Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Bölgelere Göre Meme kanseri yeni vaka görülme ve ölüm durumu (Yüz b inde ) 1.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
ADÖLESAN SAĞLIĞI Yrd. Doç. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD, Konya 1.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
ERGENLİK DÖNEMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
Gestasyonel diyabetli olan ve olmayan gebeler ile gebe olmayan kadınlarda dolaşımdaki fetuin-A düzeyleri ile QUICKI - insülin duyarlılığı arasındaki ilişki.
Obezite (Şişmanlık) GAZİ ORTAOKULU.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ.
Dışa Atım Bozuklukları
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
SAĞLIKLI ERİŞKİNE YAPILMASI GEREKEN AŞILAR
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Program Tasarım Modelleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ERGENLİK PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ERGENLİK DÖNEMİNDE CİNSEL KİMLİĞİN KAZANILMASI

ERGEN CİNSELLİĞİ Ergenlik, cinsel araştırmalar ve deneyler zamanıdır. Cinsel fanteziler ve gerçekler araştırılır ve cinsellik kimliğiyle özdeşleştirilir. Cinsellikle ilgili doyumsuz bir merak vardır. Cinsel Kimlik Geliştirme: Yeni beliren cinsel duygularla başa çıkmak ve cinsel kimlik oluşturmak çok yönlü ve uzun bir süreçtir. Bu süreç; cinsel duyguları kontrol etmeyi, yeni yakınlıklar geliştirmeyi, kötü sonuçlardan kaçınmak için cinsel davranışı kontrol edecek becerileri geliştirmeyi içerir.

Bu süreç cinsel duyguları kontrol etmeyi, yeni yakınlıklar geliştirmeyi, kötü sonuçlardan kaçınmak için cinsel davranışı kontrol edecek becerileri geliştirmeyi içerir.

Cinsel kimlik, fiziksel, sosyal ve kültürel faktörlerin rol oynadığı bir bağlamda gelişir. Bir ergenin cinsel kimliği, etkinliklerini, ilgilerini, davranış şekillerini ve cinsel yönelimini içerir. Bazı ergenler cinsel olarak güçlü bir şekilde uyarılırken diğerleri az uyarılır. Bazı ergenler cinsel olarak aktifken diğerleri değildir.

Ergenlerin Cinsel Davranışlarının Zamanlaması: Cinsel ilişkinin başlama yaşı ülkeden ülkeye, erkek ve kadın olmaya, diğer sosyoekonomik etkenlere bağlı olarak değişir. Ergen Cinsel Davranışında Risk Faktörleri: Uyuşturucu kullanma Suçluluk Okulla ilgili sorunlar Kızlarda alkol kullanma, Erken adet görme, Kötü anne baba-çocuk ilişkisi

Pek çok ergen, özellikle de ergenliğin başındakiler cinsel tecrübeye duygusal olarak hazır değildirler. Ergenlikte cinsel problemler erken ergenlikte cinsel yaşantısı olmanın yanı sıra şu bağlamsal faktörleri bağlar: Sosyoekonomik faktörler, aile ve ana babalık becerileri, akranlar, akademik başarı.

Gebeliği Önleyici Uygulamalar: Gerekli tedbirler alınmadığında cinsel ilişki önemli riskler taşır. Gençler iki türlü tehlike ile karşı karşıyadır: İstenilmeyen gebelik ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar Gebeliği önleyici uygulamalarla bu riskler önemli ölçüde azaltılabilir.

Ergenlerin gebelik önleyicileri kullanmalarında artış görülmüştür. Gebelik önleyicilerin kullanılmasındaki artışa rağmen cinsel olarak aktif ergenlerin birçoğu bu araçları kullanmamakta ya da tutarsız bir biçimde kullanmaktadırlar. Cinsel Yoldan Geçen Bulaşıcı Hastalıklar: Öncelikle cinsel ilişki, oral-genital ilişki ile bulaşır.

Hamileliği önleyici ilaçlardan ve araçlardan bazıları, doğum kontrol hapı veya rahim içi araçlar bulaşıcı hastalıkları önlemek için kullanılmaz. HIV, genital herpes, gonore, klamidya cinsel yolla bulaşan hastalıklar arasındadır.

Ergenlikte Hamilelik: Ergen annelerin az kilolu, nörolojik sorunları olan hastalıklara direnci düşük bebek dünyaya getirme ihtimalleri yüksektir. Ergen anneler sıklıkla okulu bırakır. Yapılan araştırmalar ergen annelerin daha çok davranış bozukluğu gösterdiklerini sergilemektedir. Ergen annelerin alt sosyo ekonomik düzeyden olmaları büyük bir olasılık taşır.

Ayrıca birçok ergenin hamile kalmadan önce akademik başarısı düşüktür. Hamile ergenlerin ve annelerin eğitimsel ve mesleki fırsatlarını arttırmak için ciddi ve kapsamlı çabalara ihtiyaç vardır. Ergenler yaşlarına uygun aile – hayat eğitiminden faydalanabilirler.