Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

# Öğretilecek konuların bilgisayar programlama dil ve sistemlerinden yararlanarak öğretim amacıyla bilgisayara uygulanması sonucu oluşturulan ders programıdır.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bireyi Tanıma Teknikleri I
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocukluk Döneminde Bilgisayar Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Çocuklara Yönelik Bilgisayar Programları ve Özellikleri

Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan eğitim yazılımları çocuğun yaşına ya da okuduğu sınıfa göre ayrılır. Çocuğun yaş seviyesi onun öğrenme becerisi ile ilgilidir. Eğitim yazılımları, öğretim sürecinde bilgisayar kullanılarak, bilgisayar destekli öğretimi gerçekleştirmek amacıyla hazırlanmış olan gereçlerdir. Bu nedenle, eğitim yazılımları, mevcut öğretim sisteminin amaçlarına uygun bir şekilde belirlenmiş ders programları doğrultusunda, bilgisayarın yardımcı araç olarak kullanılmasını sağlar. Eğitim yazılımları için aynı zamanda “eğitici yazılım” ve “öğretim yazılımı” adları da kullanılır.

1. Yazılım dili kesinlikle Türkçe olmalıdır. 2. Yazılımlar; ölçme değerlendirme, gelişim, okul öncesi eğitim alan uzmanlarının görüşleri alınarak tasarlanmış olmalıdır. 3. Tasarım açısından kullanılan renkler, animasyonlar, objeler çocuğun ilgisini çekebilecek biçimde tasarlanmış olmalıdır. 4. Yazılımda kullanılan objeler, animasyonlar çocuğun seviyesine uygun olmalıdır.

5. Yazılımlar içerik olarak çocuğun seviyesine uygun olmalıdır. 6. Yazılımlar tasarım ve içerik olarak çocuğun ilgisini çeken, onu Bilgisayar destekli eğitim ile etkileşime güdüleyen nitelikte olmalıdır. 7. Çocuğun Bilgisayar destekli eğitime olan ilgisini öğretmeyi amaçladığı bilgiye yönlendirebilmelidir. 8. Yazılımda kullanılan yönergeler çocuğun okuma yazma bilmediği dikkate alınarak sözel olarak verilmelidir. 9. Yazılımlar, çocuğun yetişkin yardımına ihtiyaç duymadan da kullanabileceği biçimde tasarlanmış olmalıdır.

Eğitim Yazılımı Türlerinin Geneline Yönelik Olarak Bu Ölçütler Şöyle Sıralanabilir.

Hedef kitleye uygunluk ve öğrencilere kazanacakları yeterlik ve becerilerin bildirilmesi. Açık ve anlaşılır yönlendirmeler ve önceki bilgilerin tekrarı. Gerektiğinde önceki bilgilerin işe koşulması ve içeriğin güncel ve doğru bilgileri içermesi. İçeriğe ve yaşa uygun sözcük kullanılması ve içeriğin uygun uzunlukta olması. Gerçekçi ya da en azından olası örnek olaylara yer verilmesi, güdülenme ya da algılamaya yönelik uygun grafik, renk, ses vb. öğelerin kullanılması. Etkinliklerin zorlayıcı ama çözümü sağlanabilir yapıda olması.

İçeriğin sunumunda öğrenci kontrolü ve yardı seçeneklerinin bulunması. Sayısız seçenekte (rastlantısal) alıştırma etkinlikleri. Basitten karmaşığa ilerleyen alıştırmalar ve alıştırma etkinliklerinin sayısının öğrenci düzeyine uygunluğu. Alıştırmaların güçlük düzeyine göre gruplandırılması.

Takımlar halinde sorun çözmeye olanak tanınması ve olumlu geri bildirim. Yanıtların hataların belirlenmesine yönelik değerlendirilmesi ve doğru/yanlış yanıtların belirlenip depolanması. Öğrencinin sorun çözme alışkanlıklarının kayıt edilebilmesi. Yanlış yanıtların tipik nedenlerinin belirlenmesi. Öğrenci gelişimini belirleyen ve bildiren yapıların bulunması. Geçerli/işlevsel ön ve son testler. Sorun çözümlerinde harcanan zamanın kaydedilebilmesi ve tüm etkinliklerin geneline yönelik değerlendirme yapılması. Öğretiye öğrencilerin durumu hakkında rapor sağlayabilme ve gerektiğinde yardımcı materyallerin sağlanması biçiminde ifade edilebilir.