KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
H01S09
Advertisements

BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
YAYLI ÇALGILAR.
HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
Dalga Hareketi Genel Fizik III Sunu 8.
BİR DOĞRUYA DİKME ÇIKMA VE DİKME İNŞA ETME
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
Müzik Eğitimcileri Sitesi © 2006
TELLİ ÇALGILAR.
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
Konu=İNSAN SESLERİ.
Rönesans, tüm sanat dallarında sadelik, temizlik ve saflık dürtülerini güçlendirdi. 16. yüzyılla birlikte, duyguların dışa vurumu çok daha önemli.
Matematik Ve Müzik Arasındaki İlişki
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Çalgı Müziği.
MÜZİK ALETLERİNDEN ÇIKAN SESLER
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
MÜZİK ALETLERİ.
MÜZIK ALETLERI.
4.ÜNİTE: SES Ses titreşim sonucu meydana gelen bir enerji olup, maddesel ortamda dalgalar halinde yayılır. Bir ses dalgasında taneciklerin sık olduğu.
Merhaba arkadaşlar.
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Öklit Matematikte ispat yöntemini ilk kullanan kişinin Thales (Tales) (MÖ. 624 – 547) olduğu düşünülmektedir. Euclides (Öklit), ispat yöntemini ince bir.
KEMAN.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
ALTI PARÇALI ETEK (MODEL: 205)
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ GOTİK DÖNEM.
Kaybetsem de Vazgeçmem
SES TİTREŞİMDİR Titreşen bir nesnenin başlattığı titreşimler dizisine ses denir. Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketi gereklidir. Titreşim bir.
Jazz Müzik bilgileri.
Ses ünitesi.
Lindsey Stirling, 21 Eylül 1986 Santa Ana, Orange İli, Kaliforniya doğumlu Amerikalı Violinist, Müzisyen, Dansçı, Performans Sanatçısı ve Bestecidir.
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ÇALGILARI
E ğ itim-Ö ğ retim Yılı II. Dönemi Müzik Dersi Performans Görevi Konu : Telli-Yaylı Türk Halk Çalgıları Hazırlayanlar : 9-L 2. Grup Lihan İlhan.
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL
BAĞLAMA NEDİR? BAĞLAMA SANATÇILARI
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
…KEMAN… 8\F. KEMAN’IN YAPIMI ASLıNDA KEMAN BIR REZONANS KUTUSUDUR. BIR KOL, DÖRT TEL VE TELLERI TUTAN PARÇALARDAN MEYDA­NA GELMIŞ, BASIT YAPıLı BIR ÇALGıDıR.
KABAK KEMANE.
CÜMBÜŞ. cümbüş Cümbüş, Zeynel Abidin Cümbüş tarafından 20. yüzyıl başlarında geliştirilmiş olan [1] telli bir müzik aletidir. Sap kısmı gövde ile bağlandığı.
MÜZİK ALETLERİ.
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
doğum==> 4 mart 1678 ölüm==>temmuz 1741
Op.Dr. Ö.Faruk Demir Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Cerrahi
YAPI FİZİĞİ 1 YAPI AKUSTİĞİ 2. Bölüm
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
BACH AİLESİ Ayşenur SEKBAN.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
MTK 409 ÇALIŞMA METHODLARI MÜZİK VE MATEMATİK
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 4. ÜNİTE BAROK DÖNEM MÜZİĞİ
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
HAZIRLAYAN : Özgür Arda Aslan 9A Wolfgang Amadeus Mozart, 27 Ocak 1756 yılında Avusturya'nın Salzburg kentinde doğmuştur. Babası Leopold Mozart, ablası.
Barok ve Klasik Dönem Enstrümanları
Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
Kural – 1 Oyun Alanı.
ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER
Sunum transkripti:

KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması

Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması Müzik Enstrümanları Keman ailesi Keman Viyola (Alto) Çello (Contra )Bass Terimler

Müzik Enstrümanları 1-Vurmalı çalgılar 2-Üflemeli çalgı

Müzik Enstrümanları 3-Telli sazlar 4-Elektronik aletler 5-Klavyeli aletler

Keman ailesi keman ailesi Müzik aletlerinin keman ailesi, 16. yüzyılda İtalya'da geliştirildi. O zamanlar bu enstrüman ailesinin adı, onları viol aileden (violas da gamba) ayırmak için kullanılan violas da braccio idi. (farklı keman aileleri …) Modern keman ailesi keman, viyola, çello ve bastan oluşur. keman ailesi

Keman Keman (veya viyolon, veya il violino), viyola ve viyolonselin de bulunduğu violin ailesinin en yüksek tondan çalan, en küçük üyesidir. Dört teli vardır. Akord sesleri pesten tize sol, re, la ve mi'dir.  Keman yayına arşe denir. Arşede yapay ya da gerçek at kılının yanı sıra ham misina olarak adlandırılan bir madde de kullanılabilir.  Keman için sol anahtarı kullanılır Ayrıca yayını düzgünleştirmek ve sesi güzelleştirmek amacıyla arşeye reçine adı verilen madde sürülür. 

Keman Keman çalmayı öğrenmek emek ister. Uzun bir süre yay tutuşu ve yay çekmeyi öğrendikten sonra bilinen şarkılar çalınmaya başlanır. 16. ve 17. yüzyıldaki Keman yapım ustaları Nicolo Amati, Paolo Maggini, Giuseppe Guarneru, Antonio Stradivarius Keman'a son şeklini vermişlerdir.

Keman Uzunluğu 60 cm olan kemanın daha küçük boyutları da vardır. Çeyrek, yarım ve üç çeyrek.

Keman Parçaları tanımı Keman; çenelik, eşik, tuşe, akort kulakları, fiksler, f delikleri, arşe ve yastık olmak üzere sekiz temel parçadan oluşur. Yay (arşe), iki ucu arasında kıl gerilmiş bir çubuktur ve başlıca öğeleri; uç, kıl, çubuk, sarma, topuk (ökçe) ve burgudur. 

Keman virtüozler 1- Niccolo Paganini Niccolò Paganini (1782, Cenova - 1840, Nice), İtalyan besteci, keman virtüözü gitarist ve kompozitor. Müzik tarihinin en ünlü keman virtüözlerinden biridir.  Keman tekniğine önemli katkılarda bulunmuş, keman, gitar ve oda müziği alanında birçok eser vermiştir. Niccolò Paganini, ilginç tarihçesi olan müzisyenler arasındadır Çok bilinen bazı eserleri: La Campanella, Cantabile, 24 kapriççiyo, I Palpiti, Nel cor piu non mi sento, Carnival in Venice, Violin Concerto No. 1'dir. Niccoló Paganini, 1802 ile 1817 yılları arasında solo keman için 24 Caprice'i yazdı. Bu çalışma, her bir parçanın belirli bir beceriyi keşfettiği bir etüt koleksiyonuna benziyor.

Keman 2- Pablo de Sarasate sarasate, pablo de - (1844-1908) ispanya'da pamplena şehrinde doğmuş, öğrenimini paris konservatuvarında yapmış, keman virtuözü. sekiz yaşında ispanya kraliçesi isabella'nın huzurunda verdiği konser sonrası kraliçe tarafından bir "stradivarius" kemanı ile ödüllendirilmiştir. Besteler: Carmen fantasy, Zigeunerweisen, vs. 3-Jascha Heifetz Heifetz, Jasha (1901 -1987) Rus (Litvanya'da (Vilnius)) asıllı ABD'li kemancı. Yetkin tekniği ve titiz, kesin yorumlarıyla tanınmıştır. Uç yaşındayken, başarılı bir kemancı olan babasından ilk derslerini almaya başlamıştı.

Keman Itzhak Perlman Itzhak Perlman (Ağustos 1945), İsrailli-Amerikalı kemancı, orkestra şefi, ustalık sınıfı (master class) eğitmeni. 20. ve 21. yüzyılın en üstün kemancılarından biri olarak görülmektedir. Halen eşiyle birlikte New York'ta yaşamaktadır.

Viyola Viyola, yaylı çalgılar ailesinin ikinci üyesidir ve şekli kemana benzemekle beraber kemandan biraz daha büyüktür. Alto' da denir. Fiziki yapısı kemana çok benzer. Keman ailesi müzik aletlerinde orta sese sahiptir ve keman ile çello arasında yer alır.  Notaları üçüncü çizgi 'do' anahtarıyla yazılır. Viyola için do anahtarı kullanılır

Çello Çello ya da bir diğer adı ile Viyolonsel, kemanın büyük versiyonu, kontrbasin daha küçüğü olarak anlatılabilir 16. Yüzyılın başlarında Fransa'da ortaya çıkmaya başlamış olan bir çalgıdır. Viola De Gamba adı verilen çalgı, ebatlarından kaynaklı olarak şekilde göründüğü gibi bacak arasına alınır ve bu şekilde çalınır. İlk üretilen çellolar 5 telliydi ve gövde altında bulunan yer çubuğu yoktu. 18. yüzyılın başlarından itibaren çello da dört tel ve gövde altına yerleştirilen çubuk kullanılmaya başlandı.  Çello için fa anahtarı kullanılır

Bass (kontrbass) keman türünden, en kalın sesli yaylı çalgıdır. Bass için fa anahtarı kullanılır  Bu enstrüman, keman ailesinin en büyük ve en pes sesleri veren üyesidir. Genelde 1, 80 m boyunda olup 4 teli vardır.  Ses çıkarmak için müzisyen bir eliyle perdelerde dolaşırken diğeriyle telleri çeker veya üzerinde yay gezdirir. Çalgısal dokuya büyük derinlik ve zenginlik kattığı için orkestradaki yeri yaşamsaldır.

Terimler Porte (Dizek) Üzerine "müzik yazısı" yazmaya yarayan, birbirine paralel beş düz çizgi ve dört aralıktan oluşan düzeneğe "porte" ya da "dizek" denir. Notalar portenin çizgi ve aralıklarına yazılır. Portenin çizgi ve aralıkları aşağıdan yukarı doğru sayılır. Portenin çizgi ve aralıklarına yazılan müzik işaretleri, soldan sağa doğru okunur. Porte, notaların ses yüksekliklerini gösterir ve portenin aralıkları birbirine eşittir.

Terimler Ek Çizgiler Portenin çizgi ve aralıkları, müzikte kullanılan seslerin tümünü yazmaya yetmez. Portenin çizgi ve aralıklarına yalnızca on bir tane nota yazılabilir. Oysa, müzikte kullanılan notaların sayısı 11'den  fazla olduğuna göre, bu gereğe cevap vermek için portenin sınırları, alttan ve üstten ek çizgiler ile genişletilir. Portenin üstüne konulan ek çizgiler aşağıdan yukarıya doğru, Portenin altına konulan ek çizgiler yukarıdan aşağı doğru sayılır. 

Terimler Ölçü ve Ölçü Çizgisi : Bir müzik parçasının eşit süreli bölümlerine "Ölçü" denir. Bu eşit süreli bölümleri ayıran ve porteyi dikey olarak kesen çizgilere de "Ölçü Çizgisi" denir.

Notalar Notaların sol ve fa anahtarı üzerinde adlandırılması

Boş teller Keman telleri ve notalarının tanımı: Keman da en alttaki tel mi telidir. 2,3 ve 4. teller sırasıyla La, Re ve Sol telleri olarak adlandırılmış, porte üzerinde yerleri belirlenmiştir.