Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Konusundaki Yeterlilik Algılarına İlişkin Bir Değerlendirme Fatma Kübra ÇELEN & Prof.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Lideri Olma Durumlarıyla İlgili Bir İnceleme Tuğçe ÇOBAN & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Tezin Olası Bölümleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Nitel Araştırma Süreci
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Konusundaki Yeterlilik Algılarına İlişkin Bir Değerlendirme Fatma Kübra ÇELEN & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Giriş BİT’in öğretme öğrenme sürecinde kullanılması süreci çeşitli değişkenlerle ilişkilidir. Araç Değişkenleri teknolojiye erişilebilirlik ile güncel teknolojiler Beceri Değişkenleri öğretmenlerin yazılım ve donanım kullanımına ilişkin BİT yeterlilikleri ile dijital ortamla desteklenen öğretme süreçlerinde öğretmenlerin mesleki, pedagojik, öğretme yeterlilikleri 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Problem Durumu Günümüz eğitim sistemlerinde öğretim programı kapsamındaki kazanımlara uygun nitelikte, teknolojinin etkili ve verimli kullanıldığı öğrenme-öğretme süreçlerinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu süreçte okullarda teknoloji kullanma konusunda yetkin olan, teknolojinin hem eğitimdeki özel ve toplumdaki genel rolünü anlayan, teknolojinin gücünü avantaja çevirebilen ve teknolojinin sınırlılıklarını anlayabilen öğretmenlerin varlığına ihtiyaç duyulmaktadır. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Problem Durumu Öncelikli olarak teknolojiyi eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanacak olan öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımlarıyla ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi gerekliliği Bu bağlamda, öğrenme-öğretme süreçlerinin teknolojilerle desteklenmesini sağlayacak ortamların oluşturulması ve öğretmenlere bu yetkinliklerin kazandırılması önem arz etmektedir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Araştırmanın Amacı ve Önemi Öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmayla ilgili yeterlilik algılarının incelenmesi ve bu yeterliliklerin geliştirilmesine yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin ihtiyaçlar ve var olan durumun betimlenmesi 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Araştırma Soruları Öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin yeterlilik algıları ne düzeydedir? Öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin yeterlilik algıları BİT kullanım düzeylerine göre farklılık göstermekte midir ? Öğretmenlerin BİT kullanımının geliştirilmesine yönelik mevcut hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılım durumları nedir ? Öğretmenler eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin hangi yeterlilikleriyle ilgili hizmet içi eğitime katılmak istemektedir? 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Yöntem Öğretmenlerin BİT kullanım yeterlilik algılarına ilişkin durumlarını ortaya koymak amacıyla bu çalışmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Genel tarama modeli çok sayıda elemandan oluşan bir evrende evren hakkında genel bir yargıya varmak amacıyla evrenden alınacak örneklem üzerinde yapılacak taramadır (Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz & Demirel, 2009). 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Çalışma Grubu Farklı branşlarda öğretmenlik mesleğinde aktif olarak görev yapan katılımcılar Çalışma grubunun seçiminde elverişli örneklem seçimi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma için tesadüfi ya da sistematik tesadüfi örneklem seçimi olanaksız olduğunda bu yönteme başvurulabilir. Bu yolla araştırma için elverişli olan bireyler çalışmaya dahil edilir (Fraenkel & Wallen, 2006; Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz & Demirel, 2009). 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Veri Toplama Araçları Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algısı Ölçeği Kişisel Bilgi Formu 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Verilerin Analizi Öğretmenlerin BİT’i kullanım düzeylerini, BİT kullanım yeterlilik algılarını, BİT’e yönelik hizmet içi eğitim etkinliklerine katılım durumlarını belirlemek için frekans, yüzde gibi betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Verilerin Analizi (2) Eğitimde BİT kullanımına yönelik yeterlilik algılarının BİT kullanım düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Normal dağılım sayıltısını karşılayıp karşılamadığını belirlemek için skewness (çarpıklık katsayısı=0,552) kurtosis (basıklık katsayısı=-0,854) değerleri incelenmiş, bu değerlerin -1, +1 aralığında kaldığı tespit edilmiştir. İstatistiksel işlemlerin uygulanmasında anlamlılık düzeyi olarak .05 kabul edilmiştir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Geçerlik ve Güvenirlik Veri toplama süreci öğretmenlerin seminer döneminde yürütülerek katılımcıların cevaplarını etkileyebilecek dış unsurları belli düzeyde engellemek amaçlanmıştır. Araştırmada katılımcıların kimlik bilgilerini ortaya çıkaracak bilgiler, katılımcıların kendi durumlarını doğru bir şekilde belirtmelerini sağlamak açısından istenmemiştir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Tartışma

Bulgular ve Yorumlar (1) Araştırmanın birinci sorusu Öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin yeterlilik algıları ne düzeydedir? 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (1.1) Öğretmenlerin BİT kullanım yeterlik düzeyleri Oldukça Yetersizim Yetersizim Kısmen Yeterliyim Yeterliyim Oldukça Yeterliyim Toplam f - 28 51 34 3 116 % 24,1 44,0 29,3 2,6 100 Öğretmenler eğitimde BİT kullanımıyla ilgili olarak kendilerini “kısmen yeterli” (%44) olarak değerlendirmişlerdir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (1.2) Öğrenme-öğretme süreçlerinde başarılı teknoloji kullanımında öğretmenlerin sahip oldukları bilgi ve beceriler ayrı bir önem taşımaktadır. Öte yandan teknolojinin öğretim süreçleri için sunabileceği fırsatlardan yararlanılabilmesi için yürütülen çeşitli çalışmalara rağmen, öğretmenler eğitimde BİT kullanımına ilişkin yeterlik düzeylerini kısmen olarak değerlendirmektedir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (2) Araştırmanın ikinci sorusu Öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin yeterlilik algıları BİT kullanım düzeylerine göre farklılık göstermekte midir ? 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (2.1) BİT Kullanım Yeterlilik Düzeyleri Başlangıç Orta İleri Toplam f 29 78 9 116 % 25,0 67,2 7,8 100 Öğretmenlerin çoğu BİT kullanım düzeylerini orta düzey (%67,2) olarak belirtmişledir. Öğretmenlerin BİT becerilerinin eğitimde BİT kullanım durumlarını etkilediği dikkate alındığında, eğitimde BİT kullanım yeterliliklerini kısmen olarak değerlendiren öğretmenlerin BİT kullanım yeterlik düzeylerinin de orta düzeyde olması beklenen bir durumdur. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (2.2) Ayrıca öğretmenlerin eğitimde BİT kullanım yeterlikleri BİT kullanım düzeylerine göre farklılaşmaktadır. F (2,113)=30,764; p= 0,00, p<0,05. Düzeyler arası farkların hangi gruplar arasında olduğunu bulmak amacıyla yapılan Scheffe testinin sonuçlarına göre, ileri düzeyde (Mean: 121,33, Std.S.=9,31) ve orta düzeyde (Mean=97, 36, Std.S.=15,82) BİT kullanım becerisine sahip öğretmenlerin, başlangıç düzeyinde BİT becerisine sahip öğretmenlere (Mean=81,96, Std.S.=6,82) göre eğitimde bit kullanım yeterlilik algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (3) Araştırmanın üçüncü sorusu Öğretmenlerin BİT kullanımının geliştirilmesine yönelik mevcut hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılım durumları nedir? 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (3.1) BİT Kullanımıma Yönelik Hizmet içi Faaliyetlere Katılım Durumları Evet Hayır Toplam f 37 79 116 % 31,9 68,1 100 Öğretmenlerin BİT kullanımının geliştirilmesine yönelik mevcut hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılım durumları incelendiğinde büyük çoğunluğun (%68,1) daha önce BİT’e yönelik bir faaliyete katılmadığı belirlenmiştir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (3.2) Öğretme-öğrenme etkinliklerinde BİT kullanım durumlarının incelendiği çalışmalardan ulaşılan ortak sonuçlardan biri öğretmenlerin BİT kullanım becerileri ve bilgilerine sahip olmaları gerekliliğidir. Bu kapsamda BİT kullanımına yönelik kişisel ve mesleki ihtiyaçlar kapsamında öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini destekleyici nitelikte hizmet içi eğitim faaliyetlerine duyulan ihtiyaç gündeme gelmektedir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (3.3) BİT’e yönelik bir hizmet içi etkinliğe katılan öğretmenler genellikle temel BİT becerileri ve FATİH projesi-akıllı tahta kullanımıyla ilgili kurslara katılmışlardır. FATİH Projesi-Akıllı Tahta Kullanımı Eğitimi “Akıllı tahtayı tanıma ve basit de olsa derslerde kullanabilmeyi öğrendim. “ “Derste daha aktif kullanmayı sağladı.” Temel Bilgisayar Becerileri Kursu “Ders materyallerimi hazırlarken Word, Excel, PowerPoint yazılımlarından faydalanıyorum. “ “Çok faydalı olmasa da bazı bilgisayarla ilgili püf noktalarını öğrendik. Ancak hizmet içi kursların çok yararlı olduğunu düşünmüyorum.” 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (3.4) BİT kullanım durumlarını destekleyici mesleki gelişim etkinliklerine katılan öğretmenlerden bazıları bu etkinliklerin derste teknoloji kullanımı açısından faydalı olduğunu, bazıları da olmadığını belirtilmektedirler. Bu doğrultuda ilgili etkinliklerin; teknoloji kullanımıyla ilgili genel bir farkındalık oluşturduğu, temel bilgilerin edinilmesinde katkı sağladığı; fakat öğretim süreçlerini güçlendirmek açısından çok yeterli olmadığı şeklinde değerlendirilebilir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (4) Araştırmanın dördüncü sorusu Öğretmenler eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin hangi yeterlilikleriyle ilgili hizmet içi eğitime katılmak istemektedir? 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (4.1) Öğretmenlerin BİT kullanımıyla ilgili olarak kendilerini çoğunlukla“kısmen yeterli” olarak değerlendirdikleri ve hizmet içi eğitime katılmak istedikleri bazı beceriler: Öğretim sürecinde gerekli teknolojileri uygun bir şekilde kullanabilme becerisi (%52,6) Branşımın öğretimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme becerisi (%49,2) Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun öğrenme ortamlarını hazırlamada bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanabilme (%58,6) 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (4.2) Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sınıfımdaki farklı öğrencilere özel materyal hazırlayabilme (%49,1) Öğrenci merkezli öğretim stratejilerini destekleyen teknolojileri kullanabilme (%56,9) Bilgi ve iletişim teknolojilerini farklı öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde kullanabilme (%49,1) 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Bulgular ve Yorumlar (4.3) Öğretmenlerin genellikle öğretme-öğrenme sürecini güçlendirmek kapsamındaki BİT kullanım becerilerini geliştirmek amacıyla hizmet içi eğitim etkinliklerine katılmak istedikleri tespit edilmiştir. Çünkü öğretmenler öğretim için teknoloji kullanımının geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve genişletilmesine yönelik mesleki gelişim faaliyetlerine ihtiyaç duymaktadır. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Sonuç ve Öneriler

Sonuç ve Öneriler Öğretmenlerin eğitimde BİT kullanım yeterlikleri kısmen, BİT kullanım düzeyleri de orta düzeydedir. Öğretim sürecinde öğrenmeleri güçlendirmek için teknolojiyi etkili kullanmaya katkı sağlayabileceği için öncelikle BİT’e yönelik becerilerin geliştirilmesi gerekliliği gündeme gelmektedir. İleri ve orta düzeyde BİT kullanım becerisine sahip öğretmenlerin, eğitimde BİT’i kullanım yeterlilikleri daha yüksektir. Bu kapsamda BİT kullanım bilgi ve becerilerinin kazandırılmasına yönelik mesleki gelişim etkinliklerinin düzenlenmesi önerilebilir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Sonuç ve Öneriler (2) Kişisel ve mesleki ihtiyaçları dahilinde öğretmenlerin büyük çoğunluğu BİT’e yönelik bir hizmet içi eğitim faaliyetine katılmamıştır. Katılım sağlanan bazı mesleki gelişim uygulamaları ise teknoloji kullanımına ilişkin temel becerilerin geliştirilmesine ve genel farkındalığa katkı sağlamıştır. Bu kapsamda BİT’e yönelik mesleki gelişim faaliyetlerinin kişisel ve mesleki ihtiyaçlara uygun olarak yapılandırılması, böylece öğretmenlerin katılım durumlarının arttırılması önerilebilir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Sonuç ve Öneriler (3) Öğretmenler kendilerini kısmen yeterli olarak değerlendirdikleri öğretme-öğrenme sürecini güçlendirmeye yönelik bilgi ve becerileri geliştirmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu kapsamda BİT kullanımına yönelik mesleki gelişim etkinliklerinin öğretim sürecine ilişkin bireysel ihtiyaçlar ve beklentiler dikkate alınarak yapılandırması önerilebilir. 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray

Teşekkürler… 19. Akademik Bilişim Konferansi (AB 2017) / 8-10 Şubat 2017, Aksaray Üniversitesi, Aksaray