HOŞ GELDİNİZ TÜLAY ÇETİN BAHAR AKBAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Advertisements

Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
HOŞ GELDİNİZ.
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Sorumluluk kısaca, “bireyin uyum sağlaması, üzerine düşen görevleri yerine getirmesi,başkalarının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarına.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÇOCUKLARDA ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
ERGENLE İLETİŞİM.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
“Hayatın Ortağı Olmak…”
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

HOŞ GELDİNİZ TÜLAY ÇETİN BAHAR AKBAŞ

ÇOCUKTA ÖZGÜVEN ve SORUMLULUK

beklenmedik güçlüklerle baş edebilmelerini ve Özgüven; Çocukların yeni şeyleri deneme konusunda kendine güvenmelerini, engeller karşısında çaba göstermeye devam etmelerini, başkaları ile sağlıklı etkileşimlerde bulunmalarını, beklenmedik güçlüklerle baş edebilmelerini ve kendi davranışlarını etkin bir şekilde idare edebilmelerini sağlar.

Çocuğa sürekli değişen dünya ile baş etmek ve buna uyum sağlamak için Güçlü bir özgüven duygusu, Çocuğa sürekli değişen dünya ile baş etmek ve buna uyum sağlamak için gerekli esnekliği ve kaynakları sağlar. Çocuğun okulda kendisiyle alay edilmesinden, elindeki oyuncağının alınmasına ve ergenlik döneminde alkol, uyuşturucu gibi zararlı maddeleri reddedebilmeye kadar pek çok konu ile mücadele edebilme yeteneğini artırır.

Çocukta özgüven eksikliğinin temel Sinyalleri: - Kendi başına hiç bir karar alamaz, her şeyi ebeveynlerine sorar ve onay ihtiyacı hisseder. Hata yapmaktan çok korkar. İçe kapanıktır, sessizdir, yaşıtları ile iletişim kurmakta zorlanır. Hakkını koruyamaz, kendisini savunamaz. Davranışları tutuktur. - Uyaranlara karşı orantısız ve abartılı tepkiler verebilir.

Özgüven:Baskıcı ortamda,uyguladıkları kuralların nedenlerini çocuklarına açıklama gereği duymayan ailelerde, yeterince gelişmez. ( heykeltıraş aileler) ÖZGÜVEN: Özgür ve demokratik aile ortamlarında, olayların nedenlerini açıklayan,ÇOCUĞUN İHTİYAÇLARINI göz önünde bulunduran anne ve baba yaklaşımıyla gelişebilir. (Bahçıvan aileler)

Çocukların Özgüvenlerini Geliştirmek İçin Neler Yapılabilir

Çocuklarla konuşurken; kendilerine güvendiğimizi, onların seçiminin bizim için değerli olduğunu vurgulamamız gerekir.

Bu senin seçimine bağlı… Eğer sen istiyorsan… * Senin de fikrini almak istedik. Buna sen karar ver. Bu senin seçimine bağlı… Eğer sen istiyorsan… Sen öyle uygun gördüysen… Sence nasıl olur?

Var olmalarının sizin için ne kadar önemli olduğunu onlara gösterin. İyi ki varsın.. Seni çok seviyorum. Benim için değerlisin. Sensiz bir hayatı düşünemiyorum.

Kendilerine olan özgüvenlerinde sarsıntı gördüğünüz an harekete geçin. Ben senin bunu yapabileceğine inanıyorum. Sen istediğin her şeyi başarırsın. gibi…

* Çocuğunuza kendisine has yeteneklerini ortaya çıkartmasında yardımcı olun. Çeşitli aktivitelere katılmasına Değişik ortamlara girmesine yeni arkadaşlıklar kurmasına fırsat yaratın..

Yaptıkları ve ilgilendikleri şeylerin sizin için ne kadar önemli ve değerli olduğunu gösterin. Çok güzel bir çalışma.. - Ne kadar yaratıcı bir gücün var, şu yaptığın harika şeye bak…….. Mükemmel bir ödev hazırlamışsın… Tabloda kullandığın renkler ne kadar uyumlu….

-Ben senin bunu yapabileceğine inanıyorum. Çocuğunuza güvenmeyi öğrenin ve bunu sergileyin ki o da kendisine güvensin. -Ben senin bunu yapabileceğine inanıyorum. Sana güvenim sonsuz. İstediğinde yapamayacağın hiçbir şey yok… Birlikte vakit geçirin.

Beklentileriniz çocuğunuzun seviyesine uygun olsun, onu aşacak beklentilerden kaçının. Kendi ideal ve standartlarınızı çocuğunuza dayatmayın. O sizin yapamadıklarınızı başarmakla görevli değildir. Sizin beklentileriniz onun beklentileri OLMAYABİLİR.

Yapması gereken şeyleri onu yerine siz yapmayın. Sadece çok özel yetenek ya da başarılarına değil, her şeyine değer verdiğinizi ve taktir ettiğinizi belirtin. -Günlük hayattaki küçük başarıları v.b.

Çocuğunuzla ilgili problemleri onu suçlamadan ya da onun karakterini eleştirmeden tartışın. Davranışı zorlama ile değiştirebilirsiniz ama kişiliğini değiştiremezsiniz. Yani yapılan iş ile kişiyi ayırın. Sen zaten hep böylesi… Ne kadar inatçısın… Ne kadar tipik bir çocuksun. Siz çocuklar… Sen kendini zeki mi sanıyorsun?

Onların özgüvenlerini yükseltmek için olumlu ve sevgi dolu bir dil kullanın: Seninle gurur duyuyorum. Seni görünce çok mutlu oldum Seni çok özledim.Senden tüm gün ayrı kalmak çok zor. Seninle oyun oynamaya bayılıyorum. İyi ki bu gün seninle kaldım.

SORUMLULUK

* Sorumluluk, başkalarının haklarına saygı göstermek ve kendi davranışlarının sonuçlarını kabul etmektir.

* Çocuğa sorumluluk vermek, kişilik gelişimine pozitif yönde etkileyen ve hızlandıran bir unsurdur. * Uygun dozda (yaşına, cinsiyetine, fizik gücüne uygun) yüklenen sorumluluk;

* Çocuğun kendine güvenini arttırır, * Paylaşma ve başarma duygularını tatmin eder, * İnsiyatif koyma, çevresini ve kendini organize ve kontrol etme becerilerini geliştirir.

ÖNERİLER

Çocuğa kendine yetmeyi ve kendi kendini yönetmeyi öğretin *Çocuğa kendine yetmeyi ve kendi kendini yönetmeyi öğretin. Öyle bir özgür ortam hazırlayın ki, ayakları üzerinde durmayı, kendi kanatlarıyla uçmayı öğrenebilsin.

* Çocuğa yaşına ve gelişim düzeyine uygun görev ve sorumluluklar verin.

* Yardım almadan banyo yapabilmek, ÖRN:Sekiz ve Dokuz Yaş Çocuklarının Alabilecekleri Sorumluluklar * Yardım almadan banyo yapabilmek, * Çekmece ve dolaplarını temiz ve düzenli tutmak, * Kimse söylemeden okul giysilerini değiştirmek, * Kimse söylemeden derslerini düzenli olarak yapmak,

On Bir ve On İki Yaş Çocuklarının Alabilecekleri Sorumluluklar * Evde tek başına kalmak, * Bağımsız olarak kendi ödev programını yürütmek, * Kendi başına ulaşım araçlarına binmek, * Toplu yerlerde (kütüphane, tiyatro vb.) gerektiği gibi davranmak, * Kendisine uygun hobileri bulmak ve sürdürmek,

* Sorumluluk alma konusunda çocuğun gösterdiği çabalara saygı duyun. * Onu görev ve sorumluluklarıyla baş başa bırakın. * Çocuğun seçim yapmasına izin verin.

Onun adına düşünmek yerine, kendi başına düşünmesini sağlayın * Onun adına düşünmek yerine, kendi başına düşünmesini sağlayın. Sorununu çözmek yerine, kendi sorununu çözmesine fırsat vermeniz, çocuğunuzun sorumluluk duygusunu geliştirecektir.

* Çocuğunuzun deneyim ve girişimlerindeki yanlış sorunları kırıcı biçimde eleştirmeyin. * Evde net kurallarınız olsun ve bunlar duruma, olaylara ve sizin içinde bulunduğunuz psikolojik duruma göre değişmesin.

* Çocuğunuza sevildiğini, istendiğini ve sizin için önemli olduğunu hissettirin. * Çocuğunuza iyi davranmanız ve yumuşak bir sesle konuşun.

TEŞEKKÜR EDERİZ