Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
REHBERLİK.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER ve UYGULAMALARDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
Yapısal Kişilik Kuramı
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Kişilerarası iletişim çatışmaları
STRES VE STRES TEPKİLERİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Ebeveynlik Kuram ve Araştırmalarıı
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapısal Kişilik Kuramı
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Transaksiyonel analiz
Suç Olgusu, Nedenleri ve Sonuçları
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÜSTÜNLÜK ARAMA KURAMI - Adler Doğum Sırası En büyük çocuk; tacını yitirmiş kraldır. Yaşamının ilk yıllarında çevresinin ilgi merkezindeyken ve her.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
EMPATİK İLETİŞİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN Konu: Transaksiyonel Analiz

Transaksiyonel analiz yaklaşımını Eric Berne (1910 - 1970) tarafından geliştirilmiştir.

Berne ordudaki günlerinde sezgi konusuna incelemeler yapmış ve ego imajı kavramını geliştirmiştir. Psikanalitik tedavinin yavaş ilerlemesi ve de hastaya tedavide edilgen bir rolün verilmesinden duyduğu rahatsızlık, onun tedavide yeni bir yaklaşımı aramasına neden olmuştur. Bu arayışları onun kuramının temelini oluşturacak olan ego durumlarını fark etmesine yol açmıştır.

Berne 1954-1958 yılları arasında ego durumlarının tanımlanması veya yapısal analiz, bireyler arası etkileşimlerin analizi, açık olduğu kadar gizil transaksiyonlar dizisinin analizi (oyun analizi) ve hastanın tüm yaşamını uzunlamasına inceleyerek geleceğini inceleme ve tahmin etmeyle ilgili görüşlerini oluşturmuştur.

Transaksiyonel analiz yaklaşımının, "insanların yaptıkları, düşünce biçimleri ve duygusal tarzından kendilerinin sorumlu olduğu" şeklinde bir varsayımı bulunmaktadır. Başka insanlar bizim belli bir şekilde hissetmemizi sağlayamaz; tersine, içinde bulunulan duruma geniş ölçüde kendi seçimimizle tepkide bulunuruz. Müracaatçıları kişisel sorumluluk almaktan nasıl uzak durduklarıyla ilgili olarak onları yüzleştirmek ve müdahale sürecinde sorumluluk almalarını sağlamak gereklidir.

Temel Yaşam Pozisyonları Bireyin kendisine ve başkalarına ilişkin algılarını dayandırdığı temel duruma, “yaşam pozisyonu” denilmektedir. Yaşam pozisyonları kavramı; bir kimsenin yalnızca kendisi ve başkalarıyla ilgili görüşleriyle sınırlı olmayıp, temelde psikolojik bir durumu ifade etmekte ve bireyin kendisine ve başkalarına ilişkin duygu, düşünce ve davranışlarını içermektedir.

Ben iyi değilim – Sen iyisin Ben iyi değilim – Sen iyi değilsin Ben iyiyim – Sen iyi değilsin Ben iyiyim – Sen de iyisin

Temas İletisi Gereksinimi Temas iletileri; sözel ve sözsüz, olumlu (övgü, tamamlayıcılık, kabul, sevme, ödüllendirme, sempati, şefkat, teselli etme, iyi yapılan işten keyif alma) veya olumsuz (bastırma, engelleme, kötüleme, eleştirme, alçaltma, dalga geçme, azarlama, çıkışma, paylama, cezalandırma), koşullu (gizli motiflerle temas kurma, ne olduğundan ziyade ne yaptığına göre temas verme, performans yönelimli, rahatlatma – memnun etme yönelimli) veya koşulsuz olabilir.

Zamanı Yapılandırma Geri Çekilme Tören Vakit Geçirme Etkinlik Psikolojik Oyunlar Samimiyet

Ego Durumları Ebeveyn Yetişkin Çocuk