Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş. Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ANA BABA VE ERGENLİK.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Dövüş ustası olanlar öfkelenmezler. Kazanma ustası olanlar korkmazlar
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
İLETİŞİM.
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Kişilik Bozukluklarında Tedavi ve Sağaltım
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Otomatik Düşünce İnsanın duygularını ve davranışlarını belirleyen yaşanılan durumun kendisi değil, o duruma yönelik otomatik düşüncelerdir. Otomatik düşünceler.
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
4.Sınıf Türkçe Dersi Hazırlayan: Ayşe Adıgüzel
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Çözüm Odaklı Kısa Süreli Psikolojik Danışma
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Kişilerarası iletişim çatışmaları
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
Patolojik Teknoloji Kullanımı
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
SOSYAL BİLİŞ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ANA BABA VE ERGENLİK.
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT). Davranışçı Terapi-Davranışçı Öğrenme Kuramı Davranışçı terapistler-Davranışçılık; psikanalitik yaklaşımcıların aksine.
PSİKOTERAPİLER Prof Dr Süheyla Ünal.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Sunum transkripti:

Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş

Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar verebilir. Somut varlık ve eylemler değil, esasında onlara yüklediği anlamlar insanları rahatsız etmektedir. Olaylar önemli değildir; onları algılayışımız önemlidir.

Olumsuz otomatik düşüncelerimiz; kendi yanlı düşüncelerimizi kattığımız, gerçekçi olmayan, kanıt sunulamayan (Epiktetosun da dediği gibi) olayları farklı algılamalarımızdır. Olumsuz otomatik düşüncelerimiz bilinçli bir yargılama süreci olmaksızın oluşan, duygularımızı ve davranışlarımızı etkileyen zihinsel bir süreçtir. Olaylar önemli değildir; onları algılayışımız önemlidir.

Bilişsel Davranışçı Terapiye göre; Duygu ve davranışlarımızın altında yatan süreç düşüncelerimizdir ve düşüncelerimizin farkına vararak, onlardaki yanlışları görerek ve yanlışların yerine daha akılcı ve mantıklı düşünceleri koyarak; duygularımızı ve davranışlarımızı kontrol edebiliriz.

Bilişsel Terapi: Hatalı veya yanlış düşünceler ile tepkilerin altında yatan uyumsuz inançları dönüştürerek; aşırı emosyonel tepkileri ve başarısızlığa neden olan davranışı azaltma girişimlerinin söz konusu olduğu bir psikoterapi sistemidir. Beck ve ark. 1976, 1979, 1993

Bilişsel Davranışçı Terapide Yaklaşım: İşbirliği gerektirir (güven oluşmalıdır). Aktif Açık-uçlu sorulara dayalıdır. Oldukça yapılandırılmış ve odaklıdır.

Olay Emosyon Olaya verdiğimiz anlam ‘Sağ Duyu’ Modeli Bilişsel Model

Sokakta yürüyorsunuz. Sizin tanıdığınız biri, sizi tanımadan yanınızdan geçip gitti ….

4 Yorum – 4 Emosyon Onun beni görmesini istemem, ona ne söyleyeceğimi bilemeyeceğim – o benim aptal ve sıkıcı biri olduğumu düşünecek. Kimse benimle konuşmak istemez, kimse benden hoşlanmaz. O kendini beğenmiş birisi ! Muhtemelen geçen geceki partiden dolayı akşamdan kalma !

Teşekkürler….