8. TAM REKABET PİYASASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Advertisements

Mal ve Faktör Piyasaları
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
6. PİYASALAR 1 Tam Rekabet Piyasası Monopol Piyasası
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
Monopolde Üretim ve Fiyatlandırma
Kâr Maksimizasyonu.
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
7. Bölüm Tam Rekabet ©2010  Worth Publishers 1.
Eksik rekabetçi bir firma
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Tam Rekabet Piyasası ve Rekabet Oluşumu
AKSAK REKABET PİYASALARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Altıncı Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Fiyat ve Fiyatlandırma
Beşinci Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
FİYAT MEKANİZMASI.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
10.OLİGOPOL PİYASASI.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
İŞLETMELERİN KURULUŞU
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
EKON 203 Mikroiktisat Bölüm 8
OLİGOPOL VE OYUN TEORİSİ Dr. Hakan BAKKAL
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
11.OLİGOPOL PİYASASI.
Toplam Arz- Toplam Talep
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-2.
REKABET KOŞULLARINA GÖRE PİYASALAR VE FİRMA DENGESİ
BÖLÜM 5: PAZAR ÇEŞİTLERİ VE FİYAT OLUŞUMU
AKSAK REKABET PİYASALARI
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 13 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
MAKRO İKTİSAT GİRİŞ Prof. Dr. Metin BERBER.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Piyasa destek tedbirleri
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

8. TAM REKABET PİYASASI

TAM REKABET PİYASASI Firmaların nasıl davranacağı, piyasa yapılarına bağlı Piyasalar Tam rekabet Monopol (tekel) Monopolcü (tekelci) rekabet Oligopol piyasası Son ikiye eksik rekabet

Tam rekabet piyasasının özellikleri Piyasada çok sayıda alıcı ve satıcının bulunması, ör. Prinç piyasası, tek başına fiyat belirlenemez Piyasa fiyatı veri alır, maliyet yapısına göre karını maksimum yapacak şekilde üretir, o fiyattan satar

2. Malın homojen olması, satıcı ayırt edilmez, piyasa fiyatından düşük veya yüksek kimse satamaz 3. Alıcı ve satıcıların piyasaya ilişkin tam bilgiye sahip olması, tam rekabet, Ör: prinç, tam bilgi, asimetrik (eksik) bilgi 4. Piyasaya giriş ve çıkışın serbest olması, ekonomik, yasal, teknolojik bir engel yok Ör: Gerçek hayatta fazla rastlanmaz, tarım ve hayvan ürünleri

Tam rekabetçi firmanın kısa dönem dengesi Amaç: karı maksimum yapmak Toplam hasılat (TR)= PxQ Marjinal hasılat (MR)= ∆𝑇𝑅 ∆𝑄 Ortalama Hasılat (AR) = 𝑇𝑅 𝑄 P=AR=MR Piyasada fiyat belirlenir, firma bu fiyattan satar

Tam rekabetçi firmanın kısa dönem dengesi

Firmanın Kısa dönem kar maksimizasyonu

Kar Maksimizasyonu MC=MR ye denk düşen miktar Q Kar=TR-TC =P.Q-ATC.Q =(P-ATC).Q P<ATC kar<0 P=ATC kar=0 P>ATC kar>0

Firma için Üç olası Denge: pozitif kar, 0 kar, zarar,

Firma Arz Eğrisi ve Piyasa Arz eğrisi

P1 ve Q1 firmanın kapatma noktası P<P1 ise firma üretim yapmayacak P1 ve P2 arası zarar Fiyat P2 iken P=ATC sıfır kar Fiyat P2’den büyükse kar edilecek

Firmanın uzun dönem dengesi Piyasadaki rekabet uzun dönemde firmaları en düşük ortalama maliyet ve sıfır kar ile üretim yapmaya zorlar. P=MR=MC=ATC Sıfır kar ile yeni firmaların piyasaya girmesi, mevcut firmaların piyasadan çıkması teşvik edilmez.