İş Planı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Advertisements

İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
İŞ PLANI NOT:Bilimsel amaçlı hazırlanmamış ve yayınlanmamıştır.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Girişimci: Candan İŞVEREN
İŞ PLANI HAZIRLAMA.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
İŞ KURMA SÜRECİ.
İŞ PLANI HAZIRLAMA EĞİTİMİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI (Yapım - Uygulama)
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama İlkeleri.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Kendi İşini Projelendirmek
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Şirketlerimizi Büyütürken Temel Finansman Yönetimi…… Firmaların problemli hale gelme nedenleri aşağıdaki biçimde gruplandırılmıştır: GENEL.
Firmaların Problemli Hale Gelme Nedenleri
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
İş Planı Tasarımı: İş Fikri.
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
STRATEJİK PLANLAMA.
Şirket Adı İş planı sunusu.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
HEDEF PAZAR.
ISO
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

İş Planı

İş Planının Tanımı ve Önemi İş planı girişimcinin kurulu veya kurmayı düşündüğü iş ve işletmesi ile ilgili düşüncelerinin, hedeflerinin, planlarının yer aldığı bir dokümandır. İş kurma sürecindeki rehberdir.

İş Planı Girişimcinin özellikleri Girişimcinin hedefleri İşletmenin gelecek hedefleri İşletme yapısı ve ortaklarını Müşteri kitlesini, Hedeflediği piyasanın yapısını Hedeflediği müşteriye ulaşmak için uygulayacağı satış ve pazarlama çalışmasını Üretmeyi düşündüğü ürün ve hizmetleri Üretim için gerekli iş süreçlerini

İş Planı (II) İdari süreç ve örgütlenmeyi, Üretim ve satış planlarını, Finansal hareketleri, Finansal karlılığı, Risk ve fırsatları (SWOT) gösteren bir dokümandır.

Girişimci tarafından hazırlanmalı, Hukukçu, muhasebeci, pazarlamacı, mühendis, konu ile ilgili akademisyen veya ilgili kurumlardan yardım alarak geliştirilmelidir.

İş Planındaki Kritik Faktörler Gerçekleştirilebilir amaçlar, Bağlılık, Kilometre taşları, Esneklik

İş Planı Hazırlama Nedenleri İşin yapısı, hedefler, ihtiyaç duyulan kaynaklar vb. birçok etmeni bir araya getirip bütüncül bakabilmek, Girişimcinin bahsedilen işi nasıl farklı yapabileceğini göstermek, İşi sürdürülmesi için gerekli olan yöntemleri belirlemek, Kaynak ve yetenek kombinasyonunu oluşturmak, Teknik bilgilere ulaşabilmek, Para ya da ortak yatırımcı bulabilmek, Girişimcinin kendini değerlendirmesini ve takip etmesini kolaylaştırmak, Destek ve teşvikleri alabilmektir.

İş Planı Kapsamı İş planı özeti, Girişimci bölümü Kurulacak işin temel nitelikleri ve kuruluş dönemi planı İş fikrinin piyasa ve talep özellikleri araştırmasını Uygulanacak pazarlama planını Üretimdeki temel süreçleri ve üretim planını

İş Planı Kapsamı Örgütleme ve yönetim planını İşletmenin finansal planını Faaliyet programını içerir.

İyi bir iş planında, Hedefler gerçekçi ve açıktır. Finansal rakamlar gerçekçidir. Ürün, hizmet, üretim süreci, pazar ve müşteri yapısı doğru öngörülmelidir. Bölümler arası bütünlük olmalıdır. Tüm şans ve riskler yer almalıdır. Değişikliklere esneklikle karşılık verebilmelidir. Mevcut pazarın gelecekteki durumunu öngörebilmelidir. Mevcut ve potansiyel rakipler iyi tanımlanmalıdır. Zayıf ve güçlü yönler ortaya konmalıdır. Faiz, döviz ve enflasyon gibi makro ekonomik rakamlara yer verilmelidir. Şartlar kötüleştiğinde neler yapılabileceğini belirtilmelidir.

İş Planlarının başarısızlık nedeneri Hedeflerin gerçeleştirilebilir ya da ölçülebilir olmaması, Girişimcinin plana sadık kalmaması, Girişimcinin deneyimsizliği, Yeterli müşteri talep ve ihtiyacının olmaması, SWOT analizini iyi yapamaması

Temel İlkeler Girişimci iş planını kendi hazırlamalıdır. Plan olabildiğince kısa olmalıdır. Anahtar noktaların taslağı hazırlanmalıdır. Düzgün bir şekilde organize edilmeli ve bütün hale getirilmelidir. Gelecekle uyumlaştırılmalıdır. Abartılardan kaçınılmalıdır. Önemli riskler aydınlatılmalıdır. Girişimin etkinliği vurgulanmalıdır Aşırı çeşitlenmeye gidilmemelidir. Hedef pazar belirlenmelidir. Üçüncü şahıs kullanılmalıdır. Okuyucu ilgisi artırılacak şekilde yazılmalıdır. Plan değerlendirilmelidir.

Teşekkürler.