Immanuel Kant Kimdir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONUMUZ DİN FELSEFESİ.
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
TEMEL KAVRAMLAR Sokrates ve platon.
Yöntemsel Kuşkuculuk ve Zorunlu Eğitim
BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla.
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
FİLOZOFLAR ALBÜMÜ SOCRATES Bilmek, hatırlamaktır.
ISAAC NEWTON.
EMPİRİZM.
İdealist Eğitim Felsefesi
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Felsefenin Analitik ve Sentetik İşlevi
BOLZANO, Bernhard ( ).
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
İDEALİZM NEDİR ?.
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
Zaman içinde bilim.
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ

David hume( ).
İBNİ SİNA . Doğum:Ağustos 980 Afşana Köyü, Buhara, Samanî Devleti(bugün Özbekistan) Ölüm :21 Haziran 1037 Hamedan, İran.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
JOSEPH PRIESTLEY HAZIRLAYAN: Hıdır CAN EĞİTİM FAKÜLTESİ
ALAN SEÇİMİ.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
BİLGİ FELSEFESİ (Epistemoloji)
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
4.Ders Aydınlanma Düşünürleri
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
IMMANUEL KANT Immanuel Kant, 22 Nisan 1724 Doğu Prusya’nın Königsberg kasabasında doğmuştur. Ünlü alman filozofudur. 12 Şubat 1804 Königsberg ‘de vefat.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
19-25 EYLÜL 2016 TEOG DERS ÇALIŞMA PROGRAMI
Pozitivizm A. Comte.
Beyin göçünü engellemek için neler yapılabilir?
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Felsefe Ve Hikmet. Sorular: Görseldeki insan neler düşünüyor olabilir? CEVAP: Kendini düşünüyor olabilir. Bu soruya her ö ğ rencinin farklı cevabı olabilir.
GENÇLERDE UYUM.
ORTA VE YENİÇAĞDA PSİKOLOJİNİN GELİŞİMİ VE ÇEŞİTLİ PSİKOLOJİK AKIMLAR
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
AYDINLAnMA ÇA Ğ I. AYDINLATMA ÇA Ğ I Aydınlanma felsefesi ya da 18. yüzyıl felsefeleri genel olarak insanın kendisini, hayatını ve toplumsal yaşamın düzenlenmesini.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
RASYONALİZM. Mantık ilkeleri ile düşünebilen insan doğru ve açıklayıcı bilgileri şüphe durmaksızın akıl ile kavrar. Rasyonalizme göre duyularımızla nesnelerin.
ÜTOPYALAR Ahmet Taşer 11-A Ütopya Ne Demektir ? Ütopya, aslında olmayan, tasarlanmış olan ideal toplum ve devlet şekli anlamı taşır. Ütopyalar,
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
İbn-i Sina'nın tam adı Ebu Ali el-Hüseyin ibni Abdullah ibn-i Sina el-Belhi'dir. Samanoğulları sarayı maliye kâtiplerinden ve saygın bir bilim adamı Abdullah.
AHLAK KANITI -Bu kanıtın çeşitli türleri vardır.
DENEME.
DENEME
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

Immanuel Kant Kimdir? ( )

Immanuel Kant; 1724 yılında Doğu Prusya da bir kasabada dünyaya gelmiş, ünlü Alman filozofudur. Hayatını doğdu şehirde geçiren Kant, Konigsberg Üniversitesinde felsefe, fizik ve matematik eğitimi alarak belli konular üzerinde kendisini geliştirmeyi başarmıştır. VII. yy. da İskoçya’dan Prusya ya göç etmiş bir fakir bir aileydi. Fakir bir ailenin çocuğu olan Kant maddi sıkıntılar içinde bir çocukluk geçirmiştir.

Öğrenim hayatı sırasında babasını kaybeden Kant, hem çalışıp hem okumak zorunda kalması üzerine özel öğretmenlik yapmaya başlamıştır. Kant geliştirdiği düşünce sistemini de bu dönemde geliştirip, doktorasını tamamlamış ve bunun ardından da Konigsberg Üniversitesinde öğretime başlamıştır yılında profesörlüğe yükselen Kant, emeklilik dönemine kadar çeşitli statülerde üniversitede çalışmaya devam etmiştir. Matematiği seven ama felsefeye özel bir ilgisi olan Kant, üzerinde yaptığı çalışmalar sonrasında 1781 yılında felsefe alanındaki ilk eserini vermeyi başarmıştır. (Saf Mantığın Tenkidi) Daha sonra yaptığı çalışmalarına ve eserlerine devam eden Kant, eserlerinin yanında genç yaşında güneş sisteminin meydana gelişinin üzerinde çalışmalar yapmaya başlamıştır. Yaptığı çalışmalar ile Nebula hipotezini ortaya atmıştır.

Alman filozofu Kant, Alman felsefesinin kurucu isimlerinin arasında yer alırken üzerinde yaptığı çalışmalar sayesinde felsefede kendinden sonraki döneminde aydınlatıcısı ve yol göstericisi olmuştur. Felsefede Bilgi Kuramını ortaya atmıştır. Kant’ın yaptığı felsefenin kolay anlaşılabilmesi için, onun çalışmalarının öncesi ve sonrası ile diğer filozoflar ile olan bağlantılarının da araştırılması ile daha kolay anlaşılabilmektedir. Kant il çalışmalarını Leibniz’in etkisi altında kalarak yapmış daha sonra ise, Hume’nin fikirleri ile karşılaşarak insanın bilgisinin sınırlarını belirlemeyi arzu etmiştir. Kant’ın hareket noktası daima bilgi olmuş ve yazdığı eserlerinde insanın sadece tecrübe ederek kazanacağı bilginin sadece tabiat bilgisi olacağını ileri sürmüş ve bunun metafizikte geçerli olamayacağını ileri sürmüştür. Hareket noktası bilgi olan Kant, insanın sahip olduğu bilginin yapı ve sınırları üzerinde durmuştur. Yaptığı araştırmalar sonrasında Kant’a göre bilgi, kavramlar arasında gösterdiği münasebet ile aynı zamanda bir hükmü ifade ettiğini ve bununda bir bilgi kaynağı deneyi olduğunu belirtmiştir.

↓Kant’ın sözleri, Böcek olmayı kabul edenler, ayaklar altında kalıp ezilmekten yakınmamalıdır. • Bilgi, deneyle başlar ama deneyden doğmaz. • İnsanın yaratıldığı böyle yamuk odundan, düzgün hiçbir şey yapılamaz. •Başkalarını kendi amaçlarını gerçekleştirmek için araç olarak görme. •Her ne kadar inanmasam da, bir tanrının varlığını kabul etmek gerekir. •Aydınlanma; kişinin kendi aklını kullanmaya cüret etmesidir. • Söylediklerimizden çok, söylemediklerimize pişman oluruz. Dile getirilmemiş düşünce, gidilmemiş yoldur..

Immanuel Kant’ın Eserleri Nelerdir? KProlegomena zu einer jeden künftigen Metaphysik (Gelecekte Bir Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena), 1783 ritik der reinen Vernunft (Saf Aklın Eleştirisi), 1781 Grundlegung zur Metaphysik der Sitten (Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi), 1785 Kritik der praktischen Vernunft (Pratik Aklın Eleştirisi), 1788 Kritik der Urteilkraft (Yargı Gücünün Eleştirisi), 1790 Religion innerhalb der Grenzen der bloßen Vernunft (Salt Aklın Sınırları İçinde Din), 1793 Metaphysik der Sitten (Ahlâk Metafiziği), 1797