YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Advertisements

Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
TÜRK Eğitim Sistemi.
HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ KURSLARA HAZIRLIK VE UYUM SEMİNERİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Comenius Programı Onur AYDEMİR
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
ŞİŞLİ İMKB HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI SELÇUKLAR İLKOKULU-ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SİVAS YILDIZELİ TAT İLKOKULU
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Türk Milli Eğitiminin Genel Yapısı
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAYGIN EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ
YAYGIN EĞİTİM.
1739 Sayılı Temel Eğitim Kanunu Yaygın Eğitim
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
REHBERLİK TÜRLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
Sunum transkripti:

YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya herhangi bir kademesinden ayrılmış , devam eden , mezun olmuş, bireylere yönelik olarak, örgün eğitimin yanında veya dışında düzenlenen her türlü eğitimdir. İlgi ve gereksinimlere yöneliktir. Aşamalı ve kademeli değildir. Okul ya da okul özelliği taşıyan ortamlarda gerçekleştirilir.

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi Yaygın eğitim faaliyetleri, Anayasa, Türk millî eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri ile Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda evrensel hukuka, demokrasi ve insan haklarına uygun ve bir bütünlük içinde yerine getirilmesi için planlı kalkınma hedefleri kapsamında toplumun özellikleri ve ihtiyaçlarına göre;

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi a) Bireylerin millî bütünleşme ve bireysel gelişimini güçlendirici, yurttaşlık hak ve ödevlerini bilinçli olarak yapmalarını sağlayıcı, demokrasi kültürünü, düşünce, kişilik ve yeteneklerini geliştirici biçimde eğitim çalışmaları yapmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi b) Bilmeyenlere okuma-yazma öğretmek, bilenlere eksik eğitimlerini tamamlamaları için sürekli eğitim imkânları hazırlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi c) Türkçenin doğru, güzel, etkili ve kurallarına uygun olarak öğretilmesi, kullanılması ve yaygınlaştırılması yönünde yurt içi ve ikili anlaşmalar çerçevesinde yurt dışı için öğretim programları hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi ç) Millî kültür değerlerinin korunmasına, dünya kültürüne açık olarak geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına yardımcı olmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi Yöresel özellik ve ihtiyaçlara göre eğitim, öğretim, üretim, istihdam ve pazarlamaya yönelik çalışmalar ile nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslekî ve teknik içerikli eğitim çalışmaları yaptırmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi e) Göç edenlerin yeni ortamlarına uyum sağlamalarına yönelik eğitim çalışmaları yaptırmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi f) Sağlık kuruluşları ve alan uzmanları ile iş birliği yapılarak halk sağlığının korunması, aile planlaması, sağlıklı beslenme ve barınma, iyi bir üretici ve bilinçli bir tüketici olma niteliğini kazandırıcı çalışmalar yaptırmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi g) Hayat boyu öğrenme anlayışıyla bireylerin; bilimsel, girişimci, teknolojik, iktisadi, sosyal, kültürel gelişmelerini ve serbest zamanlarını en iyi şekilde değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları kazandırmak, yeteneklerini geliştirme imkânını sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi ğ) Özel eğitim gerektiren bireylere, gelişim özelliklerine göre, bireysel yeterlilikleri doğrultusunda okuma-yazma öğretmek, bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi h) Aile eğitimi programları ile Türk aile yapısını güçlendirerek toplumsal yapının korunmasını sağlamak ve bu amaçla sürekli eğitim imkânları hazırlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi ı) Toplumda sevgi, hoşgörü, diyalog, iş birliği, farklılıklara saygı, yardımlaşma ve birikimleri paylaşma kültürünün gelişmesini sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi i) Yaşlı bireylerin sosyal ve ekonomik hayata etkin olarak katılımları için eğitim çalışmaları yapmak amacıyla düzenlenir. Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği 2. Bölüm Madde:4

2. Yaygın Eğitimim İlkeleri a) Herkese açıklık b) İhtiyaca uygunluk c) Süreklilik ç) Geçerlilik d) Planlılık e) Yenilik ve gelişmeye açıklık f) Gönüllülük g) Her yerde eğitim ğ) Hayat boyu öğrenme h) Bilimsellik ve bütünlük ı) İş birliği ve eş güdüm

3.Yaygın eğitimin Özellikleri

3.Yaygın eğitimin Özellikleri Örgün Eğitim Eğitim kurumu okuldur. Kademeli yani aşamalıdır. (1. sınıf, 2. sınıf vs) Ön şartı vardır. Okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yüksel öğretim vs. (İlkokulu bitirmeden orta okula başlanmaz.) Bitirene belge Diploma vardır. Yaygın Eğitim Okulda değil herhangi bir kursta eğitim verilir Bu kurs devletin ya da özel bir kurumunda olabilir. Kademe yoktur. (1. sınıf, 2. sınıf vs gibi kademeler yoktur.) Örgün eğitime göre esnek ve özgür bir yapıdadır. İsteğe bağlıdır Sertifika verilir

4.Yaygın Eğitim Programları 1 - Merkezlerce; yaş, eğitim düzeyi ve cinsiyet farkı gözetmeksizin kursiyerlerin ilgi, istek, yetenek ve beklentileri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmek amacıyla, yaygın eğitim programları ile kısa süreli ve kademeli mesleki ve teknik eğitim programları hazırlanarak uygulanır. Bu Yönetmeliğin 30 uncu maddesi kapsamında açılan mesleki ve teknik eğitim ile ilgili kurs programlarının hazırlanmasında, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.

4.Yaygın Eğitim Programları 2 - a) Hayat boyu öğrenme uygulamaları doğrultusunda kişisel gelişim taleplerinin karşılanmasının yanı sıra değişen ve gelişen ekonomiye iş gücü duyarlılığının artırılması için kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içerisinde kursiyerleri, ilgi, istek ve yeteneklerine uygun olarak üretken, bilinçli, yenilikleri ve gelişmeleri izleyen ve kendini buna göre sürekli geliştiren, iyi insan, iyi vatandaş olarak yetiştirmek, istihdam için gerekli ve ihtiyaç duydukları yeterlikleri kazanmalarına uygun eğitimleri sağlamak; araştıran, geliştiren, değerlendiren, tasarlayan, girişimci bireyler olarak yetiştirmek,

4.Yaygın Eğitim Programları amaçlarını taşır. 4.Yaygın Eğitim Programları b) Bir meslek sahibi olup mesleğinde ilerlemek isteyenler ile meslek değiştirmek isteyenlere ilgi, istek ve yeteneklerine uygun meslek edindirmek, amaçlarını taşır. Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği 7. Bölüm Madde:36

4.Yaygın Eğitim Programları Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Kurs Programları HEM Mesleki Eğitim Gelişim Programı Yaygın Eğitim Programları Mesleki Programlar Sosyal Kültürel Programlar Kişisel Gelişim Programları Spor Programları

4.Yaygın Eğitim Programları 31.08.2017 tarihi itibari ile 3177 adet olan hemfoet kursları Yaygın Eğitim Kurumlarının açacakları kursların temelidir.

HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ ORYANTASYON KURSU YAYGIN EĞİTİM HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ ORYANTASYON KURSU www.halk-egitim.com