ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cerrahi sonrası hızlandırılmış nekahat ülkemiz koşulları için uygun değildir Dr. M. Bülent Tırnaksız Genel Cerrahi Anabilim Dalı Hacettepe Üniversitesi.
Advertisements

Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME ASSESSMENT Ders 1: Tarihsel, Felsefi ve Yasal Boyutları Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Drama etkinlikleri planlanırken;
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Nazlı ÖZTÜRK.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE DEĞERLENDİRME

Zihinsel engelli çocukların uygun eğitim programlarına yerleştirilmelerinde tanılama önem taşımaktadır. Zihinsel engelli çocukların tanılandıktan sonra özel eğitim hizmetlerinden yararlanmaları sağlanmalıdır. Eğitim hizmetlerinin niteliğini tanılama belirlemektedir.

ZİHİNSEL ENGELLİLERİN TANILANMASI Tıbbi tanılama Eğitsel tanılama

TIBBİ TANILAMA Tıbbi verilerin ve psikometrik ölçümlerin esas alındığı tanılama modelidir. Bu modelde zedelenmenin oluş zamanı, yeri, derecesi ve engelin nasıl bir gelişme göstereceğine dair veriler üzerinde durulmaktadır. Tıbbi tanılama modelinde psikiatri klinikleri veya rehberlik ve araştırma merkezlerinde standart zeka ve uyum testleri uygulanarak normalden sapmalar belirlenmektedir.

Tıbbi tanılama modelinde zeka testleri ve uyum testleri kullanılmaktadır. Zeka testleri ; genelikle grup ve bireysel olarak uygulanmaktadır. Bireysel zeka testlerinden Stanford-Binet ve Weschler çocuklar için zeka testi yaygın olarak kullanılmaktadır.

Uyum testleri ile uyumsal davranışları ölçmek oldukça güçtür. Günümüzde pek çok uyumsal davranış ölçeği kullanılmaktadır. En yaygın olanı Uyumsal Davranış Ölçeğidir. Ölçek,iki bölümden oluşur:İlk bölüm günlük yaşam becerilerine ayrılmıştır. İkinci bölüm,davranış ve kişilik özelliklerine ayrılmıştır.

EĞİTSEL TANILAMA Tıbbi süreçlere ek olarak yetersizliğin eğitim süreçlerini etkilemesi ve çocuğun bilişsel, duyuşsal, eğitsel performanslarına dair bilgilerin toplanmasını içermektedir. Çocuğun eğitsel değerlendirilmesinde gözlem ve ölçüt bağımlı testlerden yararlanılmaktadır.

DEĞERLENDİRME Zihinsel engelin derecesi belirlendikten sonra,uygun eğitim yaşantılarına karar vermek için,değerlendirme ekibindeki uzmanlar kendi uzmanlık alanlarına göre çocuğu değerlendirirler. Okul psikologu, çocuk gelişimi ve eğitimcisi,sınıf öğretmeni çocuk için uygun psikolojik,eğitsel ve davranışsal değerlendirme araçlarını seçer.

Çocuğun eğitim ortamlarındaki performansı gözlenir. Çocuğun ailesi ve çocuğun gelişimi ile ilgili ekip üyeleri ile görüşme yapılır.

Aile daha çok çocuğun okul dışındaki ortamlardaki performansa, fizyoterapist, uğraşı terapisti,beden eğitimi öğretmeni, çocuk gelişim ve eğitimcisi gelişim alanlarına, konuşma terapisti iletişim becerilerine, doktor ve hemşire çocuğun sağlığına ilişkin bilgileri toplar.