KLİMA SİSTEMLERİ 42&pt=Turgutreis+Oto+Klima+Gaz+D olum+Servisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ve ISI.
Advertisements

EVAPORATİF KONDENSER ÖN SOĞUTMA
ISISAN HIGHLIFE KLİMALAR YÜKSEK TEKNOLOJİSİ VE GENİŞ ÜRÜN YELPAZESİ İLE KONFORLU VE ZEVKLİ MEKANLAR SUNAR.
Balans Vanaları.
INVERTER NEDİR? NASIL ÇALIŞIR?
İKLİMLENDİRME ESASLARI
Klima Nedir?.
HAZIRLAYAN:GÜLCAN ÖZTEN CEMİL MİDİLLİ İLKÖĞRETİM OKULU-İZMİR
ETÜD&EĞİTİM MERKEZİ Devre Elemanları Temel Devre Elemanları:
HAVA KOMPRESÖRLERİ Doç.Dr.Adnan Parlak.
Sanayide Enerji Verimliliği Etüdü Çalışmaları
SU HALDEN HALE GİRER.
ISI MADDELERİ ETKİLER.
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 5.SINIF DERS SUNUSU
The art of Engineering The art of Engineering.
TEMEL SORU DÜNYAYI NASIL DEĞİŞTİREBİLİRİZ?TÜM CANLILAR DEĞİŞEN ÇEVREYE NASIL UYUM SAĞLAR.
SUYUN SERÜVENİ.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yoğuşturucular Kaynaklar
SU HALDEN HALE GİRER.
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
DSG.
Damla sulama yöntemi.
SOĞUTMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ
Doç. Dr. Derya Burcu ÖZKAN Yıldız Teknik Üniversitesi
Elektrik Enerjisi Üretimi
MADDE VE ISI.
ISI MADDELERİ ETKİLER.
Hazırlayan; Ali Özhan EREK IFTC İSTANBUL Simulator Technician & Simulator Support Supervisor.
SU HALDEN HALE GİRER.
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
MADDENİN AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN İŞ YAŞAMINA ETKİSİ 1-İklim 2-Gürültü 3-Mekanik Titreşimler 4-Aydınlatma 5-zararlı Maddeler 1.
MADDELERİN AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
TAN I M LAR Kap : İçine akışkan doldurmak için
KOMPRESÖRLERDE ARIZA BULMA
BÖLÜM-4 GENLEŞME CİHAZLARI VE BORU HATLARINDA ARIZA BULMA
BÖLÜM-5 KONTROL SİSTEMLERİNDE ARIZA BULMA
BÖLÜM-8 HİDRONİK VE HAVA TAŞIMA SİSTEMLERİNDE ARIZA BULMA.
DOĞADA SU DÖNGÜSÜ.
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
Evaporatif Klima Erdinç Klima Düşük Maliyet Enerji Tasarrufu Çevre Dostu Çok Kolay Montaj Tüm hakları saklıdır © Erdinç Klima 2009.
VRF SİSTEMLER İLE MERKEZİ SİSTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI TMMOB MAKINA MUHENDISLERI ODASI ADANA SUBE 
BÖLÜM-5.2 ISI POMPALARI VE UYGULAMALARI
PERİYODİK KONTROL ÇALIŞTAYI
TANKERİN ÖZELLİKLERİ.
ISI POMPASI HAZIRLAYAN : Birkan KÖK.
Pompalar Bir sitemde, akışkanın akmasını sağlayan mekanik düzeneklerdir.Sürtünmeden dolayı meydana gelen kayıplara karşı koyabilmek ve yer çekimi kuvvetine.
BÖLÜM-3.1 KONDENSERLER.
İKLİMLENDİRME SOĞUTMA EĞİTİM DANIŞMA VE ARAŞTIRMA DERNEĞİ
BUHAR SIKIŞTIRMALI SOĞUTMA ÇEVRİMİ
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
KİR ÇEŞİTLERİ.
BÖLÜM-3.3 EVAPORATÖRLER.
İKLİMLENDİRME ESASLARI
Isı Pompaları ve Uygulamaları
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
GAZ TÜRBİNLERİ TERMODİNAMİĞİ
OTOMOBİLLERDE HAVALANDIRMA SİSTEMİ
Isı Pompaları ve Uygulamaları
KAT ISITMASI Kat kaloriferi.
TERMİK SANTRAL NEDİR Yanmayla ortaya çıkan ısı enerjisinden elektrik enerjisi üreten merkez. Yanma, bir kazan yada buhar üretecinde gerçekleştirilir ve.
VRF SİSTEMLERİ MMO ADANA ŞUBE / MERVE ECEMİŞ
Kaynama Noktası: Isıtılan bir sıvının gaz fazına geçtiği sıcaklıktır
HİDROLİK SUNUM 7 KAVİTASYON.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KLİMA SİSTEMLERİ 42&pt=Turgutreis+Oto+Klima+Gaz+D olum+Servisi

Soğutma sistemi iç ortamı arzu edilen konfor sıcaklığına ulaştırdığı zaman kompresör; termostatik olarak elektromanyetik kavramanın enerjisinin kesilmesiyle devreden çıkarılır. İç ünite fanı çalışmaya devam eder. Bir süre sonra hem dış ortam hem de iç ortam kaynaklarından (insan ve araç içi cihazlardan) gelen ısı, sıcaklık artışına neden olur ve tekrar kompresör elektromanyetik kavramanın enerjilenmesiyle devreye girerek soğutma başlar.

Klima isteğe bağlı olarak sadece havanın kurutulmasında da (nem almada) kullanılabilir. Bu fonksiyon seçildiğinde iç ünite fanı durur, hava içindeki nem evaporatör yüzeyinde yoğuşturularak dış ortama atılır. Evaporatör yüzeyinde biriken yüzeye yapışmış toz, polen ve asılı kirler de su ile dış ortama taşınır. Ancak, yapışık kalan ve birikmek suretiyle evaporatörde verim düşüklüğüne neden olan kirlerin temizlenmesi gerekir.

Oto klimasında kullanılan ünitelerin (kompresör, kondenser, sıvı tankı ve kurutucu filtre, genleşme valfı, evaporatör ve akümülatörün) sistemin yapısına özgü tasarımları vardır (Şekil 1.3). Çoğu araç kliması, araçta meydana gelebilecek bir arızada veya gerekli bakım tutum gibi mekanik bir müdahalede, bütün klima devresi, gazı kaçırılmaksızın komple devreyi açmadan sökülebilir şekilde tasarlanmıştır.

Otomobil klimalarında soğutma çevrimi esas alındığında iki değişik tip uygulamaya rastlanır. a. Basınç kontrollü, alçak basınç tarafına konan basınç regülatörlü sistem b. Basınç kontrollü, sıcak buharı by-pass ederek çalışan sistem a. Alçak basınç taraf, basınç regülatörlü sistem

Bu sisteme ait şematik gösterim Şekil 1.4’te verilmiştir. Sistemde evaporatör basınç kontrolü, emme hattına yerleştirilmiş basınç regülatör valfı ile yapılır. Bu valfın amacı sabit bir evaporasyon (buharlaşma) basıncı sağlamaktır. Eğer evaporatör, ayarlanmış çalışma basıncın altına düşer ise regülatör valf kapanacak ve böylece evaporatör, sabit bir basınç ve sıcaklıkta tutulmuş olacaktır.

b. Basınç kontrollü, sıcak gaz by-pass valflı sistem Bu sisteme ait çevrim Şekil 1.5’te görülmektedir. Basınç kontrollü çalışan by-pass valfı kompresör basma hattı ile kompresör emme hattı arasına yerleştirilmiştir. Bu valf, emme ve basma hattı basınç farkına (diferansiyele) göre by-pass yapan bir valf olup ayarlanan değerde çalışmaktadır. Eğer emme hattı basıncı, ayarlanmış diferansiyel değerde çalışma basıncının altına düşmüş ise, valf, yüksek basınç hattı ile alçak basınç hattı arasında by- pass yaparak, sistemi normal basınca yükselene dek açık tutarak dengeleyecektir.