MADDE 28 – Ambulans ve acil bakım teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri, acil sağlık hizmetlerinde acil tıbbi yardım ve bakım ile sınırlı kalmak kaydıyla,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ (PARAMEDİC)
Advertisements

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
ACIL DURUM PLANLARı AYTUNÇ ŞIMŞEK ACİL DURUM YANGıN, PATLAMA, TEHLIKELI KIMYASAL MADDELERDEN KAYNAKLANAN YAYıLıM, DOĞAL AFET GIBI ACIL MÜDAHALE,
SAĞLIK HUKUKU. GENEL OLARAK: Sağlık hukuku; tıbbın uygulanmasından kaynaklanan sağlık personelinin hak ve yükümlülükleri, yasal sorumluluğu, hasta hakları,
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
İLK YARDIM.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
11/5/2000 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği (Madde28) MADDE 28 – Ambulans ve acil bakım teknikerleri.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
2. Sağlık hizmetleri.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Temel Bilgisayar Bilgileri
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
AD:Ömer Siraç Soyad:Çiçekdağ Sınıf:11/F Numara:341.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Ambulans ve acil bakım teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri’nin görev ve sorumlulukları

MADDE 28 – Ambulans ve acil bakım teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri, acil sağlık hizmetlerinde acil tıbbi yardım ve bakım ile sınırlı kalmak kaydıyla, Bakanlıkça belirlenen sertifikalı eğitim programlarını tamamlamak suretiyle hastaya müdahale ve bu hususta lazım gelen iş ve eylemleri yapabilirler. Ambulans ve acil bakım teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri, acil yardım ve hasta nakil ambulanslarında sağlık personeli, komuta kontrol merkezlerinde çağrı karşılama personeli olarak ve hastane acil servislerinde sağlık personeli olarak çalışırlar. Bu personel gerektiğinde ambulans aracının sürücüsü olarak görev yapar.

Ambulans ve acil bakım teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri’nin acil bakımda tıbbi görev, yetki ve sorumlukları şunlardır; a) Ambulans ve acil bakım teknikerleri, Bakanlıkça yapılacak düzenlemelere uygun olarak; 1) İntravenöz girişim yapmak. 2) Hastaneye ulaşıncaya kadar, kabul edilen acil ilaçları ve sıvıları kullanmak. 3) Oksijen uygulaması yapmak. 4) Endotrakeal entübasyon uygulaması yapmak. 5) Kardiyo-pulmoner resüsitasyon ve defibrilasyon yapmak. 6) Travma stabilizasyonu yaparak hastanın nakle hazır hale gelmesini sağlamak. 7) Uygun taşıma tekniklerini bilmek ve uygulamak. 8)Monitörizasyon ve defibrilasyon uygulamak. 9) Kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlamak. 10) Yara kapatma ve basit kanama kontrolü yapmak. 11) Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olmak.

b) Acil tıp teknisyenleri, tıbbi danışman koordinasyonu ve onayı ile Bakanlıkça yapılacak düzenlemelere uygun olarak; 1) İntravenöz girişim yapmak. 2) Oksijen uygulaması yapmak. 3) Endotrakeal entübasyon uygulaması yapmak. 4) Uygun taşıma tekniklerini bilmek ve uygulamak. 5) Kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlamak. 6) Yara kapatma ve basit kanama kontrolü yapmak. 7) Temel yaşam desteği protokollerini uygulamak. 8)Temel yaşam desteği uygulaması sırasında yarı otomatik ve tam otomatik eksternal defibrilatörleri kullanmak. 9) Travma stabilizasyonu yaparak hastanın nakle hazır hale gelmesini sağlamak

ACİL HASTA BAKIMI III DERS KONU VE BAŞLIKLARI 1.Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek, 2.Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, 3.Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, 4.Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, 5.Jinekolojik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, 6.Pediatrik Hastaları Değerlendirmek, 7.Pediatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak, 8.Geriatrik Hastaları Değerlendirmek 9.Geriatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak, 10.Onkolojik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak

Haftada 3 saat teorik,6 saat uygulama

Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek Psikiyatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak 1-Psikiyatride Temel Kavramlar 2-Kişilik Anksiyete ve Somatoform Bozukluklar 3-Fonksiyonel ve Organik Psikozlar 4-Sahada Karşılaşılan Psikiyatrik Aciller 5-Psikiyatrik Acillerde Genel Yaklaşım Kuraları

Psikiyatrik acil hastalıklarda acil bakım uygulamaya yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amacı olan bu ders ile, 1. Psikiyatride temel kavramları ayırt edebileceksiniz. 2. Kişilik, anksiyete ve somatoform bozukluklarda acil bakım uygulayabileceksiniz. 3. Fonksiyonel ve organik psikozlarda acil bakım uygulayabileceksiniz. 4. Sahada karşılaşılan psikiyatrik acil durumlarda acil bakım uygulayabileceksiniz.

EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI Donanım: İnsan mankeni, beyin ve medulla spinalisi gösteren maketler, ışık kalemi, tansiyon aleti, stetoskop, oksijen kaynağı ve ekipmanları, aspiratör, değişik ölçülerde enjektör, branül çeşitleri, eldiven, servikal boyunluk, sedye çeşitleri battaniye, serum çeşitleri, spanç, pamuk, alcol, ilaç çeşitleri, havlu, saniyeli saat, sabun, su, temiz plastik torba, kâğıt, tahta, kalem, silgi, bilgisayar, tepegöz, afiş, projeksiyon, DVD, VCD Ortam: Teknik laboratuvar, hastane acil servisleri, ambulans ve açık alan

Ruh sağlığı, kişinin kendisiyle ve çevresiyle dinamik bir denge ve uyum içinde bulunmasıdır. Kalıtımsal özellikler, çocukluk dönemindeki büyüme ve gelişme aşama özellikleri, yaşanan sosyal çevre, ailesel ve kültürel etkenler bireyin ruh sağlını etkileyen faktörlerdir. Acil sağlık hizmetleri sunulurken değişik davranışlar sergileyen hasta ve yaralılarla karşılaşabiliriz. Saldırgan, kavgacı, şikâyetçi, şüpheci, primitif (ilkel, basit), kendine ya da çevresine zarar veren veya ölmek üzere olan hastaların davranışları acil sağlık ekibini zor durumda bırakabilir.

Ruh sağlığının tanımında ya da ruh sağlığı yerinde olan normal bir insanda şu özellikler bulunur: • Çevreye uyum sağlayabilme • İçinde aşırı sıkıntı bulunmama • İd, ego ve süper egosu arasında denge sağlayabilme • Temel güveni sağlam olma • Özerklik duygusu ile seçim yapabilme • Girişim duygusu gelişmiş olma • Kimlik duygusunun olgunlaşmış olması • Yakınlaşma ve yakın ilişkiler kurabilme • Üretkenlik özelliğini kazanmış olma • Benlik bütünlüğüne sahip olma

Psikiyatride patolojik durumların tanınmasında bozukluk (disorder) deyimi kullanılır. Psikiyatride ele alınan patolojik durumlardan birçoğu çok sayıda etkenden kaynaklanan, oluşum düzeneği tam olarak tanımlanamayan, prognozu sınırlı bir ölçüde belirlenebilen tablolardır. Bu nedenle PSİKİYATRİDE, HASTALIK VE SENDROM DEYİMLERİ YERİNE BOZUKLUK DEYİMİ KULLANILIR

ACİL PSİKİYATRİ NEDİR? Kişinin bilinç haliyle birlikte üstesinden gelemediği, kendi üzerindeki kontrolünü kaybettiği durum olarak tanımlanabilir. ACİL PSİKİYATRİ NEDEN ÖNEMLİ? Sakatlık ya da ölümle sonuçlanabilecek vakaları kapsayan acil tıp, psikiyatrik vakaların birçoğunda müdahaleyi gerekli kılabiliyor. Psikiyatrik sorunlar acil girişimi gerektirmez yönündeki düşünceler çoğu zaman yanıltıcı olabilmekte. Öyle ki depresyondaki bir hastaya gereken acil girişim yapılmadığında sonuç intihara kadar sürüklenebiliyor. Psikiyatride acil müdahalenin hayati önem taşıdığı ise bu örnekte gözler önüne seriliyor

HANGİ DURUMLARDA ACİL MÜDAHELE GEREKİR? Danışanın kendi ve çevresine zarar verme davranışı gösterdiği durumlarda müdahale gerekir.. Özellikle şu tablolarda; Depresyon Panik Atak Zehirlenme Bağımlılık Katatoni Saldırganlık İntihara Eğilim Öldürmeye Eğilim Paranoya Korkular Histeri Krizleri Uyum Sağlayamama ve Düzenleme Yapamama Müdahale şarttır.