Ayrı bir ülke olarak Fransa tarihinin başlaması 843 tarihli Verdun Antlaşması uyarınca Karolenj İmparatorluğu'nun Doğu Frank Krallığı, Batı Frank Krallığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİTE : 8 HEPİMİZİN DÜNYASI. ÇOCUKLARIN ORTAK YÖNLERİ VE İLGİ ALANLARI Çocuklar; Sevmeye,Sevmeye, Korunmaya,Korunmaya, Bakılıp büyütülmeye muhtaçtır.Bakılıp.
Advertisements

TÜRKİYENİN İKLİMİ Türkiye'de gerek matematik konumun gerekse özel konumun etkisiyle birden fazla iklim görülür. Ülkemizde dört mevsim belirgin olarak görülür.
İSLAMİYETTEN ÖNCE TÜRKLERDE EĞİTİM
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
ALPER KABASAKAL 6/A 95 SOSYAL BİLGİLER.
EGE BÖLGES İ Ege Bölgesi, Türkiye'nin yedi co ğ rafi bölgesinden biridir. İ smini kıyısında oldu ğ u Ege Denizi'nden alır. Kıyı Ege.
Mısır danatında resim ve heykel
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
COĞRAFİ KONUM COĞ®AFYA NOTLA®I COĞRAFYA FİZİKİ coğrafya -Doğa olaylarını konu alır. -Klimatoloji-Jeomorfoloji-Biocoğrafya -Matematik coğr. GENEL COĞRAFYA.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
Tarihin En Büyük 10 Devleti
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
ARNAVUTLUK.
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Resim Performans Ödevi
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
HAZIRLAYANLAR GÖZDENUR KAHRAMAN BETÜL SOLAKOĞLU MÜJGAN DİLEK.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
İran ile birlikte Mısır ve Suriye’de de faaliyet gösteren Haşhaşiler, dinî tarikat ve aynı zamanda siyasi hedefleri olan bir terör örgütü gibi hareket.
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
GÜNEY CEPHESİ MARAŞ ANTEP URFA DESTANLAŞAN DİRENİŞ SÜTÇÜ İMAM
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
DEMOKRASİ NASIL GELİŞTİ?
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
BÖLÜM GRAFİK TASARIM KONU AFİŞ TASARIMI DERS ÖĞRETMENİ NESLİHAN AYHAN
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
 Mısır, Nil Nehri'nin akış yönüne göre Aşağı ve Yukarı Mısır olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
JANR RESİM.
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
ROMA MİMARLIĞI Peyzajla dengeli bir karşıtlık oluşturacak biçimde yerleştirilmiş heykel kütleleri olarak görülebilecek Yunan mimarlığının aksine Roma mimarisi.
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Donato Bramante ( ).
Kuzey’in sosyal yapısı da farklı
RÖNESANS Ön Rönesans /Duccento- Trecento Y.Y
Medreseler avlularına göre:
Orta Asya, İslamiyet, Anadolu ve
DÜNYANIIN YEDİ HARİKASI HAZIRLAYAN:EDANUR CERİTLİ NUMARA:
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OSMANLI TARİHİ Osmanlı Ekonomisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÜZYIL SAVAŞLARI VE AVRUPA DEVLETLER SİSTEMİNİN DOĞUŞU
Sunum transkripti:

Ayrı bir ülke olarak Fransa tarihinin başlaması 843 tarihli Verdun Antlaşması uyarınca Karolenj İmparatorluğu'nun Doğu Frank Krallığı, Batı Frank Krallığı ve Orta Frank Krallığı olarak üçe ayrılmasıyla başladı. Batı Frank Krallığı hemen hemen bugünkü Fransa topraklarını kaplıyordu ve nitekim çağdaş Fransa'nın temelleri bu krallık üzerine kuruldu Karolonj Hanedanı Fransa'yı 987 yılında Fransa Dükü ve Paris Kontu Hugh Capet'nin, Fransa kralı olarak taç giymesine kadar yönetti. Onun soyundan gelenler ile Valois ve Bourbon hanedanları da aşamalı bir dizi savaşla ülkede birliği sağladılar. Krallık yönetimi 17. yüzyılda ve kral XIV. Louis'nin döneminde doruğa ulaştı. Bu süreçte Fransa, Avrupa kıtasının en kalabalık ülkesi hâline geldi ve Avrupa kültürü, politikaları ve ekonomisi üzerinde en etkili güçlerden biri oldu. Fransızca dönemin diplomasi dili oldu ve uzun süre bu niteliği koruyarak kaldı. Aydınlanma çağı da büyük ölçüde Fransız entelektüel çevrelerinde gerçekleşti. Fransa'da krallık sistemi 1789 yılında gerçekleşen Fransız Devrimi'ne dek hüküm sürdü.

17. Yüzyıl Fransa’da Monarşik düzen ama kraliyet sanatı destekliyor. XVII. yüzyılda Mutlak Monarşinin hakim olduğu Avrupa’da güçlerini artıran devletler İngiltere ve Fransa oldu. Coğrafi Keşifleri’nde etkisiyle İngiltere, Fransa, Hollanda, İspanya ve Portekiz sömürge yarışına girdiler. Bu devletler Osmanlı Devleti’nin elinde bulunan İpek ve Baharat yoluna alternatif olarak yeni ticaret yolları bulmaya çalışmışlardır. 17. Yüzyıl Fransa’da Monarşik düzen ama kraliyet sanatı destekliyor. XIII. Louis 1610-1643,Fransa XIII.Louis’nin atadığı bakanlar tarafından yönetilir. Kardinal Richelieu ve kardinal Mazarin,her ikisi de sanat ve mimarlık koruyucusu. XIV Louis 1661-1685 Güneş Kralın altın çağı (İtalya’nın Yüksek Rönesans’ına benzetilir), başdanışman Colbert krallığın gücünü yükseltmenin iki yolu olduğunu söyler: savaş ve bina yapımı Propaganda aracı olarak sanat

FRANSA:İtalyan Barok etkileri görülmekle birlikte yapıların dış tasarımında daha çok klasik formlar tercih edilir. 1648 Fransız Kraliyet Akademisi Kraliyet inşa faaliyetlerini yürütmek için mimarlar ve ustalar grubu oluşturmuş: Kraliyet Yapı İdaresi Kralın baş mimarı Louis Le Vau idaresinde Başlıca önemli iş Versailles ve Louvre Sarayı’nın genişletilmesi 1665’de yarışma düzenlenmiş ve Fransız, İtalyan vb. mimarlar katılmış. Yarışmayı kazanan isim Gian Lorenzo Bernini ama onun tasarımı uygulanmadı. Küçük bir yapı iken avlu etrafında giderek genişleyen bir düzenleme olan saray için Bernini’nin iç bükey cephe tasarımları Fransız zevkine uygun görülmemiş

LOUVRE: Seine nehri kıyısında yapılar topluluğu. İlk yapı 1204’de Paris’i savunmak için yapılan kule, 1546’de mimar Pierre Lescot’a saray inşa ettirildi.Eklerle saray büyüdü, XIII. XIV. Louis dönemlerinde kare avlu çevresinde yapılar tamamlandı,1678’de XIV. Louis Versailles’e geçti. Louis Le Vau (1612- 1670), Charles Le Brun (1619-1690) ve Claude Perrault (1613- 1688) adlı üç Fransız görevlendirilmiş.

Louvre Sarayı , Perrault, klasik sütunlu, üçgen alınlıklı sade bir cephe tasarlamış, Le Vau bu cepheye çift sütunlar eklemiş, böylece ışık-gölge etkisi yaratarak Louvre’da Barok görünüm sağladı. Heykellerle sanatların bir aradalığı

Louvre, doğu cephe

François Mansart (1598-1666), Chateau de Blois/ Blois Şatosu, İlk önemli eseri Orléans’da yapmış olduğu bu yapıdır. 1498-1524; Mansart tarafından 1635-38’de tamamlanmış. Görünen bu kısım Mansart eki. Mansart, Fransız mimarisinde klasisizmin öncüsü olmuştur. Yapının orta bölümü iki yanda dışa taşan kütlelerle ve cephedeki çift sütunlarla hareketlenir. Dik meyilli çayılar Mansart’la başlar ve devamında yaygınlaşır. Hatta çatılar Mansart’ın adıyla anılır. .

Vaux-le-Vicomte Şatosu,1657, Le Vau mimarı, bahçe Le Notre, iç mimari Charles Le Brun. Bahçe ile mimari bir bütün olarak tasarlandı. Bahçe tarhlarının arasından yapıya ulaşan yollarla geometrik düzenleme. Yapılar bir eksen üzerinde simetrik yerleştirilmişlerdir.

Planda da simetri hakim ve en önemli salon oval salon.

Versailles Sarayı

Versailles Sarayı, Asıl mimari tasarım Le Vau, ardından Mansart, Bahçe, peyzaj mimarı de Notre, iç mimar Le Brun, 1661 sonrası Andre Le Notre, Louis Le Vau, Jules Hardouin-Mansart, Charles Le Brun, Versailles, France, 1661 - 1774. Bu grup önce Vicomte şatosunda bir araya gelmiş.

XIV. Louis’nin babasının av köşkünün genişletilmesiyle . Köşke iki kanat eklendi önce 1661’de. 1668’de ise saray halkı için genişletilmesi görevi Louis Le Vau (1612-1670)’ya verildi. Le Vau, heykeltraş, bahçıvan vb. ekip kurmuş ve sonunda XIV Louis üslubu yaratılmış. 1678’de bir genişletme işi daha var ve Jules Mansart’a verilmiş. Mansart, anıtsal güney ve kuzey kanatları eklemiş böylece hiçbir sarayın ulaşamayacağı kadar geniş bir tasarım ortaya çıkmış. Ana bloklar dışında küçük köşkler, kameriyeler, tiyatro vb. yapılar da var. Güneş kralın ihtişamına uygun

Klasik çizginin egemenliğinin yanı sıra dışa çıkıntı yapan mekanlar, hareketli cepheler, heykel kullanımı vb. Barok.

Le Notre, doku çeşitliliği önemli, farklı bitkiler, renkler ve yükseklikler kullanılır.Ayrıca çakıl, taş, havuz-su da çeşitliliğe katkıda bulunur. Çiçek tarhkarıyla çevrili çakıllı yolların kesiştiği noktalarda fıskiyeler, tarhlardan küçüklü büyüklü ağaçlara kadar her şey var.

Aynalı Salon, mermer, bronz kakma, yaldızlı pirinç vb Aynalı Salon, mermer, bronz kakma, yaldızlı pirinç vb. yanı sıra Le Brun tarafından yapılmış XIV. Louis’nin zaferleri konulu resimler var. Bu salon 1678-88 arasında Jules Mansart tarafından batı cephe boyunca eklendi.

Versailles’den halı, XIV. Louis’nin goblen fabrikasını ziyareti

Invalides Kilisesi (1680-91) Jules Hardouin Mansart, (1646- 1708), François Mansart’ın yeğeni.Perrault’un klasisizmini sürdüren mimar Yunan haçı planlı,anıtsal kubbe tasarımı ile çift katlı cephe düzenlemesi. Napoleon’un mezarı

François Girardon, Versailles için, Apollon ve Su Perileri, 1666-1675,mermer, mekana açık heykeller, mitolojik bir konu ile dönemin kralı arasında bağ kurmuş ve bunu klasik bir anlatımla vermiş. Belvedere Apollonu başı

Pierre Puget Perseus ve Andromeda, (Andromeda bir kayaya zincirle bağlanır ve canavarın gelişini bekler. Perseus kızı kurtarır ) 1684 Versailles için Bernini etkisi, gerilimli hareket, anı yakalama, açık kompozisyon

Troyalı Helen’in Kaçırılışı, 1683-1686, bronz, Yunan mitolojisinde, Truva'lı Paris'in Sparta Kralı Menelaus (Menelaos)'un karısı Helen'i kaçırması sonucunda Yunanlıların (Akaların) Anadolu'daki Truva kentine saldırmasını konu alan savaştır.

Krotonlu Milon 1682, Versailles için, gerilim (Efsaneye göre Krotonlu Milo yeni doğmuş bir sığırı büyüyüp gelişinceye kadar her gün sırtında taşıyarak antrenman yapmıştır)

George de la Tour (1593-1652) Fransa’daki Katolik sanat koruyucuları dini konularda insanlık dramının vurgulanması fikrine sıcak, dolayısıyla la Tour Caravaggio yaklaşımının en çok görüldüğü sanatçılardan biri. Orta sınıf sanat koruyucularının himayesinde. Eyüp Peygamber ve Karısı 1625 Caravaggio’ya yakın ama kaynağı belli ışık. Sade zemin Kitlelerin geometrik biçimlere indirgenmesi farklı.

De la Tour Maria Magdelena 1635 Sade mekan, mum,yağ kandili ile belli ışık. Kurukafa günahları için dua etme.

De la Tour Maria Magdelena 1638- 1643

George de la Tour Aziz Sebastian ve Irene 1640-1650 Tek yönden gelen ışığın yarattığı soyutlama

Louis le Nain 1593-1648, Le Nain ailesinden üç kardeş ressam, Köylü Ailesi 1640c., Fransa’da orta sınıf dinsel olmayan imgelerin seçilmesine sebep olmuştur. Basit, halktan kişiler açısından Caravaggio gibi, doğal detaylar

Louis le Nain, Köylü Ailesi 1642

Hasat 1641, tipler ve ortam Caravaggio tarzı,doğalcı akım

Nicolas Poussin 1594- 1665 Aydın, klasik kültürü iyi bilen, ünlü Rönesans ustalarına hayran. Caravaggio etkisi yok onun yerine klasik resim, akademik çizgi. Erken çağlarında Roma’da ,antikite hayranlığı. Paris orta sınıf entellektüelleri arasında revaçta. “Resim akla hitap etmeli” görüşü Kendi portresi 1649

Nicolas Poussin 1594- 1665 Kendi portresi 1650

Poussin, Şaire İlham 1630’lar, Rafaello ve Venedik resmi etkileri Poussin, Şaire İlham 1630’lar, Rafaello ve Venedik resmi etkileri. Antik dönem heykelleri gibi figürleri. Işık göreli olmasa Rönesans resmi gibi merkezi. Açık kompozisyon

Poussin, Diana ve Endimion 1632, çizgileri yumuşatan Barok ışık ama figürler heykelsi.

Poussin, Sabinli Kadınların Kaçırılışı, 1636, zarif hareketler, ifade yoğunluğu yok, hareketli ama dengeli.Aşırılık yok. Dramatik gerilim, hareket, anı yakalama barok

Poussin, Et in Arcadia Ego, 1638, “Ben de Arcadiadayım” antik kaynaklara göre ütopya, ideal ülke, huzur ve sevgi dolu. Alegorik resim. Klasik figürler, göreli ışık

Mezar taşının üzerinde bu söz yazılı ve üç çoban okuyor Mezar taşının üzerinde bu söz yazılı ve üç çoban okuyor. İdeal ülkede bile ölüm vurgusu. Sağdaki kadın figürü de bu fikrin savunucusu. Dengeli duygularla klasik anlatım.

Poussin, Kilise Töreni, 1639 Klasik dekor, dengeli törensel hava ama göreli ışık.

Poussin, Manzara, 1647, ideal manzaraya ulaşma çabası, 17 Poussin, Manzara, 1647, ideal manzaraya ulaşma çabası, 17. yüzyılda manzara resminin bağımsız bir tür oluşunda önemli

Poussin, Yaz/Hasat, kutsal kitaptan figürleri dekoratif unsur gibi yerleştiriyor. Gerçek görüntüden çok ideal manzara.

Poussin, kış

Claude Lorrain 1600-1682, Manzaraları ünlü Claude Lorrain 1600-1682, Manzaraları ünlü. Şiirsel manzaralar, antik ya da mitolojik konular arasından gökyüzüne ulaşan manzaralar. Figürler ikincil

Arkadan gelen güçlü ışık çizgileri yumuşatır.