Ziya Paşa (1825 – 1880).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
11.Ve 12. yüzyıllarda İslamiyet ve Türk Kültürü
Advertisements

NAMIK KEMAL ( ).
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Türkçülük akımının nazariyatçısı / sosyolog / fikir adamı/ eğitimci
GENELGELER VE KONGRELER
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ
ÖZEL YAŞAMI Gülay ERYENTÜ 10 FB-B 31
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ.
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
HAZIRLAYAN BAYRAM KARAAYTU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 1.ÖĞRETİM
ŞİNASİ ( ) 1860'dan sonra gelişen edebiyatımız ise bütün istikametlerde Şinasi'nin başlattığı yollardan yürümüştür.
Ziya Gökalp (23 Mart Ekim 1924).
Hazırlayan: Yasin tunç
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Performans Ödevi Ders : Dil ve Anlatım Konu : Makale (Makale Nedir?Makale Çeşitleri Nelerdir ? Makalenin Özellikleri) Öğrenci Bilgileri İsim: Burak.
HAZIRLAYAN SERPİL ÖZDEMİR
AMASYA GÖRÜŞMELERİ 22 Ekim 1919
TANZİMAT DÖNEMİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
Tanzimat dönemi öğretici metinler
Nedim’in Hayatı.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
BESNİ ANADOLU İMAM HATİP VE İMAM HATİP LİSESİ TURK DİLİ VE EDEBİYAT DERSİ ÖĞRETMENİN ADI SOYADI:AHMET KURT HAZIRLAYANLAR; SEYDİ EMRE MEHMET SEVİNDİ.
TANZİMAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
İBRAHİM ŞİNASİ
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
AİT Ders çalışma soruları.
NAMIK KEMAL.
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
TÜRK LİRASININ ARKA YÜZÜNDEKİ İSİMLER. 5 TL Ord. Prof. Dr. Aydın Sayılı.
TANZİMAT EDEBİYATI 1. DÖNEM
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR.
Divan Edebiyatı Nazım Biçimleri
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Servet-İ fünun edebİyatI
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU İstanbullu Hoca olarak da anılan Reşit Efendi hangi romanın kahramanıdır?
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
ZİYA GÖKALP ( ).
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Hisarcılar (HİSAR GRUBU)
Engin DEMİRCİ Malatya 2016.
SÜLEYMAN NAZİF ( ).
EDEBİ KİŞİLİĞİ ve ESERLERİ

İBRAHİM ŞİNASİ.
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
 Türkî-î basit, basit türkçe demektir. Sadece Türkçe kelimelerden oluşmuş ya da ağırlıklı olarak Türkçe kelimelerden oluşan unsurlara denir. Türkçe kelimelerle.
 NECİP FAZIL KISAKÜREK KİMDİR?  Ahmet Necip Fazıl Kısakürek, 26 Mayıs 1904 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. Eğitim hayatını Fransız Frerler Mektebi'nde,
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
HÜSEYİN SUAT YALÇIN. ■Hüseyin Cahit Yalçın'ın ağabeyi. Tıbbiye'yi bitirdikten sonra (1886), bir süre Midilli ve İstanbul'da hekimlik yaptı. Uzmanlık.
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
ZIYA GÖKALP (23 MART EKIM 1924). Ziya Gökalp, özellikle Milliyetçilik ve Türkçülük üzerine kaleme aldı ğ ı eserleri ile ünlenmiştir. 18 yaşında.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
ANI Bir kimsenin başından geçen ya da kendi, döneminde ortya çıkan olay ve olguları Gözlemlerine, bilgilerine dayanarak anlattığı yazı türüdür.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
TÜRK EDEBİYATI EVRELERİ
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Sunum transkripti:

Ziya Paşa (1825 – 1880)

Ziya Paşa, 1825 yılında İstanbul’da doğdu Ziya Paşa, 1825 yılında İstanbul’da doğdu. Asıl ismi Abdülhamid Ziyaeddin’dir. İlk ve Orta öğreniminin bir bölümünü Süleymaniye’deki Edebiye Mektebi’nde yaptıktan sonra Bayezid Rüştiyesi’ne geçti ve bir yandan da özel derslerle Arapça ve Farsça öğrendi. Sadaret Mektub-i Kalemi’nde memurluk; ardından da Saray Mabeyn Katipliği yapmıştır. Edebiyata divan şiiri yolunda yaptığı şiir çalışmalarıyla girmiştir. Ali Paşa sadrazam olunca saraydan uzaklaştırılmış;

Kıbrıs, Amasya mutasarıflıkları, Meclis-i Vâla üyeliği görevlerinde bulunmuştur. 1867’de “Yeni Osmanlılar Cemiyeti”ne girmiş ve Namık Kemal ile Fransa’ya kaçmış, onunla “Hürriyet”gazetesini çıkarmıştır. Mustafa Fazıl Paşa‘nın araya girmesiyle İstanbul’a dönmüş, kimi görevler yaptıktan sonra vezirlik (paşa) rütbesiyle Suriye Konya ve Adana valilikleri yapmıştır. 17 Mayıs 1880 tarihinde Adana’daki görevi devam ederken vefat etti.

Ziya Paşa, Tanzimat dönemi Türk edebiyatının önde gelen üç isimden biridir. Ziya Paşa o dönem içerisinde "muhalif bir kimlik" olarak değerlendirilmektedir. Edebi Kişiliği Ziya Paşa, Tanzimat dönemi Türk edebiyatının önde gelen üç isimden biridir. Bu dönemin genel özelliği olan ikiliği bünyesinde en iyi temsil eden edebiyatçılardan biridir. Ali ve Fuat Paşalar gibi dönemin önemli paşalarıyla girdiği makam-mevki mücadelesi ve bu mücadelenin sonucu olan olaylar, onu zaman içerisinde hikmetler üreten bir hakim ve bilge adam katına çıkarmıştır. Onun edebiyatını besleyen en önemli kaynak bürokratik ve siyasi mücadeleleridir. Ziya Paşa o dönem içerisinde "muhalif bir kimlik" olarak değerlendirilmektedir.

Bir şair olarak Ziya Paşa, kuramsal düşünceleri itibariyle eski edebiyat anlayışı ile yeni edebiyat anlayışı , Türk halk edebiyatı ile divan edebiyatı arasında gidip gelmiştir. Bu konuda istikrarsız bir tutum sergilese de büyük ölçüde divan edebiyatı geleneğini benimsemiştir diyebiliriz. Önce Türk edebiyatının temeli olarak halk edebiyatını görüp divan edebiyatını sert bir dille eleştirirken daha sonra tam tersi düşüncelere sahip olmuştur. Özellikle ve ağırlıklı olarak Ali Paşa'ya acımasız bir muhalefet sergilemiştir. En çok da Ali Paşa ile olan çekişmeleri ve ona olan düşmanlığı akıllarda kalmıştır.

Muhteva bakımından onun şiirinde kendi döneminin Batı düşünce, bilim, kültür ve edebiyatının bazı izlerini görmek mümkündür. Batı'nın dilini, bilimini, sanatını, edebiyatını öğrenme gereğine inanır; ancak körü körüne Batı taklitçiliğine şiddetle karşıdır. Milli ve manevi değerler karşısında inkarcı, ihmalci, alaycı ve duyarsız alafranga kesimlere karşı tepkisi serttir. Müslüman bir Türk şairi ve devlet adamı kimliğini titizlikle koruma gayreti içerisindedir. Geleneksel divan şiiri nazım şekillerine, aruz veznine, dil ve üslup anlayışına bağlı kalmıştır. Birçok beyti ya da mısrası günümüzde bile atasözü niteliğinde birer vecize olarak bilinmektedir

-Eş’ar-ı Ziya -Terci-i Bend -Terkib-i Bend -Zafername -Rüya -Arz-ı Hal ESERLERİ -Eş’ar-ı Ziya -Terci-i Bend -Terkib-i Bend -Zafername -Rüya -Arz-ı Hal -Veraset Mektupları -Endülüs Tarihi -Defter-i Amal -Emil Tercümesi -Harabat