SİBER ÇAĞIN HASTALIKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

Sinem USLU.
DEĞİŞEN DÜNYADA KADIN Prof Dr Süheyla ÜNAL
UZ. DR. GÖNÜL ERDAL DAĞISTANLI
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
İşaret: işaret bir varlığı, bir durumu anlatmak için kullanılan şekillerdir. Toplumsal paylaşım:İnsanların Birbirleriyle acı ve sevinçlerini paylaşmaları.
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Öfke Yönetimi.
AŞIRI SINAV KAYGISI.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
SAĞLIK.
♫ Sesi açıp tıklayınız ! ♫ Sesi açıp tıklayınız ! Yeni Yıl İçin Düşünceler.
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Yapısal Kişilik Kuramı
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
TÜRKİYE’ DE YAŞLI İNTİHARLARI. Yapılan son sayımda elde edilen verilere göre Türkiye’ de 70 milyon 586 bin 256 kişi yaşamakta ve bunların % 7.1’ i 65.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Yapısal Kişilik Kuramı
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Anksiyete ve depresyonla karışan durumlar Prof. Dr. Kültegin Ögel Acıbadem Üniversitesi
Suisit-İntihar-Özkıyım
21. YÜZYILDA YAŞAMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
TERÖR YÖNETİMİ KURAMI PROF. DR. SÜHEYLA ÜNAL. nasıl bir merhaba ile başlarız?  tehditler ve belirsizliklerle dolu bir dünyaya doğarız  merhabamızda.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
KONGRELER NASIL YAPILMALI?
21. YÜZYILIN RUHSAL HASTALIKLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
SİBER ÇAĞ SİBER GENÇLİK Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi
Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
Prof. Dr. Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ANNE KARNINDA BEBEĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. BESLENME PROGRAMI TOKSİNLER ALKOL VE SİGARA STRES AŞIRI KİLOLAR VE HASTALIKLAR KAFEİN MİKTARI İLAÇ KULLANIMI.

STRES YÖNETİMİ
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
DUYGU VE HEYECAN.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

SİBER ÇAĞIN HASTALIKLARI Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi MALATYA

İki şehrin hikayesi Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü; akıl çağıydı, budalalık çağıydı; inanç çağıydı, inançsızlık çağıydı da; ışık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi; umudun baharıydı, çaresizliğin kışıydı; her şeye sahiptik önceleri ve hiçbir şeyimiz yoktu sanki; hani cennete gidecektik hepimiz, oysa şimdi cehennemdeyiz… Charles Dickens

USA Toksik Kültürü “Zengin ve başarılı ülkelerde postmodern bir duygudurum bozukluğu yerleşiyor. Gelişmenin doruğunda keder var. Barış çağında anksiyete var. Sayısız uyaran arasında can sıkıntısı var.” Lasn &Grierson

Antisosyal yaşam tarzı Günümüzün (Amerikan kültürü ile toksike olan) insanı herşeyi hakettiğini, herşeye sahip olabileceğini düşünmektedir. Engellenen beklentilere tepki olarak geliştirilen fiziksel şiddet, yaşantı ve önemin yerini almıştır.

21. yüzyıl 21. yüzyıldaki hızlı değişim ve akışlar çağı bireyin ve tüm toplumsal kurumların yapılanması ve işleyişini değiştirmekte, davranış referans sistemleri etkinliğini kaybetmektedir Ontolojik güvensizlik

Z kuşağı Doğum tarihi, 2003’den sonraya denk gelen kuşak Teknolojiyle iç içe, sürekli bağlantıda Aynı anda birden fazla işle ve uğraşla ilgilenen Bilginin ve zamanın hızına çok kolay adapte olan, sabırsız Coğrafi sınır tanımayıp tüm dünya ile entegre olan

Z kuşağı Bencil, bireysel ve bağımsız yapılarıyla yalnız yaşayan İnternet aracığıyla sosyalleşen Mahremiyet duygusu olmayan Gelecek korkusu başta olmak üzere korkunun reddi üzerine kurulu bir eğlence ve kültüre yönelen Özgüvenleri yüksek

Z kuşağı Erken olgunlaşmış Masumiyeti azalmış Riskten kaçınan

e-yaşam Yaşamımıza katılan sanal boyut, gerçekliği zaman ve mekânın ötesine taşıyarak yeni bir “zihin” yeni bir “yaşam tarzı” yeni bir “sosyal yapı” geliştirmemizi zorunlu kılmaktadır

Siber çağın çocukları Siber çağa doğan çocuklar doğar doğmaz ekranla, sanal dünyayla tanışmakta, zamanlarının önemli bir bölümü o dünyada geçmektedir Zihni geçmiş çağlardan çok farklı bir bir işleyiş kazanmaktadır

Siber çağın çocukları Hemen ŞİMDİ KOLAY RENK ve ŞEKİL ETKİLEŞİM, HAREKET olsun istemektedir

Siber çağın çocukları Sözden çok imgeyle düşünmekte (bir resim binlerce sözcüğün yerini almakta) Dünyayı sanal oyunlar aracılığı ile tanımaktadır Sanal dünyada büyüsel düşünce hakimdir Herşey geri alınabilir Ölüm yoktur Herşey mümkündür Zaman ve mekan aşılmıştır Nesneler üzerinde hakimiyet, güçlülük sağlanmaktadır

Sağ beynin baskınlığı Kavramlar, analiz, neden sonuç ilişkisi ile düşünen sol beyin baskınlığını kaybetmekte (yavaş) İmgeler, duygular, içerik ve sentezle düşünen sağ beyin ön plana geçmektedir (hızlı)

Zaman ve mekan ötesi Değerlerin kaynağı olan zaman aşılmakta Zaman esnek kullanılmakta Aynı anda birçok işlem yapılabilmekte Yaşam tarzı bulanıklaşmakta Yaşam ritmini kaybetmekte Ölüm yadsınmakta

Akışlar çağı Geleneksel değerleri aşındırmakta İnanç, ideoloji ve fikirlerin geçerliliğini sorgulatmakta Davranışları düzenleyen değer, kural ve ölçüler konusunda kafa karışıklığı yaşatmakta Yeni anlam ve değerleri benimseyen alt kültürlerin oluşmasına zemin hazırlamaktadır

Akışlar çağı İçeriğin farkında olma azalmakta Toplumsal yaşamda özel istekler artmakta Birçok ağa kısmi üyelikler, sanal cemaatlerle ait olma ihtiyacının karşılanmakta Uzun mesafeli, geçici “online” ilişkiler artmakta Doğrudan ilişkilerin azalmasıyla yabancılaşma, yalnızlaşma artmakta

21.yy’da insanoğlunun çıkmazı!!! “Diğer insanlarla çok yakın olmayı tolere edemiyoruz, ama aynı zamanda yalnızlığı da tolere edemiyoruz.” Thomas Laing 1960 “Onun için Facebook’u arayüz olarak kullanıyoruz” Özlem Özcan 2014

Akışlar çağı Hızla artan “malumat” artışı karşısında bireyin zihni çelinmekte, bir uyarana odaklanması güçleşmekte Beynin aklı temsi eden kısmı etkinliğini yitirmekte, uygun problem çözme stratejilerini devreye koyamaz hale gelmektedir Üst beynin denetimi azaldığından dürtüsel ve antisosyal davranış örüntüleri artmaktadır

Risk ve haz çağı Belirsizliğin ve risklerin arttığı Risk/tehlike dengesinin değiştiği Dışardan gelen risk ve tehlikeler kadar kendi yarattığımız riskler ve tehlikelerin de şiddetlendiği Başkalarına ne olduğunun önemini kaybettiği Hazza ulaşmanın öncelikli olduğu bu dönemde kendini kontrol, özverili davranış kazanılamamakta

Antisosyaller çağı Sanal ortam, bireyleri gerçek yaşama hazırlayan bir araç olma özelliği taşıyacakken, gerçek yaşamın yerini almaktadır Duygular üzerinde aklın kontrolü azaldığı için istek ve arzuların anında doyurulması istenmekte, Bir başkasının gerçekliği, istekleri önemini yitirmekte

Şiddete yönelim Sanal oyunlar beynin öngörüsel yönetim sisteminin işleyişini azaltmakta, dürtüsel davranışın baskılanması zayıflamakta, dürtüsel saldırganlık artmakta

Antisosyal kişilik yapılanması Varkalım savaşında “bireyselleşmeden” “bireycileşme”, “bencilleşme” gerçekleşmekte Birlikte yaşanan insanlar “ötekileştirilmekte”, “şeyleştirilmekte” İlgi, sevgi ve şefkat duyguları kaybedilmekte Şiddet, sorun çözümünde öncelikle kullanılır hale gelmektedir

Çağımızın temel sorunları Anlam ve değerlerin yitimi “Sanal”ın, “gerçeğin” yerini alması Duyguların, aklın yerini alması Emeğin değersizleştirilmesi Kendini kontrol, kendini aşma gibi yaşam amaçlarının yerini hazza ulaşmanın alması Şiddetin çözüm yolu olarak sıklıkla kullanılır hale gelmesi

21. yy hastalıkları ??

İzolasyon Sosyal becerilerin gelişmemesi Obezite Depresyon Epidemik uyku bozukluğu Bilgi kirliliği Akran şiddeti Mahremiyetin kayboluşu Sahte kimlikler Gerçeklik duygusunun çarpıtılması Stres iPhone ParmağıSendromu Sosyal bağların yokluğu

Cinsellik sınırlarının kaybı Sürekli dikkat çelinmesi Boyun ve baş ağrısı Kısalmış dikkat süresi Bağımlılık Empati yokluğu Siddet artışı Daha fazla enerji tüketimi İşitme ve görme kayıpları

Gelişim bozuklukları Anksiyete Kontrol eksikliği Duygu düzenleme sorunları ADHD Otizm Antisosyal, sınırda kişilik bozuklukları

Teşekkürler Bir dahaki Güz Okulunda MUTLAKA görüşmek üzere