BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Aliağa Rehberlik ve Araştırma Merkezi TANIM Zihinsel yeteneklerinin veya zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst düzey performans gösteren.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
KENDİNİ KEŞFET.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Uyarlanması
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE İLÇE MİLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KENDİNİ KEŞFET.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
iÇERiK * Özel Yetenekli Çocuklar * Tanılama Süreci
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
özel YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
Özel Yetenekli Öğrenci ve Bilsem Öğrenci Tanılama Süreci
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/öğrencilerdir (BİLSEM Yönergesi, 2007). Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Toplumu oluşturan bireylerin; %95’inin normal zeka, %3’ünün normal zekanın altı, % 2’sinin yetenekli olduğu kabul edilmektedir. Marland Raporu (1972) Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Özel Yetenekli Birey YARATICILIK YETENEK ÖZEL YETENEK MOTİVASYON Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Özel Yetenek Yaratıcılık Motivasyon Nasıl Gözlemlenir? Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Özel Yetenek Yüksek düzeyde soyut düşünebilme Sözel ve sayısal mantık yürütme Uzamsal ilişkiler, bellek ve sözcük akıcılığı Yeni durumlara uyum gösterme ve yön verme Bilgilerin hızlı, sağlıklı ve seçici olarak hatırlanması Genel yeteneklerin çeşitli birleşimlerini sanat, liderlik, yönetim gibi performans alanlarına uygulayabilme kapasitesi Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Yaratıcılık Düşüncelerin akıcı, esnek ve özgün olması Deneyime açık olma Başkalarının düşünce ve ürünlerindeki yeniliğe ve değişikliğe karşı alıcı olma Ayrıntıya, düşünce ve maddelerin estetik niteliklerine duyarlı olma Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Motivasyon Belirli bir problem veya çalışma alanına karşı yüksek düzeyde ilgi, heves, hayranlık, bağlılık duyma kapasitesi, Azimli, sabırlı, kararlı olma, çok çalışabilme ve kendini belirli bir işe adayabilme kapasitesi, Önemli bir işin üstesinden gelebileceğine ilişkin özgüvene ve başarma güdüsüne sahip olma. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Özel Yetenekli Birey 21. yüzyılın bilgi ve yaratıcılığa dayalı rekabet dünyasında özel yetenekliler bilim, teknoloji, sanat, iş ve hizmet alanlarında, genel anlamda uygarlığa katkıda bulunabilecek bireylerdir. Dünyadaki hızlı değişimler; eğitim ve iş piyasasında yaratıcı ve problem çözme yeteneği güçlü bireylerin önemini daha da arttırmaktadır. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Zihinsel Özellikleri Çeşitli alanlarda özel yetenekleri vardır. Yoğun motivasyon gösterebilirler. Gelişim basamaklarını yaşıtlarından önce tamamlarlar. Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar. Ayrıntılara dikkat ederler. Kendisinin seçtiği konuda veya ilgi alanlarında bağımsız çalışabilirler. Çabuk ve kolay öğrenirler, kavrama ve akılda tutma süreleri yüksektir. Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilirler. Derin ve geniş ilgi alanlarına sahiptirler. Bir alanda öğrendiği konu ile bir başka alanda öğrendiği onu arasında akla yatkın ilişkiler kurabilirler. Kelime dağarcıkları zengindir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Zihinsel Özellikleri Kelimeleri doğru telaffuz eder, yerli yerinde kullanırlar. Akıcı bir konuşmaları vardır. Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler. Bir öykünün ya da paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar. Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt ederler. Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler. Ders başarıları yüksektir. Eleştirebilme yetenekleri yüksektir. Orijinal, yaratıcı ve girişkendirler. Başarılı oldukları alanda yüksek performans ve potansiyel kabiliyetlerini tek başına veya birleştirerek kendilerini gösterirler. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Sosyal Alandaki Özellikleri Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler. Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyarlar. Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar. Duyarlıdırlar; empati yetenekleri gelişmiştir. Grup içinde lider olurlar. Grubun ilerisindedirler; yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler. Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar. Genelde alçak gönüllüdürler; başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar. Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir, bilgi kaynağı ve grup lideri olarak görülürler. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Sosyal Alandaki Özellikleri Okula severek giderler. Çalışkandırlar; amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar. Güçlü bir konsantrasyona sahiptirler. Azimli ve sabırlıdırlar. Sorumluluk duyguları gelişmiştir. Sorumluluk almayı çok ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar. Espri yetenekleri vardır; fıkra anlatmaktan hoşlanırlar. Yaratıcı öyküler anlatır ya da yazarlar. Değişik konularda okur ve zor metinleri okumaktan keyif alırlar. Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, hipotez oluşturma anlamlı sonuçlara varma, yazılı ya da sözlü sunuların sonuçlarını etkin bir biçimde düzenleme yeteneğine sahiptirler. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar. Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar. Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar. Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler. Dinlediği şarkıyı kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri Çeşitli konularda ve diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yaparlar. Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar. Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar. Diğer insanların yaptığı resim çalışmalarına ilgi duyarlar. Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve yeni şeyler öğrenirler. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı bir şekilde kullanırlar. Çamur, sabun ve plastilin vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Matematik Alanındaki Yetenek Özellikleri Verilerin ele alınmasında, düzenlenmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptirler. Orijinal yorumlar yaparlar, zihinsel işlevselliğe sahiptirler. Yazılı iletişimden ziyade sözlü iletişimi tercih ederler. Aynı problemi farklı yöntemlerle çözebilirler. Olağan dışı matematiksel işlemler yapar, gayret gerektiren olağandışı problemler sorarlar. Problemi kısa sürede çözer, uygulamaya, analize, senteze ve değerlendirmeye odaklanırlar. Matematiği başka kategorilere entegre edebilirler. Yanlış ve doğruyu seçme güçleri fazladır. İlgisiz gibi görünen işlemler arasında ilgi kurarlar. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Fen Alanındaki Yetenek Özellikleri Fikir ve hipotezleri test etmeye yönelik deneyler yaparlar. Fen ve teknik araçları kullanabilir ve bunlara vakıf olurlar. Yerinde ve yeterli veri seçer, bunlardan çıkarımlar yaparlar. Fikirleri hem niceliksel hem de niteliksel ifade edebilirler. Fen bilgisini toplumsal değişim için kullanır ve uygularlar. Bilimsel gözlem, veri toplama ve yorum yapma becerileri vardır. Problemlere yönelik duyarlılığa, yeni fikirler geliştirme yeteneğine ve değerlendirme yeteneğine sahiptirler. Yüksek düzeyde mekanik düşünme yeteneğine sahiptirler, uzay ilişkilerine ilgi duyarlar. Fen bilgisi konusunda otorite olan kaynakları tarar, fen raporlarını yorumlayarak bir ilgi zemini oluştururlar. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

PARLAK MI? ÖZEL YETENEKLİ Mİ? Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

P R A K A L Ö Z L E Oldukça meraklıdır Sorunun ayrıntılarını tartışır Sorular sorar Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır. Varsayımlar ortaya atar Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Çok fazla özeleştiri yapar. Verilenleri zaten bilmektedir Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer Bilgiyi değiştirip uygular İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır. Öğrendiği kadarıyla mutlu olur Düşünceleri anlar Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Bireysel Değerlendirme Sonuçlarına İtiraz 28.06.2018 06.07.2018 20.06.2018 Bireysel Değerlendirme Sonucunda “Bilim ve Sanat Merkezleri”ne Kayıt Hakkı Kazanan Öğrencilerin www.meb.gov.tr Adresinden Duyurulması 21.06.2018 27.06.2018 Bireysel Değerlendirme Sonuçlarına İtiraz 28.06.2018 06.07.2018 Bireysel Değerlendirme Sonuçlarına İtirazların Değerlendirilmesi 16.07.2018 31.08.2018 Bilim ve Sanat Merkezlerine Kayıt Hakkı Kazanan Öğrencilerin Kayıt İşlemleri Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

BİLSEM ÖĞRENCİ SEÇİM AŞAMALARI 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında ilkokul 1.2. 3. sınıf öğrencileri genel zihinsel, resim ve müzik yeteneği alanlarında sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilecektir. 1 2 2017-2018 eğitim öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçme işlemi 1, 2 ve 3. sınıf seviyelerinde tablet bilgisayarla grup tarama uygulaması şeklinde yapılacaktır. Aday gösterdiğiniz öğrencilerin genel zihinsel, resim ve müzik alanında yaşıtlarının ilerisinde olan, sürekli soru soran, kolay ve çabuk öğrenen, yaratıcı öğrenciler olmaları önemlidir. 3 4 Öğrencinin akademik başarısı aday göstermeniz için tek koşul olmayabilir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Öğrencilerin ve ailelerinin grup taraması ve bireysel incelemelerde seçilmemelerinden kaynaklı olumsuzluklar yaşamamaları için hem aday göstermelerinde hem de gözlem formlarını doldururken gerekli hassasiyetin (kişisel gizlilik) gösterilmesi sürecin sağlıklı işlemesi açısından önemlidir. 5 Sınıf öğretmenleri aday gösterecekleri öğrencileri en fazla iki yetenek alanından aday gösterebilecektir. 6 24 ekim-10 kasım 2017 tarihleri arasında 1, 2 ve 3. sınıfların dersine giren sınıf öğretmenleri özel yetenekli öğrencilerin özellikleri, özel yetenekli öğrencilere sunulan özel eğitim hizmetleri, bilim ve sanat merkezleri ve bu merkezlere öğrenci seçim süreci ile ilgili bilgilendirme eğitiminden geçirilecektir. 7 2017-2018 eğitim öğretim yılında ilkokul 1, 2 ve 3. sınıfa devam edip genel zihinsel , resim ve müzik yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilmesiyle BİLSEM lere öğrenci seçim süreçleri başlayacaktır. Sınıf öğretmeni tarafından aday gösterilen öğrencinin velisi; uygulama ücreti olarak KDV dahil 50 TL yi aşağıdaki seçeneklerden birini kullanarak 13 -29 KASIM 2017 tarihleri arasında yatıracaklardır. Uygulama ücreti yatırıldıktan sonra gözlem formları sınıf öğretmeni tarafından e-okul sistemi üzerinden doldurulacaktır. 8 Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

E-Okul Sistemi Üzerinden Giriş e-okul sisteminden giriş aşağıdaki aşamalar takip edilerek yapılabilir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi 26

Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrencilerin www. meb. gov Aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrencilerin www.meb.gov.tr internet adresinden 04.12.2017-08.12.2017 tarihleri arasında yayımlanacak ve gerekli düzeltmeler yapılacaktır. 9 10 26.12.2017-05.01.2018 tarihleri arasında aday gösterilen öğrencilere e-okul sistemi üzerinden uygulama giriş belgeleri verilecektir. Grup Taramaları (1., 2. ve 3. sınıflar) , İl Tanılama Komisyonu tarafından belirlenen sınav merkezlerinde, 06.01.2018/ 04.03.2018 tarihleri arasında tablet üzerinden yapılacaktır. 11 12 Grup Tarama testi sonuçları 09.03.2018 tarihinde www. meb. gov.tr adresinden yayımlanacaktır. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

14.03.2018-26.03.2018 arasında bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrencilerin randevuları düzenlenecek ve komisyon tarafından velilere duyurulacaktır. Bireysel değerlendirmeye alınacak öğrencilerin e-okul sistemi üzerinden giriş belgeleri 27.03.2018 tarihinde verilecektir. 13 14 Bireysel değerlendirmeler 02.04.2018-08.06.2018 tarihleri arasında yapılacaktır. 15 20.06.2018 tarihinde bilim sanat merkezlerine kayıt hakkı kazanan öğrencilerin www.meb.gov.tr adresinden ilan edilecektir. 21.06.2018-27.06.2018 tarihleri arasında sonuçlara itiraz edilebilecektir. 28.06.2018-06.07.2018 tarihleri arasında itirazlar değerlendirilecektir. 16 Bilim sanat merkezine kayıt hakkı kazanan öğrencilerin merkeze kayıtları 16.07.2018-31.08.2018 tarihleri arasında gerçekleşecektir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Diğer Bilgiler Öğrenci gözlem formları takvimde belirtilen zamanda sınıf öğretmeni tarafından doldurulacaktır. Gözlem formları belirtilen süre geçtikten sonra ücret yatırılmış olsa bile doldurulamayacaktır. Bir öğrenci bir önceki eğitim-öğretim yılında bir yetenek alanından BİLSEM’e kayıt hakkı kazanmış ise bu yıl da başka bir yetenek alanından aday gösterilebilir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Gözlem formları doldurulup kaydedildikten sonra öğrenci için iki çıktı alınacak, sınıf öğretmeni ve okul idaresi tarafından imzalandıktan sonra bir tanesi imza karşılığı öğrenci velisine teslim edilecektir. Eğer öğrencinin yetenek alanlarında bir değişiklik yapılması gerekiyorsa 04 -08 Aralık 2017 tarihleri arasında bu değişiklikler e-okul üzerinden yapılabilir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Bilim ve sanat merkezleri için genel zihinsel, resim, müzik alanlarından aday gösterilen öğrencilerin tamamı grup tarama uygulamasına girecektir. Grup tarama uygulamasına girmeyen öğrenciler bireysel değerlendirmeye alınmayacaktır. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Grup tarama uygulamasında uygulama yeri, tarihi ve saati öğrencilerin kimlik numaralarına tanımlanacaktır. Belirtilen yer, tarih ve saat dışında öğrenciler uygulamaya alınmayacaktır. Grup taramasına katılmayan öğrenciler bireysel değerlendirmeye alınmayacaktır. Grup tarama uygulamasında sınıf düzeylerine uygun sorular sorulacak, öğrencilerin puanları doğru verdikleri cevaplar üzerinden hesaplanacaktır. Yanlış cevaplar doğru cevaplara etki etmeyecektir. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Bireysel değerlendirme sonuçları öğrencinin yüksek yararı düşünülerek internet ortamında açıklanmayacaktır. Burdur Rehberlik Araştırma Merkezi

Vakıflar Bankası şubeleri üzerinden yatırılabilir. MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner S ermaye İşletmesinin T.C.  Ziraat Bankası, Türkiye  Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankasından he rhangi  birine kurumsal tahsilat programı aracılığı yla yatırılabilir. Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ya da Halk Banka sı ATM’lerinden, Vakıflar  Bankası  internet  banka cılığı,  Halkbank  internet  bankacılığı,  Ziraat  Ba nkası  internet bankacılığı üzerinden yatırabilir.  Vakıflar Bankası şubeleri üzerinden yatırılabilir.   Ayrıca,  tüm  banka  kredi  kartları  ile  https://od eme.meb.gov.tr/   internet  adresinden  ödeme  y apılabilir.  (Not:  Ödeme  ekranındaki  yönlendirm eler  dikkatlice okunarak takip edilmelidir.)  Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜRLER