ve iş fikri ile ilgili bilgi vermektir. Yapılabilirlik (fizibilite) raporları ve plan hazırlık çalışması sonrasında yapılır.

GENEL BİLGİLER Girişimci; Kendisi Yapacağı işi İşletmenin adını Sunulacak ürün ve hizmetleri İşletme kapasitesini İlk etapta ulaşmak istediği müşterileri Gerekli finansmanı İşgücü ve İşyeri bilgileri ile bilgileri kısaca paylaşır. Ek olarak ne zaman hangi aşamaya geçeceğini bu bölümün sonunda belirtir.

GİRİŞİMCİNİN TANITIMI Girişimcinin özellikleri girişimin başarısını doğrudan etkilemektedir. Deneyimler Bilgi ve beceriler Eğitim durumu Sosyal özellikler (adres, telefon, isim vb.) Girişimci özellikle neden bu iş planı fikrini seçtiğini belirtmelidir. Özellikle sahip olduğu motivasyon ortaya konulmalıdır.

GİRİŞİMCİNİN TANITIMI (II) Girişimci hedeflerini bu başlıkta tanımlamalıdır. İlk yıl ulaşılması istenen hedefleri açık, tanımlı ve ulaşılabilir şekilde belirtmelidir. Satış rakamı, müşteri sayısı, çalışan sayısı gibi ölçülebilir hedefler

GİRİŞİMCİNİN TANITIMI (III) Kısa vadeli hedefler yanında orta vadeli hedeflerin de ortaya konması önemlidir. (5 yıla kadar) Bu bölümde sahip olduğu kapasiteyi ne zaman zorlayacağı, yeni makinelere ne zaman geçiş yapacağı ya da yeni ürünleri ne zaman üreteceği konusunda bilgi verebilir.

GİRİŞİMCİNİN TANITIMI (IV) Öte yandan uzun vadeli hedeflerin konması da belirleyici olabilir. İşletmenin vizyonu ile doğrudan ilişkilidir. Girişimci 5 yıldan sonraki dönemde hedeflediklerini de eklemelidir.

Misyon ve vizyon örnekleri Turkcell’in Misyonu Turkcell, Türkiye’deki geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla, abonelerine kaliteli bir iletişim sunmayı amaçlar. Avantajlı tarifeler ve kampanyalar ile abonelerinin iletişim alışkanlıklarına uygun birçok alternatif sunar. Turkcell’in Vizyonu İletişim ve teknoloji çözümleriyle hayatı kolaylaştırmak ve zenginleştirmek.

Misyon ve vizyon örnekleri (II) Eczabaşı Hijyen Ürünleri Misyon -Yeni ürünler geliştirerek bebek bakımı, kişisel bakım ve hijyen ürünleri alanında hep ‘ilk’ ve ‘en iyi’ leri üretmek. -Müşteri memnuniyetini ve bağlılığını sağlamak. -2015 senesinde 1 numaralı bebek markası olmak Eczabaşı Hijyen Ürünleri Vizyon -Uni markasını dünya markası yapmak. -Faaliyet içerisinde olduğumuz pazarlarda, bebek ve yetişkinlerin yaşam kalitelerini artıran hijyen ürünleri sunmak

Misyon ve vizyon örnekleri (III) Sabancı Holding Misyon Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak Sabancı Holding Vizyon Rekabetçi ve sürdürülebilir potansiyeli olan “stratejik bir portföyü” paydaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek DEÜ Misyon Öğrencilerimizi insanlığın gelişimine katkıda bulunacak nitelikte, çağdaş değerlerle yetiştirecek eğitim öğretim sistemlerini oluşturmaktır. DEÜ Vizyon  Eğitim ve öğretimin daha kaliteli hale gelmesi için araştıran, sorgulayan ve öğrenmeyi öğrenmiş bireylerin yetişmesine zemin hazırlamaktır.

İŞİN TEMEL NİTELİKLERİ VE KURULUŞ DÖNEMİ İşin modeli özetlenmeye devam edilir. Yasal statü ve işin özellikleri belirlenir. Ortaklık varsa ortakların statüsü ve durumu belirlenir. Kuruluş için ihtiyaç duyulan izin, ruhsat ve dökümanlar bu bölümde belirtilir.

PİYASA VE TALEP YAPISININ ARAŞTIRILMASI İlk adım iş fikrinin piyasadaki başarısını olumlu ya da olumsuz yönde etkileyecek, müşteri kitlesine ulaşma yönünde yapılması gerekli çalışmaları yönlendirecek tüm faktörlerin belirlenmesidir. Ayrıca sadece müşteri piyasası değil, girdi ve işgücü piyasası da bu bölümde değerlendirilmesi gereken noktalardandır.

İş Fikrinin Sektörel Özellikleri Sektörün büyüklüğü ve gelişme eğilimi, sektörün özellikleri, sektörün geleceği belirlenmeye çalışılmalıdır. İşletme sermayesi gereksinimi, rekabet yoğunluğu, girdi piyasasındaki rekabet, genel kar durumu, rakiplerin gücü. Ek olarak sektörün ülke ekonomisindeki yeri, sektörün gelecekte yaşayacağı gelişmeler ve bu durumun girişimcinin işi açısından etkileri incelenmelidir.

ÖRNEK PVC kapı ve pencere üretiminde girişim isteniyor. İnşaat ve bina inşaatı sektröleri incelenmeli Bina üretim türeri, müşterilerin fiyat kalite beklentileri, yeni firmaların sektöre giriş yoğunluğu incelenmeli. Ülkemizdeki PVC üretim gücü, dağıtım ve montaj kuruluşlarının sayısı bulunmalıdır. Geçen yıllarda gerçekleşen üretim ve montaj rakamları, müşteri taleplerindeki eğilim araştırılmalıdır. Sektörün gelecek dönemde bina üretim tahminleri, binalarda kullanılan donanım değişimi yönündeki eğilimler incelenmelidir.

Bu noktada sorulması gereken sorular Hangi sektör/alt sektör altında yer almaktadır? Sektörün belirgin özellikleri nelerdir? Sektör büyüklüğü nedir? Sektörde yaşanmakta olan eğilimler nelerdir? Sektörün geleceğindeki beklentiler nelerdir?

PİYASA BİLGİLERİ Sektörün özelliklerinden sonra girişimci ilişki içerisinde olacağı piyasayı ve genel özelliklerini araştırmalıdır. Bu noktada: Temel müşteri piyasaları hangi gruplardan oluşmaktadır? İşletmenin girdi sağlayacağı piyasalar kapsamında hammaddelerin sağlanacağı piyasalar hangileridir ve belirgin özellikleri nelerdir? Diğer üretim malzemelerinin sağlanacağı piyasalar hangileridir ve belirgin piyasa özellikleri nelerdir? Makine ekipman ve araç gereçlerin sağlanacağı piyasalar hangileridir ve belirgin özellikleri nelerdir? İşgücünün sağlanacağı piyasanın temel özellikleri nelerdir?

Müşteri kitlesinin analizi Girişimci işini kurduktan sonra çeşitli talep kesimlerine ulaşmaya ve ürettiği ürün ya da hizmetleri bu gruplara sunmaya başlar. Girişimci doğru müşteri kitlesini tanımlamalı ve özelliklerini iyi analiz etmelidir. Örneğin tıbbi cihaz üretecek ya da satacaksanız Türkiye çapında özel ya da kamu sektörlerinde yer alan her türlü sağlık kuruluşu incelenmeli, satın alma süreçlerinin nasıl geliştiği, ihale sürecinin nasıl olduğu, seçim ve kabul süreçleri ile ödeme planlarının nasıl olduğu belirlenmelidir.

Ek olarak, Toplumsal verileri yani: Seçilen bölge içindeki nüfus, Nüfus artışı, Göç oranları, Nüfusun içindeki yaş dağılımını, Çalışan nüfus düzeyini Çalışan nüfusun iş ve meslek grupları dağılımını, Ortalama aile büyüklüğünü belirlemek gerekir.

ve Gelir ve tüketim verilerini: Bölgenin toplam gayri safi yurt içi hasılasını Gayri safi yurt içi hasılanın tarım, imalar, ticaret sektörlerine dağılımını Sektörlerin gelişme eğilimlerini Kişi başına düşen milli geliri İş ve meslek gruplarının ortalama gelir düzeylerini Kişilerin gider gruplarına yaptıkları ortalama harcama düzeyini ortaya koymak önemlidir.

ÖRNEK Vergi izleme ve tahsilat sistemi yazılımı satacaksanız; Bulunduğu bölgenin belediyenin yıllık emlak vergisi toplama potansiyeli ile tahsil edebildiği miktar ve mevcut tahsilat sürecinin belediyeye yaklaşık maliyeti yer almalıdır. Bu verilere ulaşmak için belediyenin ilgili bölümü, bölgede vergi alanına giren yapıların toplamı, vergi oranları ve tahsilat sürecindeki işlemler araştırmalıdır. Bunun yanında dönemsel değişiklikler de dikkate alınmalıdır.

Hangi Sorular Ürünün sunum bölgesi nedir? (şehir, bölge, Türkiye, yurtdışı) Potansiyel müşteri grupları kimdir? Hangileri ulaşılması gereken hedef müşteri kitlesi içinde yer alacaktır? Müşterilerin demografik ve sosyoekonomik özellikleri nelerdir? (Yaş grubu, kadın, erkek, çocuk, meslek grubu, gelir grubu) Ürünü ya da hizmete yönelik talebi etkileyecek faktörler nelerdir, dönemsel değişim eğilimleri nasıldır?

RAKİP FİRMALAR VE REKABET Rakiplerin araştırılması zorunluluktur. Rakiplerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi girişimcinin başarısını doğrudan etkiler. Dikkate alınması gerekenler: Üretim kapasiteleri Ortalama kapasite kullanım oranları Maiyet ve satış fiyatları Kullandıkları dağıtım kanalları ve teslimat özellikleri Satış sonrası servisleri Pazar payları ve pazarda en başarılı oldukları müşteri grupları Üretim ve işletmecilik sistemlerindeki kalite anlayışları İşletme sermayesi güçleri Stok tutma güçleri Yerleşim yerleri

SorulmasI GEREKENLER Hedef müşteri grupları sunulması planlanan ürün ve hizmetleri bugün nasıl temin etmektedirler? Piyasada mevcut durum nedir? Üretim düzeyi nedir? İthal ediliyorsa ithalat düzeyi nedir? Benzer ürün ve hizmeti sunanlar kimlerdir ve belirgin özellikleri nelerdir? Rakip firmaların güçlü ve zayıf yönleri nelerdir? Hangi dağıtım kanalları ve hangi promosyon ile tanıtımdan faydalanarak müşterilere ulaşmaktadırlar? Son dönemde piyasa giriş yoğunluğu nedir?

Ürün ve Hizmetlerin Müşterilere Sunumu Bu noktada girişimci hedef pazarı, müşteri kitlesini ve talebin özellikleri analiz etmiş ve öğrenmiş olacaktır. Bu aşama pazara ulaşmaya yönelik strateji ve planların temel verilerini oluşturmaktadır. Kısacası girişimci sunacağı ürünü hangi özelliler içinde algılanacağını tahminlemektedir. Ürünün temel özellikleri, hammadesi, nihai ürün, üretim elemanları gruplamasındaki yeri belirlenmelidir. Kısacası hangi süreçlerden geçerek ortaya çıkacağı ve müşteriye sunulacağı belirlenmelidir.

Ürün ve Hizmetlerin Müşterilere Sunumu (II) Bu aşamada girişimci ürün ya da hizmetinin tercih edilmesi için hangi özelliklere sahip olması gerektiğini karar verecek ve bunu detaylı bir şekilde tanımlayacaktır. Hangi promosyon ve tanıtım araçlarından faydalanılacağı yine bu bölümde belirlenmelidir.

CEVAPLANDIRILMASI GEREKEN SORULAR Sunulan ürün ya da hizmetlerin detaylı olarak tanımları nelerdir? Ürün ve hizmetlerin piyasadaki rakiplerinden farkları nelerdir? Müşteriler bu ürün ve hizmetlerden hangi faydaları sağlayacaklardır? Ürün müşterilere nasıl ulaştırılacaktır? Hangi tanıtım ve promosyon kanallarından faydalanılacaktır?

İŞLETMENİN PAZARLAMA PLANI Satış ve pazarlama çalışmalarındaki temel hedefler Rekabete yönelik önlemler İşletmenin tahmini satış planı Ürün ya da hizmetlerin satış bedeli Ürün ya da hizmetin müşteriye ulaştırılma metotları Ürün ve hizmetlerin hedef kitleye tanıtma metotları Pazarlama çalışmalarının aktivite planı

ÜRETİM VE HİZMET SÜREÇLERİ Ürün ya da hizmetlerin üretilmesi için detaylı bir plan hazırlanması gereklidir. Teknik bir plan için detaylı araştırma şarttır. Hizmet için süreç daha kolay ve kısadır.

ÜRETİM VE HİZMET SÜREÇLERİ Üretim iş akışı Makine ve ekipman kullanımı Hammadde ve işletme girdileri kullanımını İşgücü ihtiyacını İşyeri özellikleri belirlenmeye çalışılır.

ÜRETİM VE HİZMET SÜREÇLERİ Bu süreçte yüksek otomasyon özellikleri olan ve büyük kapasiteli makineler mi, stok alanları yaklaşık ne büyüklükte olmalı, kullanılan makine ekipmanlar ne tür fonksiyonlara sahip olmalı, vardıyalı çalışılacak mı gibi sorular üretim planı detaylarını çıkartmaktadır. Pazarın durumu ve olası satış rakamları en önemli belirleyicilerdir.

İş Akış Şeması İlk önce temel işlemlerin ortaya çıkarılması şarttır. Ürün için gerekli tasarım şemaları, Hammadde ve malzeme seçimi ile temini, Üretimde kullanılacak makine ile ekipmanın hazırlanmasını, Kontrol ve izleme işlemlerini, Depolama çalışmalarını, Paketleme çalışmalarını, Taşıma işlemlerini ve Satış sonrası işlemleri göz önünde bulundurmalıdır.

İş Akış Şeması İşlemler belirlendikten sonra bu adımlar arasındaki bağlantılar kurulur. İş akış şemasının yapılma nedeni üretim sürecini şematik olarak kolay anlaşılır bir şekilde göstermektir.

İŞ AKIŞ ŞEMASI

İŞ AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ

İŞ AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ (II)

İş AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ (III)

İŞ AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ (IV)

İŞ AKIŞ ŞEMASI İÇİN SORULMASI GEREKENLER Ürün ya da hizmetlerin müşterilere sunulacak düzeye kadar geçirdikleri aşamalar nelerdir? Bu aşamaların birim ürün ve hizmet için süreleri nelerdir? Hangi makine ve ekipman gereklidir? Gerekli işgücü nedir? Gerekli bilgi nedir? Alternatif metotlar var mı? Üretim sisteminin kapasite özellikleri nedir? Satış tahminine göre kapasite kullanım oranı ne olacaktır?

Makine ve Ekipman İhtiyacı İş akış şemasından elde edilen verilere göre gerekli duyulan ekipman ortaya çıkmıştır. Girişimci iş akışının gerektirdiği özelliklere sahip makinelerden en ekonomik olanını seçmesi gereklidir. Alım aşamasında maliyeti en ekonomik olan İşletme döneminde kullanım giderleri ekonomik olan Teknik servise erişim kolay olan

Makine ve Ekipman İhtiyacı Üretim kapasitesi Sağladığı ürün çeşitliliği Farklı fonksiyonlar İşgücü ihtiyacı Kullanım özellikleri Girdi malzemelerinin özellikleri Bakım onarım gerekliliği Servis ulaşılabilirliği Yardımcı makine ihtiyacı Enerji girdileri Teknolojik düzeyi Üretildiği ülke

GİRDİ TÜRLERİ MİKTARLARI VE DÜZEYİ İşletmenin karlılığı hesaplanırken girdi maliyeti de bilinmelidir. Girdiler: Hammade Yardımcı madde İşletme malzemeleri Özellikle hammadde ve yardımcı madde maliyetleri önemli. Gömlek üretilecek ise kumaş miktarı (Temel hammadde), düğme sayısı, iplik miktarı (Yardımcı maddeler) önemli olmaktadır.

GİRDİ TÜRLERİ MİKTARLARI VE DÜZEYİ Girişimci ihtiyacı olan temel hammadde ve yardımcı maddelerin özellikleri iyi bilmelidir. Depolama ve kayıp oranları iyi düşünülmelidir. Özellikle ürünün maliyetinde önemli düzeyde payı olan hammadde ve yardımcı maddelere yoğunlaşılmalıdır. Dönemsel değişiklikler dikkate alınmalıdır En uygun girdiyi en karlı şekilde temin eden işletme büyük rekabet avantajı sağlar.

ÜRETİM İÇİN GEREKLİ İŞGÜCÜNÜN NİTELİK VE NİCELİĞİ İş akış şemasında belirtilen temel noktaların hangi iş süreçlerine ayrıldığı ve bu iş süreçlerindeki gerekli işgücünün hangi sınıflandırmaya girdiği belirlenmelidir. Örneğin konfeksiyon atölyelerinde, model hazırlama, kesim, dikim, ütüleme, paketleme ve sevkiyat aşamaları vardır. İş grupları belirlenir, üretim kapasitesine göre gerekli nitelikli veya niteliksiz işçi sayıları belirlenir.

YERLEŞİM YERİ SEÇİMİ İki temel konu vardır. Nereye kurulacağı, iş yeri mekanının sahip olması gereken özellikleri

İŞ YERİ SEÇİMİ Dikkat edilmesi gereken noktalar: Müşteri kitlelerinin bulunduğu yerler Rakiplerin yerler Ürün ya da hizmetin müşterilere ulaştırılma şekli Hammaddeye erişim İşgücü gereksinimi ve işgücü ücretleri Arazi gereksinimi ve arazi bedelleri Enerji gereksinimi Teşvikler İklim şartları Çevresel etkiler

ÖRGÜTLEME VE YÖNETİM SÜREÇLERİ Yönetim aktiviteleri kapsamlı bir şekilde ortaya çıkarılmalıdır. Girişimcilerin büyük bir çoğunluğu girişimin teknik yönüne önem gösterirken yönetim kısmına yeterli ilgiyi göstermemektedirler. İşler büyüdükçe kişilerin üzerindeki görevleri diğerlerine aktarmaları, yeni uzmanlık gereksinimi gibi konular devreye girmeye başlar.

FİNANSAL PLAN Başlangıç Yatırım İhtiyacı İşletme Gideri ve İşletme Sermayesinin Belirlenmesi Toplam Yatırım İhtiyacı ve Finansman Kaynaklarının Araştırılması Kredi Geri Ödemesinin Hesaplanması Finansal Hareket ve İşletme Karlılığının Hesaplanması

Başlangıç Yatırım İhtiyacı Arazi Temin Giderleri Etüt ve Proje Giderleri Arazi Düzenlenmesi Bina ve İnşaat Giderleri Makine ve Teçhizat Giderleri (Yerli ve İthal) Yardımcı Makine-Ekipman Giderleri İthalat ve Gümrükleme Gidereri Taşıma ve Sigorta Giderleri Montaj Giderleri İşetmeye Alma Giderleri Lisans Giderleri Genel Giderler Beklenmeyen Giderler Diğer Giderler

İşletme Giderleri ve İşletme Sermayesinin Belirlenmesi İşletme giderleri, işletmenin planladığı ürün ya da hizmeti üretmesi ve müşteri kitlesine sunması sırasında yapılacak her türlü harcamayı göstermektedir. İşletme sermayesi üretilen mal veya hizmetin bedelinin tahsil edilmesine kadar yapılacak işletme giderlerini karşılayacak finansman kaynağıdır. İşletme sermayesi ülkemizde genellikle göz önünde bulundurulmamaktadır. Sermayesi kalmadığı için faaliyete geçemeyen işletmelere rastlanmaktadır.

Giderler sabit ve değişken olarak ikiye ayrılırlar. İşletme sermayesi kapasite ne kadar yoğun kullanılırsa o kadar fazla artmaktadır.

YATIRIM İHTİYACI VE FİNANSMAN KAYNAKLARININ ARAŞTIRILMASI Başlangıç yatırım tutarı ve işletme sermayesi ihtiyacı toplamı iş fikrinin gerçekleştirilmesi için gerekli toplam finansman ihtiyacını belirler. Yatırımın gerçekleştirilmesi için özkaynak, kredi, borç sağlanması ile ortaklık kurma gibi finansal kaynaklar belirlenir.

Kredi geri odeme planı Girişimciliğin artması için kredi olanakları mevcuttur. Kredi kullanma noktasında girişimciler açısından en büyük sorun kredilere karşılık bankaların talep ettiği teminatı sağlamaktır. Genellikle kredi tutarının 1.5-2 katı teminat istenmektedir.

Finansal Hareketlerin ve Karlılığın Araştırılması Gelir-Gider Tablosu Nakit Akım Tablosu Başabaş Noktası Analizi Karlılık Analizi Net Bugünkü Değer Analizi İç Karlılık Analizi

Teşekkürler