Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AHMET YİĞİTALP. TARİHTE ETİK Çok eski çağlardan beri etik anlayışının olduğu bilinmektedir. 1.Dinler tarihi 2.Felsefe tarihi 3.Antropoloji 4.Arkeolojik.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Ulusal ÇEP Uygulama Adımları Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi AD,
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
Olgu Yönetimi Standartları
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
2. Sağlık hizmetleri.
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
Sağlık Ortamında Şiddet
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler Prof.Dr. Nadi Bakırcı Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi TTD Güz Sempozyumu Hava Kirliliği ve Akciğer Sağlığı 18-19 Kasım 2017

Yeni Tıp Eğitiminde... Yeni Temalar Öğrenme biçimleri ve ortamları Klinik beceriler ve iletişim becerileri (ilk yıllardan başlayarak) Tutum-Davranış ve etik Ekip çalışması ve liderlik Kanıta dayalı tıp Öğrenme biçimleri ve ortamları Bağımsız öğrenme Küçük gruplarda eğitim Klinik beceri merkezleri Poliklinikler Birinci basamak

Yeni Tıp Eğitiminde... Yeni alanlar ve öğrenim araçları Bilişim (tıbbi informatik ) Yeni ve etkin eğitim araçları Simülatörler, maketler, simüle hastalar Yeni ölçme-değerlendirme yöntemleri OSCE, OSPE, İşe dayalı değerlendirmeler, Mini CEX (Mini Clinical Evaluation Exercise) Portfolio... Profesyonellik eğitimi

Yeni Tıp Eğitiminde... Program Değerlendirme- Sürekli Gelişim ve Yenilenme Sürekli Tıp Eğitimi Akreditasyon, Hesap verebilirlik Toplumsal güvenirlik ve sorumluluk

Yeni Tıp Eğitiminde... Yeterliklere dayalı (uluslararası ve ulusal yeterlikler)

Semptom / Durum Listesi: D Semptom / Durum Listesi: D. Çevresel (fiziksel çevre, sosyokültürel çevre) / Küresel Durumlar Çevre ve sağlık etkileşmesi (hava, su, gıda, toprak, gürültü kirliliği, atıklar vb.) Göç ile ilgili sorunlar İş sağlığı ve iş güvenliği (İş kazaları, meslek hastalıklarının yönetimi) Kentleşme ile ilgili sorunlar Küreselleşme Küresel ısınma ve iklim değişikliği Olağan dışı durumlarda sağlık hizmetleri Sağlık sistemleri ve ekonomisi Sağlıkta ayrımcılık ve eşitsizlik ile ilgili sorunlar Toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele Toplumsal cinsiyet ve sağlık Tütün, alkol ve madde kullanımı ile ilgili sorunlar Yoksulluk ve işsizlikle ilgili sorunlar (UÇEP-2014)

Yaklaşımlar, hedefler ve ilkeler: ‘’Biyo‐psiko‐sosyal ve kültürel yaklaşım doğrultusunda semptom ve durum listesinin sadece klinik semptomlar yerine, klinik semptomları, adli ve/ veya psikososyal durumları, sağlıklılık durumlarını ve çevresel‐küresel durumları içerecek şekilde daha geniş çerçevede ele alınarak belirlenmesi; bu şekilde son dönemlerde sağlık alanında ortaya çıkan ihmal ve istismardan, üreme sağlığına, göçe ve olağandışı durumlara kadar, bir tıp fakültesi mezununun hekimlik yaşamı sırasında yönetmesi gereken çeşitli durumların eğitime yansıtılması.’’ (UÇEP-2014)

HEKİM BİLİM İNSANI PROFESYONEL

Genel hekimlik becerileri YETKİNLİK ALANLARI YETERLİKLER KLİNİK UYGULAMALAR Genel hekimlik becerileri -Temel ve klinik bilimlere ait bilgi, beceri ve tutum hedeflerini kapsayan- 1. Hastaya yüksek standartta tıbbi bakım hizmeti sunabilecek 2. Tıbbi acillerde etkin bakım hizmeti sunabilecek 3. Biyomedikal ve sosyal/davranıs bilimlerinin ilkelerini, bilimsel bilgisini ve yöntemlerini tıbbi uygulamalara aktarabilecek

YETKİNLİK ALANLARI YETERLİKLER PROFESYONELLİK Sağlık hukuku, adli tıp ve etik öğeleri 7. Hasta haklarına, onuruna, özerkliğine, bütünlüğüne ve gizliliğine saygı gösterecek 8. Evrensel insan hakları ilkelerini tıbbi uygulamalarına aktarabilecek 9. Tıbbi uygulamalarında ve tıbbi araştırmalarında etik ilkeler ve yasal düzenlemelere bağlı olacak BİLİMSELLİK-ARAŞTIRMACILIK Bilimsel düşünme, eleştirel değerlendirme ve araştırma yapma 1. …..kanıta dayalı tedavi protokollerini uygulayabilecek 11. Bir tıbbi araştırmayı planlayabilecek ve uygulayabilecek İLETİŞİM Klinik becerilerle entegre iletişim becerileri 1. ... uygun şekilde öykü alabilecek 10. Hastalar ve meslektaşları ile yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilecek

TOPLUMSAL SORUMLULUK SAĞLIK SAVUNUCULUĞU YETKİNLİK ALANLARI YETERLİKLER TOPLUMSAL SORUMLULUK SAĞLIK SAVUNUCULUĞU Hekimlerin toplum içerisinde, sosyal ve evrensel rol ve sorumluluklarını yerine getirmesi 4. Halk sağlığının ilkeleri ve yöntemlerini toplumun ve bireylerin sağlığını korumak ve gelistirmek için kullanabilecek 5. Kendi ülkesindeki ve dünyadaki sağlık sorunlarını tanımlayabilecek 6. Sağlığın sosyal belirleyicilerini, sağlığı etkileyebilecek farklı sosyal ekonomik ve kültürel faktörleri analiz edebilecek 8. Evrensel insan hakları ilkelerini tıbbi uygulamalarına aktarabilecek

TOPLUMA YÖNELİK TIP EĞİTİMİ TOPLUMA DAYALI TIP EĞİTİMİ Toplumun sağlık gereksinimlerine öncelik veren Ülkenin öncelikli sağlık sorunlarını göz önünde bulunduran Amacı topluma hizmet etmeye istekli ve bunu başarabilecek, toplumsal bakışa sahip hekimler yetiştirmek TOPLUMA DAYALI TIP EĞİTİMİ Toplum içinde yapılan öğrenme etkinlikleri Öğrenme etkiliğine öğrenciler, öğretim üyeleri, toplumdaki bireyler ve diğer sektörlerden temsilciler bir şekilde katılır

Toplumda tıp eğitimi