Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
MERHABA.
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Eğitim Bilimine Giriş.
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Temel Kavramlar.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Öğretİmİn PlanlarI.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM , program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİMİN TEMEL KAVRAMLARI
Program Geliştirme ve Öğretim
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Eğitimin ve Toplum.
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Uz. Emete Gerçel YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ Eğitim Fakültesi Dr. Emete GERÇEL
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretmenlik Mesleği.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Pedagojik Formasyon Eğitimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
program gelİŞtİrme TEMEL KAVRAMLARI
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.

Kültürleme Kültürel değerlerin bireye kazandırılması sürecidir. Örn. Çocuklara ana dili öğretmek

KÜLTÜRÜN BOYUTLARI Kültürlenme Kültürleme Gelişigüzel Zoraki Kasıtlı Eğitim Kültürleşme Kültür

Eğitim Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla (kültürleme yoluyla) istendik yönde değişme oluşturma sürecidir.

Eğitim Eğitim Yaşantı Davranış İstendik Süreç Kasıtlı Kültürlenme

SİSTEM YAKLAŞIMI AÇISINDAN EĞİTİM

EĞİTİM EĞİTİMİN TÜRLERİ Formal Eğitim Örgün Eğitim Yaygın Eğitim Halk Eğitimi Hizmet İçi Eğitim İnformal Eğitim

İnformal (Plansız) Eğitim Yaşam içinde kendiliğinden oluşur. Amaçlı, planlı ve programlı değil; gelişigüzeldir. Ailede, sokakta, işyerinde, gazete okurken, televizyon izlerken kendiliğinden gerçekleşir. Öğrenme yolu gözlem ve taklittir. Kazanılan davranışlar istendik ve istenmedik olabilir. Formal eğitimle iç içedir. Yaparak yaşayarak öğrenme baskın olduğundan çoğu zaman formal eğitimden daha güçlüdür. Örnek: Arkadaş çevresinden sigara içmeyi öğrenen öğrencinin durumu

Formal (Planlı) Eğitim Amaçlıdır. Önceden hazırlanmış bir program çerçevesinde planlı olarak yapılır. Eğitim süreci öğretmen tarafından planlanır, uygulanır ve değerlendirilir. Eğitim süreci başlangıcından bitişine kadar kontrollüdür. Belli bir ortam ve mekanda (okul, ordu, halk eğitim merkezleri vs.) gerçekleştirilir. İstendik davranışlar kazandırılır.

Örgün Eğitim Belli yasalar çerçevesinde, belli plan ve program uyarınca belli yaş grubundaki bireylere okul ortamında verilen eğitimdir. Uzun sürelidir. Yaş gruplaması vardır. Kademelidir, aşamalıdır, önkoşulluk ilişkisi içindedir. Belli kademeleri toplumun tüm bireyleri için zorunludur. AŞAMLARI: Okul öncesi-ilk-orta okul-ortaöğretim-yükseköğretim-lisansüstü-doktora.

Yaygın Eğitim Örgün eğitim olanaklarından hiç yararlanmamış durumda olanlara, gittikleri okullardan erken ayrılanlara ya da örgün eğitim kurumlarında okumakta olanlara ve meslek dallarında daha yeterli duruma gelmek isteyenlere uygulanan eğitimdir. Yaş gruplaması yoktur. Gereksinim duyuldukça yapılır. Belli konu ve alanlarla sınırlıdır. Temel işlevi, okul eğitimini tamamlamak ve insanları yaşam boyu eğitmektir. Öğrencilere belge verilmektedir.

Not: Öğrenme öğretmenin ön koşuludur ancak öğretme öğrenmenin önkoşulu değildir.

Öğrenmenin Özellikleri Davranışta gözlenebilir değişme olmalıdır. Yaşantı ürünü olmalıdır. Davranıştaki değişme nispeten kalıcı olmalıdır. Davranış geçici olmamalıdır. Davranıştaki değişme sadece büyüme yada olgunlaşma sonucunda oluşmamalıdır.

Okul Toplumdaki bireylerin eğitilmesi işlevini üstlenen kurumların ortak adıdır. Okullarda bir grup öğrenciye, - toplumun ve bireyin ihtiyaçlarına göre - önceden hazırlanan programlar doğrultusunda - öğretim faaliyetleri sunularak, - öğrencilerde istendik davranış değişikliği meydana getirmeye çalışılır.

 Bu eğitim ve öğretim etkinliklerinin gerçekleştiği yer neresidir? Okul kontrollü bir ortamdır. Okulda, öğrenciye kazandırılacak bilgi, beceri ve tutumlar önceden belirlenmiştir ve bunlar, bu konuların uzmanı olan öğretmenler tarafından planlı bir biçimde, düzenlenen öğretim faaliyetleriyle kazandırlılır.  Bu eğitim ve öğretim etkinliklerinin gerçekleştiği yer neresidir?

teşekkürler